Page 10 - Chytrý zpravodaj - Praha-Újezd 04/2025
P. 10

Informace z MŠ A ZŠ                                                                                   10


        ZPRÁVY Z MATEŘSKÉ ŠKOLY FORMANSKÁ

        Filharmoniště ve školce
        Podzim jako roční období se nezadržitelně blíží ke konci a právě ve
        druhé polovině tohoto období se v obou budovách mateřské školy
        ozývaly andělské tóny. Možná i jako předzvěst blížících se Vánoc.
          Přiletěli andělé? Kdepak. Přijelo k nám Filharmoniště.
          Zavítaly k nám dámy Hedvika Mousa Bacha a Monika Urbanová
        (Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK) z projektu Filharmoniště se
        svými andělskými nástroji – harfou a houslemi. Hravou a pochopitel-  Andělské tóny obou nástrojů společně s uměním obou hudebnic
        nou formou s citlivostí k věku dětí jim přiblížily svět klasické hudby.   vneslo do dětského prostředí mateřské školy neopakovatelnou at-
                                                             mosféru. Děti poslouchaly hudbu klasickou, ale i pohádkovou, která
                                                             pomohla spojit oba světy, hudební a dětský, úzce k sobě. Budovami
                                                             zazněly např. úryvky Smetanovy Vltavy, kde děti hledaly tóny dětské
                                                             písničky „Kočka leze dírou“. Hudba z Křemílka a Vochomůrky či ná-
                                                             pěv z příběhu o Patovi a Matovi. A mnoho dalších.
                                                               Děti měly možnost nejen poslouchat, ale také si prohlédnout
                                                             hudební nástroje zblízka a dozvědět se zajímavosti o jejich původu
                                                             i o vzniku některých skladeb. V programu se kombinoval poslech,
                                                             vyprávění, hudební hádanky a taneční hry. A tak si kromě poslechu
                                                             vážné hudby děti zanotovaly a zatančily na veselé melodie.
                                                               Hudební zážitek pak ocenili malí i velcí posluchači zaslouženým
                                                             potleskem.
                                                               A na závěr zazněl i příslib, že projekt Filharmoniště určitě nebyl se
                                                             svými programy v naší školce naposledy.
                                                                                                 Bc. Jitka Svátková,
                                                                             Šárka Růžičková a foto ostatní paní učitelky



        ZPRÁVY ZE ZÁKLADNÍ ŠKOLY FORMANSKÁ

        Do nového školního roku jsme vstoupili s chutí, odhodláním a při-
        praveností čelit všem výzvám, které přicházejí. Každá nová situace je
        pro nás příležitostí, jak se posunout dál a nabídnout dětem co nejvíce
        přínosného. Příkladem může být sloučení žáků z různých tříd, které
        přineslo nejen pestřejší a zajímavější metody výuky, ale také posílilo
        přátelské vztahy napříč celou školou.
                                                              tivaci i radost z učení, což pozitivně ovlivňuje atmosféru celého
        Hodnocení žáků                                        kolektivu.
        Od září jsme se přidali ke školám, které se rozhodly přistoupit k mo-
        dernímu vzdělávání a připravit se na plánované změny rámcových   Zápisy do prvních tříd a den otevřených dveří
        vzdělávacích programů, zejména v oblasti hodnocení. Zrušili jsme   Zápisy do prvních tříd pro školní rok 2026/2027 se uskuteční již
        klasické známky a nahradili je slovním či procentuálním hodnoce-  v únoru 2026. I když jsme tím přišli o přípravku „škola před ško-
        ním, které lépe vystihuje pokroky jednotlivých žáků. U menších dětí   lou“, budoucí prvňáčci a jejich rodiče mají možnost přijít se do školy
        navíc používáme motivační razítka a samolepky s oblíbenými hrdiny   podívat kdykoliv. Každou první středu v měsíci také pořádáme Den
        a zvířátky, což přispívá k pozitivnímu vztahu k učení.  otevřených dveří, během něhož si mohou návštěvníci prohlédnout
                                                              prostory školy, seznámit se s učiteli i nahlédnout do výuky.  Rodiče
        Spolupráce s Mensou                                   oceňují zejména menší třídní kolektivy, individuální přístup k dě-
        Zvláštní pozornost věnujeme vzdělávání nadaných žáků, kteří   tem, výuku cizího jazyka s rodilým mluvčím a klidnou přátelskou
        u nás dostávají prostor pro rozvoj svých schopností a talentu. Ve   atmosféru školy. Důraz klademe i na odpolední volnočasové aktivity
        spolupráci s organizací Mensa Česko jim nabízíme možnost indi-  a pestrou nabídku školní družiny. Děti mohou navštěvovat kroužky
        viduálního vzdělávání, účastnit se testování, projektů a aktivit   roztleskávaček, divadelní soubor, klub deskových her, výtvarné, tvo-
        zaměřených na rozvoj logického myšlení, tvořivosti a zvídavosti.   řivé či hudební dílny.
        Učitelé se snaží přizpůsobit výuku tak, aby se děti mohly rozvíjet   Naše škola tak pokračuje v cestě moderního vzdělávání, kde se pro-
        v oblastech, které je zajímají a ve kterých vynikají – ať už jde o ma-  pojuje tradice s inovací, důslednost s hravostí a individuální přístup
        tematiku, jazyky, informatiku či umělecké obory. Cílem je, aby se   s týmovým duchem. Jsme přesvědčeni, že právě otevřenost novým
        žádné dítě nenudilo, ale naopak mělo chuť objevovat a zkoušet   myšlenkám a ochota učit se spolu s dětmi jsou tím, co posouvá naši
        nové věci. Takto podporované nadané děti zažívají úspěch, mo-  školu i celou komunitu kupředu.   Tým školy
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15