Page 14 - Chytrý zpravodaj - Podlipansko 01/2022
P. 14

z našich škol a školek

                    s mašinkou my teĎ poznáváme velkÝ svět

                                              V září děti startují na zastávce U Naší školky,   livé  chody  snědlo/nesnědlo.  Denně  se  děti  se
                                            od prosince do února se seznamují se zastáv-  svými učitelkami věnují  pohybovým aktivitám,
                                            kou  U  Lesního  krmelce,  jarní  zastávkou  je  za-  které probíhají nejen ve třídách, ale také v tělo-
                                            stávka U Modré planety, v květnu a červnu se   cvičně, kde připravuje každý měsíc jedna třída
                                            pozastaví U Lodního kufru a na prázdniny děti   jinou překážkovou dráhu zaměřenou na rozvoj
                                            odjíždějí ze zastávky U Dětského hřiště.  různých pohybových dovedností. A protože ke
                                              Do Zastávky Zdravotní – zdravé jídlo a cviče-  cvičení  tělíček  patří  hbitý  jazýček,  zařazujeme
                                            ní není žádné mučení a cvičíme-li celé tělo, i ja-  také denně artikulační, řečové, sluchové a ryt-
                                            zyk by to cvičit chtělo, se „mašinka“ vrací vždy!   mické hry, hry se slovy, slovní hádanky a vokál-
                                            Děti  si  v  rámci  mazacích  dnů  samy  rozhodují,   ní činnosti.
                                            zda a jak si pečivo samy namažou. Zda jim jídlo   V dnešní době kdy se mobilní telefony a tab-
                                            chutnalo, hodnotí pomocí grafického symbolu.   lety  nenápadně  vkrádají  do  dětského  světa
          Mateřská škola MAŠINKA Pečky veze děti od  Další velmi oblíbenou aktivitou, především u ro-  a  zaneprázdněný  rodič  nemá    mnohdy  dosta-
        podzimu do léta a zastavuje na několika tema-  dičů, je informační systém v šatně třídy, ze které-  tek volného času na to vést své dítě ke kvalit-
        tických zastávkách.                 ho rodič každý den vyčte, zda jeho dítě jednot-  nímu pohybu, se snažíme rodině pomoci ales-
                                                                               poň v položení základního kamene, a to vybavit
        zprávičky z mateřské školy milčice                                     dítě vstupující do základního vzdělání povědo-
                                                                               mím o nutnosti tělesného pohybu, radosti a užit-
          V letošním školním roce pokračujeme ve vel-  uskutečnit návštěvu dentální hygienistky. Také  ku, který pohyb člověku přináší (zdravá strava,
        mi milé spolupráci s MŠ Tatce. Společně jsme  nás čekají zajímavé projektové dny v rámci do-  zdravý životní styl a pohyb jako prevence civili-
        shlédli představení Varieté Ágnes, navštívil nás  tačního programu Šablony III. Dřevíčková dílna  začních chorob.)
        sokolník Ondra a Kašpárkovo loutkové divadlo.  a Bubnování. Od března do května si budou dě-  Květa Bubeníčková, zástupkyně ředitelky školy
        S MŠ Dobřichov zase jezdíme do divadla v Hor-  ti každé pondělí užívat vodní radovánky v kolín-
        ních Počernicích. Tyto spolupráce nás velmi tě-  ském bazénu.              bramboriáda
        ší a společně se snažíme vymýšlet další zajíma-  V  MŠ  Milčice  se  zkrátka  vůbec  nenudíme
        vé aktivity.                        a stále s dětmi něco vymýšlíme. Těšíme se na   V říjnu jsme si povídali o plodech, které sklí-
          Na naše děti samozřejmě nezapomněl Ježí-  jaro, které nám dovolí být více venku a užívat si   zíme na podzim. Jednou z plodin, se kterou se
        šek. Nadělil jim mnoho zajímavých hraček, sta-  zahrady.               setkáváme téměř denně na talíři, jsou brambory.
        vebnic a knih. Holčičkám udělal největší radost   Vám, milí čtenáři, přejeme dny plné radosti   Na ně se zaměřil náš projektový den, nazva-
        toaletní stolek a klukům kuličková dráha.   a nových zážitků.          ný  ,,BRAMBORIÁDA“.  Počasí  nám  přálo  a  tak
          Rodiče velmi uvítali možnost vyšetření zraku   Za kolektiv Mateřské školy Milčice  jsme mohli využít naší přírodní zahrady.
        dětí firmou Prima Vizus. Doufáme, že se podaří     Zdeňka Plíšková, ředitelka MŠ  Paní  ředitelka  přivítala  žáky  a  paní  učitelky
                                                                               z místní základní školy, které jsme pozvali. Tím
                                                                               zahájila bramborové dopoledne.
                                                                                  Děti jsme rozdělili do skupin a každá dostala
                                                                               za úkol připravit pro ostatní jídlo z brambor. Va-
                                                                               řila se bramboračka na ohni, krájela se zelenina
                                                                               a brambory o sto šest, poté jsme popel využi-
                                                                               li k pečení brambor, které nejmenší děti zabali-
                                                                               ly do alobalu. Pekly se bramborové placky a ja-
                                                                               ko sladká tečka na závěr bramborová bábovka.
                                                                               Všechny dobroty se povedly a dětem moc chut-
                                                                               naly.  Největší  úspěch  měly  pečené  brambory
                                                                               a bábovka.
                                                                                  A abychom si užili i legrace, házelo se bram-
                                                                               borou do ošatky, skákalo v pytli, jezdilo na rud-
                                                                               líku.
                                                                                  Děti  vyráběly  sluníčka  z  brambory  a  pří-
             setkání s odborníkem z praxe                                      rodnin  a  na  konci  vytvořily  pomocí  bramboro-

