Page 21 - Chytrý zpravodaj - Praha 3 05/2022
P. 21

Linka návratu                                                    Osamělý vdovec


       pomáhá po                                                        využil oddlužení                             Senior — Poradna


       propuštění                                                          Na ombudsmana se telefonicky obrátila sou-
                                                                           sedka 85letého seniora, který je dlouholetým
                                                                           obyvatelem Prahy 3. Uvedla, že se dočetla
       z nemocnice                                                         o možnosti využití novely právní úpravy exe-
                                                                           kucí, která je známá jako milostivé léto. V sou-
                                                                           vislosti s tím zmínila, že její soused již delší
                                                                           dobu exekučně splácí dluh na nájemném,
                                                                           a proto se domnívá, že právě milostivé léto by
                                                                           mohlo jeho problém vyřešit.
                                                                           Seniora jsme po předchozí domluvě navštívili
                                                                           v jeho bytě. Jedná se o osamělého bezdětné-
                                                                           ho vdovce, který je imobilní. Z rozhovoru jsme
                                                                           zjistili, že se potýká s dluhem na nájemném
                                                                           z minulosti. Na základě plné moci jsme proto
                                                                           kontaktovali exekutora s žádostí o aktuální vy-
                                                                           číslení nesplacené jistiny.

                                                                           Z jeho odpovědi bylo zřejmé, že dotyčný muž
                                                                           již splatil její podstatnou část. Zbývající část-
                                                                           ku uhradil ve stanoveném termínu ze svých
                                                                           finančních prostředků, stejně jako paušální
                                                                           poplatek ve výši 750 korun. Tím byly zrušeny
                                                                           úroky a penále, které činily značnou finanční
                                                                           částku. Muž následně obdržel usnesení o za-
       Zvládnout rekonvalescenci usnadňuje                                 stavení exekuce. Další příležitost využít milos-
       osobám po těžkých úrazech a vážných                                 tivé léto budou mít zájemci na podzim.
       onemocněních bezplatná telefonická
       služba, kterou nabízí Městská
       nemocnice následné péče.



        Text      Návrat do běžného života po týdnech, nebo dokonce měsících
          Miroslav Štochl  snížení nebo ztráta soběstačnosti, ale i nedostatek informací.
                  hospitalizace nebývá snadný. Na vině přitom nemusí být jen
                  Pacienti totiž často netuší, na koho se mohou obrátit s žádos-
                  tí o asistenční služby ani na jakou pomoc mají vlastně nárok.
                  Asistenci obyvatelům Prahy, kteří se ocitli v podobné situaci,
                  poskytuje od listopadu 2021 Linka návratu. Jejím posláním je
                  napojit zájemce na organizace a instituce, které jim pomohou
                  zvládnout návrat do přirozeného prostředí v období po pro-
                  puštění z lůžkového zdravotnického zařízení. „Jedná se čas-
                  to o seniory, jejichž blízký je hospitalizován a oni nemají dost
                  informací, jak zajistit domácí péči, protože nepoužívají internet   Zdeňka Hošková
                  a žijí sami. Ani mladší lidé se ale často neorientují v sociálních   ⟶   ombudsman pro seniory
                  a zdravotních službách tak, aby mohli vše pro péči doma zaří-  ⟶   T: 222 116 451, 725 845 465
                  dit,“ říká Iva Vyšatová, ředitelka Městské nemocnice následné   ⟶   hoskova.zdenka@praha3.cz
                  péče, která Linku návratu provozuje.
                                                                           ⟶   Ombudsman poskytuje seniorům
                                                                               z Prahy 3 bezplatné poradenství v oblasti
       Své dotazy můžete bezplatně                                             bydlení, důchodů, sociálních a zdravot-
                                                                               nických služeb, volnočasových aktivit, za-
       směrovat na číslo 770 170 651                                           jišťuje právní rady, doprovod při úředních
                                                                               jednáních a pomoc v tíživých životních
                                                                               situacích. K dispozici je každý čtvrtek
                                                                               od 11.00 do 14.00 v Infocentru Praha 3,
                  Školení operátoři po telefonu poradí, jak požádat o pečova-  Milešovská 1, a v Kulturním centru
                  telskou službu, osobní asistenci, přepravu seniorů a osob se   Vozovna, Za Žižkovskou vozovnou 2687/18.
                  zdravotním znevýhodněním nebo kde vyřídit příspěvek na péči   Dále každé úterý od 11.00 do 14.00 na
                  a invalidní důchod. Stejně tak tazatelům zprostředkují informa-  ÚMČ Praha 3, Seifertova 51, 2. patro, kan-
                  ce o pobytových a terénních sociálních službách, případně do-  celář č. 205. Stále platí možnost návštěvy
                  poručí specializovaná pracoviště, jakými jsou například půjčov-  v domácnosti po předchozí telefonické
                  ny kompenzačních pomůcek nebo dluhové poradny. Bezplatné     domluvě na čísle 222 116 451.
                  telefonní číslo 770 170 651 je v provozu každý všední den od
                  9.00 do 14.00. Dotazy lze odeslat také prostřednictvím webové-
                                                                                                                     — 21
                  ho formuláře, který najdete na adrese mnnp.cz.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26