Page 21 - Chytrý zpravodaj - Praha 3 05/2022
P. 21
Linka návratu Osamělý vdovec
pomáhá po využil oddlužení Senior — Poradna
propuštění Na ombudsmana se telefonicky obrátila sou-
sedka 85letého seniora, který je dlouholetým
obyvatelem Prahy 3. Uvedla, že se dočetla
z nemocnice o možnosti využití novely právní úpravy exe-
kucí, která je známá jako milostivé léto. V sou-
vislosti s tím zmínila, že její soused již delší
dobu exekučně splácí dluh na nájemném,
a proto se domnívá, že právě milostivé léto by
mohlo jeho problém vyřešit.
Seniora jsme po předchozí domluvě navštívili
v jeho bytě. Jedná se o osamělého bezdětné-
ho vdovce, který je imobilní. Z rozhovoru jsme
zjistili, že se potýká s dluhem na nájemném
z minulosti. Na základě plné moci jsme proto
kontaktovali exekutora s žádostí o aktuální vy-
číslení nesplacené jistiny.
Z jeho odpovědi bylo zřejmé, že dotyčný muž
již splatil její podstatnou část. Zbývající část-
ku uhradil ve stanoveném termínu ze svých
finančních prostředků, stejně jako paušální
poplatek ve výši 750 korun. Tím byly zrušeny
úroky a penále, které činily značnou finanční
částku. Muž následně obdržel usnesení o za-
Zvládnout rekonvalescenci usnadňuje stavení exekuce. Další příležitost využít milos-
osobám po těžkých úrazech a vážných tivé léto budou mít zájemci na podzim.
onemocněních bezplatná telefonická
služba, kterou nabízí Městská
nemocnice následné péče.
Text Návrat do běžného života po týdnech, nebo dokonce měsících
Miroslav Štochl snížení nebo ztráta soběstačnosti, ale i nedostatek informací.
hospitalizace nebývá snadný. Na vině přitom nemusí být jen
Pacienti totiž často netuší, na koho se mohou obrátit s žádos-
tí o asistenční služby ani na jakou pomoc mají vlastně nárok.
Asistenci obyvatelům Prahy, kteří se ocitli v podobné situaci,
poskytuje od listopadu 2021 Linka návratu. Jejím posláním je
napojit zájemce na organizace a instituce, které jim pomohou
zvládnout návrat do přirozeného prostředí v období po pro-
puštění z lůžkového zdravotnického zařízení. „Jedná se čas-
to o seniory, jejichž blízký je hospitalizován a oni nemají dost
informací, jak zajistit domácí péči, protože nepoužívají internet Zdeňka Hošková
a žijí sami. Ani mladší lidé se ale často neorientují v sociálních ⟶ ombudsman pro seniory
a zdravotních službách tak, aby mohli vše pro péči doma zaří- ⟶ T: 222 116 451, 725 845 465
dit,“ říká Iva Vyšatová, ředitelka Městské nemocnice následné ⟶ hoskova.zdenka@praha3.cz
péče, která Linku návratu provozuje.
⟶ Ombudsman poskytuje seniorům
z Prahy 3 bezplatné poradenství v oblasti
Své dotazy můžete bezplatně bydlení, důchodů, sociálních a zdravot-
nických služeb, volnočasových aktivit, za-
směrovat na číslo 770 170 651 jišťuje právní rady, doprovod při úředních
jednáních a pomoc v tíživých životních
situacích. K dispozici je každý čtvrtek
od 11.00 do 14.00 v Infocentru Praha 3,
Školení operátoři po telefonu poradí, jak požádat o pečova- Milešovská 1, a v Kulturním centru
telskou službu, osobní asistenci, přepravu seniorů a osob se Vozovna, Za Žižkovskou vozovnou 2687/18.
zdravotním znevýhodněním nebo kde vyřídit příspěvek na péči Dále každé úterý od 11.00 do 14.00 na
a invalidní důchod. Stejně tak tazatelům zprostředkují informa- ÚMČ Praha 3, Seifertova 51, 2. patro, kan-
ce o pobytových a terénních sociálních službách, případně do- celář č. 205. Stále platí možnost návštěvy
poručí specializovaná pracoviště, jakými jsou například půjčov- v domácnosti po předchozí telefonické
ny kompenzačních pomůcek nebo dluhové poradny. Bezplatné domluvě na čísle 222 116 451.
telefonní číslo 770 170 651 je v provozu každý všední den od
9.00 do 14.00. Dotazy lze odeslat také prostřednictvím webové-
— 21
ho formuláře, který najdete na adrese mnnp.cz.