Page 10 - Chytrý zpravodaj - Praha-Újezd 04/2025
P. 10
Informace z MŠ A ZŠ 10
ZPRÁVY Z MATEŘSKÉ ŠKOLY FORMANSKÁ
Filharmoniště ve školce
Podzim jako roční období se nezadržitelně blíží ke konci a právě ve
druhé polovině tohoto období se v obou budovách mateřské školy
ozývaly andělské tóny. Možná i jako předzvěst blížících se Vánoc.
Přiletěli andělé? Kdepak. Přijelo k nám Filharmoniště.
Zavítaly k nám dámy Hedvika Mousa Bacha a Monika Urbanová
(Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK) z projektu Filharmoniště se
svými andělskými nástroji – harfou a houslemi. Hravou a pochopitel- Andělské tóny obou nástrojů společně s uměním obou hudebnic
nou formou s citlivostí k věku dětí jim přiblížily svět klasické hudby. vneslo do dětského prostředí mateřské školy neopakovatelnou at-
mosféru. Děti poslouchaly hudbu klasickou, ale i pohádkovou, která
pomohla spojit oba světy, hudební a dětský, úzce k sobě. Budovami
zazněly např. úryvky Smetanovy Vltavy, kde děti hledaly tóny dětské
písničky „Kočka leze dírou“. Hudba z Křemílka a Vochomůrky či ná-
pěv z příběhu o Patovi a Matovi. A mnoho dalších.
Děti měly možnost nejen poslouchat, ale také si prohlédnout
hudební nástroje zblízka a dozvědět se zajímavosti o jejich původu
i o vzniku některých skladeb. V programu se kombinoval poslech,
vyprávění, hudební hádanky a taneční hry. A tak si kromě poslechu
vážné hudby děti zanotovaly a zatančily na veselé melodie.
Hudební zážitek pak ocenili malí i velcí posluchači zaslouženým
potleskem.
A na závěr zazněl i příslib, že projekt Filharmoniště určitě nebyl se
svými programy v naší školce naposledy.
Bc. Jitka Svátková,
Šárka Růžičková a foto ostatní paní učitelky
ZPRÁVY ZE ZÁKLADNÍ ŠKOLY FORMANSKÁ
Do nového školního roku jsme vstoupili s chutí, odhodláním a při-
praveností čelit všem výzvám, které přicházejí. Každá nová situace je
pro nás příležitostí, jak se posunout dál a nabídnout dětem co nejvíce
přínosného. Příkladem může být sloučení žáků z různých tříd, které
přineslo nejen pestřejší a zajímavější metody výuky, ale také posílilo
přátelské vztahy napříč celou školou.
tivaci i radost z učení, což pozitivně ovlivňuje atmosféru celého
Hodnocení žáků kolektivu.
Od září jsme se přidali ke školám, které se rozhodly přistoupit k mo-
dernímu vzdělávání a připravit se na plánované změny rámcových Zápisy do prvních tříd a den otevřených dveří
vzdělávacích programů, zejména v oblasti hodnocení. Zrušili jsme Zápisy do prvních tříd pro školní rok 2026/2027 se uskuteční již
klasické známky a nahradili je slovním či procentuálním hodnoce- v únoru 2026. I když jsme tím přišli o přípravku „škola před ško-
ním, které lépe vystihuje pokroky jednotlivých žáků. U menších dětí lou“, budoucí prvňáčci a jejich rodiče mají možnost přijít se do školy
navíc používáme motivační razítka a samolepky s oblíbenými hrdiny podívat kdykoliv. Každou první středu v měsíci také pořádáme Den
a zvířátky, což přispívá k pozitivnímu vztahu k učení. otevřených dveří, během něhož si mohou návštěvníci prohlédnout
prostory školy, seznámit se s učiteli i nahlédnout do výuky. Rodiče
Spolupráce s Mensou oceňují zejména menší třídní kolektivy, individuální přístup k dě-
Zvláštní pozornost věnujeme vzdělávání nadaných žáků, kteří tem, výuku cizího jazyka s rodilým mluvčím a klidnou přátelskou
u nás dostávají prostor pro rozvoj svých schopností a talentu. Ve atmosféru školy. Důraz klademe i na odpolední volnočasové aktivity
spolupráci s organizací Mensa Česko jim nabízíme možnost indi- a pestrou nabídku školní družiny. Děti mohou navštěvovat kroužky
viduálního vzdělávání, účastnit se testování, projektů a aktivit roztleskávaček, divadelní soubor, klub deskových her, výtvarné, tvo-
zaměřených na rozvoj logického myšlení, tvořivosti a zvídavosti. řivé či hudební dílny.
Učitelé se snaží přizpůsobit výuku tak, aby se děti mohly rozvíjet Naše škola tak pokračuje v cestě moderního vzdělávání, kde se pro-
v oblastech, které je zajímají a ve kterých vynikají – ať už jde o ma- pojuje tradice s inovací, důslednost s hravostí a individuální přístup
tematiku, jazyky, informatiku či umělecké obory. Cílem je, aby se s týmovým duchem. Jsme přesvědčeni, že právě otevřenost novým
žádné dítě nenudilo, ale naopak mělo chuť objevovat a zkoušet myšlenkám a ochota učit se spolu s dětmi jsou tím, co posouvá naši
nové věci. Takto podporované nadané děti zažívají úspěch, mo- školu i celou komunitu kupředu. Tým školy