          Setkání s odborníkem z praxe je nová aktivita  můžete policistu přivolat, s čím se na něj obrátit.   vých tiskátek společný pestrobarevný podzim-
                                                                               ní strom.
        v naší mateřské škole v Olešce. Z projektu jsme  Co všechno policista vykonává, co má na sta-  Činnosti děti plně zaujaly a tak jsme si spo-
        měli  předem  malé  obavy,  jak  ho  děti  přijmou,  rost psovod, policista na lodi.  lečně s kamarády ze školy užili hezké dopoled-
        výsledek však obavy zahnal a naše očekávání   Zdůraznil  bezpečnost dětí při různých akti-  ne. Už nyní se těšíme na další společné akce.
        předčil. Setkání s odborníky byla zajímavá a pří-  vitách, např. jízda na kole, nezbytnost ochranné   Kolektiv mateřské školy Kostelní Lhota
        nosná a obohatila nejen děti, ale i nás dospě-  helmy, reflexních prvků, světel. V autě děti sedí
        lé. Navštívili nás postupně tito odborníci- rybář,  v autosedačce, důležitost bezpečnostních pásů,
        myslivec, zdravotní sestra, knihovnice, policista,  jízda vpravo. Co dělat, když se ztratím? Co vše
        ilustrátor, hasič a etnograf. A co setkání dětem  má policista u sebe? V náplni práce má rovněž
        přineslo?                           poskytnutí první pomoci. Hasič- i toto povolání
          Například:  Policista-  náplň  práce  policisty  by si přály vykonávat mnohé děti z naší mateř-
        děti obzvlášť zajímala, neboť mnohé děti se poli-  ské školy, a proto se na besedu velmi těšily.
        cistou chtějí stát. Pan policista ukázal dětem slu-  Děti  byly  upozorněny  na  sílu  a  nebezpečí
        žební stejnokroj, povídal jim o bezpečnosti, jak  ohně, jak se chovat v případě vypuknutí požá-
                                            ru, co dělat, pokud na někom vzplane oblečení,
                                            jak se chovat v zakouřené místnosti. Jak ozna-
                                            čujeme únikový východ, kde v naší školce jsou.
                                            Obezřetnost  při  manipulaci  s  pyrotechnikou.
                                            Vše je nahraditelné, jen lidské zdraví a lidský ži-
                                            vot ne! Jaké nástroje hasič používá- sekera, ha-
                                            sicí  přístroj,  vysílačka,  požární  hadice,  požární
                                            hydrant, motorová pila. Co znamená evakuace
                                            a jak správně musí probíhat.
                                              Tolik k letošním besedám a my se už těšíme
                                            na spolupráci s dalšími odborníky v příštím roce.
                                                                   Magda Vlasáková
        14                                                               ZPRAVODAJ MAS PODLIPANSKO JARO 2022
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19