Page 8 - rn3_11_listopad
P. 8
Fokus na základě dostupných statistických dat a jed- Z pojmenovaných výzev vychází šest prioritních
nání odborných skupin zaměřených na konkrétní
oblastí, které tvoří páteř strategického plánu.
témata. Shrnují nejdůležitější hodnoty Prahy 3 v oblasti
rozvoje a bezpečnosti, hospodaření, dopravy, ži-
Strategický plán vychází z hlavních výzev, před votního prostředí, volného času, školství a sociál-
nimiž Praha 3 aktuálně stojí. Jednou z nich je ní péče. „Na tyto prioritní oblasti se jako městská
vznik nové čtvrti kolem bývalého nákladového část chceme soustředit. Odpovědí na výzvy jsou
nádraží a s ním spojené změny ve skladbě obyva- jednotlivá opatření, která chce radnice naplňo-
tel, v dopravě a občanské vybavenosti. Kapacita vat. Konkrétním výstupem strategického plánu je
škol a školek, dostupnost domácí zdravotní péče pak tzv. akční plán pro každý rok, kde už jsme na
a sociálních služeb se totiž už za současné situa- úrovni zcela konkrétních projektů s vyčleněnými
ce blíží ke svým limitům a bude vyžadovat nejen penězi v rozpočtu,“ vysvětluje radní pro strategic-
navýšení počtu míst ve školských zařízeních, ale ké plánování Pavel Křeček.
zároveň například investice do podpory a motiva-
ce učitelů. (Více se o rozvoji této lokality dozvíte
Trojka bude v budoucnu
na straně 10.)
muset reagovat na změny
Schválením dokumentu klimatu
role obyvatel Trojky
nekončí Paradoxně vnímá přínos vzniklého dokumen-
tu opoziční zastupitel Tomáš Štampach. Kladně
hodnotí analytickou část, nabízející relevantní
Trojka bude v budoucnu muset reagovat také na data. Výhrady má však k jejich interpretaci, která
změny klimatu a dále rozvíjet modro-zelenou in- je podle něj složitá a nekonkrétní. „Finální podoba
frastrukturu, zahrnující odpadové hospodářství, strategického plánu je v jistých oblastech poli-
péči o veřejnou zeleň a ovzduší. Dalším pilířem ticky zabarvena, viz doprava, či naopak prázdná
strategického plánu je potřeba udržet vyrovna- a nicneříkající,“ uvádí Štampach a jako typický
ný rozpočet, transparentní komunikaci a efek- příklad zmiňuje „hesla jako Zefektivníme komu-
tivní správu městské části. Mezi problematická nikaci, Zlepšíme otevřenost a transparentnost
témata patří řešení dopravní situace. Zklidnění či Zlepšíme elektronizaci služeb. Znáte někoho,
dopravy je proto pro Prahu 3 další výzvou. Tou kdo by hlásal opak?“ Podle Štampacha jsou to
poslední je pak vytváření podmínek pro trávení obecné fráze, kterých jsou plné volební programy
volného času, především podporou neziskových a v nichž chybí know-how.
organizací.
— 8