Page 7 - Chytrý zpravodaj - Ostrava-Jih 12 2021
P. 7
ZBLÍZKA
nádherná a návštěvníci nešetřili chválou. Už
se těšíme na jaro, kdy se nám snad koneč- JAK TO VIDÍ…
ně povede uspořádat velikonoční jarmark Marketingová komunikace a celá pre- oslovovat obyvatele Ostravy-Jihu.
v tradičním duchu českých svátků jara. Ale zentace našeho obvodu je postavena Ke všemu, co souvisí s prezentací a ko-
uvidíme, pandemie nám překazila plány už na ideách a vizích, a nejen na tom, co munikací, přistupujeme s vysokou vý-
mnohokrát a připravené akce jsme k lítosti jsme dokázali. Jednoduše řečeno, volí- konností a znalostmi. Radniční kreativci
všech rušili. me budoucnost, ne minulost. Myslím si, a marketingoví pracovníci dobře vědí,
» Jakými dalšími způsoby ještě udržujete že toto musí v oblasti vztahů s veřejností že úspěch zajistí pouze profesionální
pozitivní vztah a důvěru mezi obvodem rezonovat nejvíc. Samozřejmě je důleži- a důvěryhodné vztahy s veřejností. Jinak
a veřejností? té někam patřit, připomínat si, že máme může docházet k bumerangovému efek-
To nezávisí pouze na komunikační stra- nějakou historii, ale i zodpovědnost. Lidé tu, kdy lidé začnou na komunikaci reago-
tegii, ale samozřejmě i na celkovém image, by jednoduše měli věřit v nějaké hodnoty vat úplně jinak, než se zamýšlelo.
kvalitě a nabídce akcí. Takzvané events, a ty musí být životaschopné a každému Potěšující je, že prezentace a propa-
akce pro veřejnost, se setkávají s obrov- srozumitelné. gace Jihu má dnes jednotící linku a hlav-
ským zájmem. U příležitostí společenských, Role komunikace a prezentace na- ně dokáže přesně cílit na nezbytnosti
kulturních a sportovních setkání s občany byla v posledních letech mimořádného každodenního života, na bezpečnost,
jsou účastníkům předávány reklamní a dár- významu snad ve všech oborech lidské čistotu a pořádek, kvalitu bydlení, vol-
kové předměty. Kromě toho zajišťujeme tisk činnosti, veřejnou správu nevyjímaje. nočasové aktivity, sport a zábavu, ale
knih o obvodu, nejrůznějších brožur, letáků, Výsledkem důsledného a systematické- i vstřícnost a kultivovanost zdejších lidí.
kalendářů, map, výrobu informačních tabulí ho přístupu našeho týmu je, že se po- Hana Tichánková
a podobně. Novinkou je spuštění mobilní- dařilo navázat vztahy s médii a výrazně místostarostka
ho rozhlasu, který nahradí dosavadní mo-
bilní aplikaci. Poskytuje více možností pro
obousměrnou komunikaci i zpětnou vazbu že na toto téma vznikne pro naše nejmenší Ale už jsem to říkala, s některými se nedo-
v podobě tematických anket. poutavý krátký animovaný film. mluvíte nikdy. Jsou to ti, kteří vidí jen vlastní
» Co ještě spadá do marketingového ba- » Když mluvíte o marketingové komuni- zájem. Mnohdy mi telefonují, nebo rovnou
líčku obvodu? kaci a vztazích k veřejnosti na radnici, celá přicházejí lidé, které trápí špatné sousedské
Je toho spousta. Posilujeme vztahy záříte. Čím to je? vztahy, bezohlednost, neochota kompromi-
a spolupráci s médii, používáme stále čas- Mám tu práci ráda stejně jako kontakt su. Nezřídka si potřebují prostě jen popoví-
těji k prezentaci našeho obvodu a zlepšení s lidmi. Obzvlášť tehdy, když může komuni- dat a s někým sdílet, co ho trápí, hledá radu
image audiovizuální prostředky public re- kace přispět k řešení problému. Pokud obě nebo pomoc.
lations. Vždy je pro mne velká radost infor- strany hledají vzájemné pochopení před- » Jakou máte vlastně pracovní dobu?
movat o tom, co se povedlo, co zajímavého kládaných argumentů, bývá to ta nejlepší (smích) Od pondělí do pátku, v sobotu
se u nás na Jihu bude dít. Žiji tady od roku cesta, jak věci úspěšně posunout. Proto i neděli, čtyřiadvacet hodin denně. Skuteč-
1993, takže vidím, jak jsme se posunuli do- organizujeme nejrůznější veřejná projed- ně mě baví vstupovat a nahlížet do světa
předu. Jen od doby, co pracuji na radnici, nání i setkání, na nich se kontroverzní věci komunikace, public relations, tiskových in-
už není můj pohled tak černobílý jako dřív. vysvětlují. Jedním z posledních bylo pro- formací… Při mojí poslední návštěvě lékaře
Častokrát vidím a zažívám zaujatou práci jednání možného vzniku parkovacích míst mi dělali EKG, a když jsem se pak ptala: „Tak
mých kolegů - úředníků nebo radních, kteří na ulici Čujkovova. Lidé se mohli podívat do co, jak bije mé srdce pro Jih?“, sestřička se
svým přístupem a zaujetím pro věc boura- plánů a vyjádřit se, zda vůbec chtějí parko- rozesmála a řekla, že tohle je už skutečně
jí klišé o neochotném líném úředníkovi. Do vací místa na úkor kácení vzrostlých stromů. diagnóza.
budoucna si dokážu představit, že zařadíme
v prezentaci na jedno z předních míst krátké
filmy, dokumenty a třeba i animované sním-
ky. Multimediální prezentace je nejen velmi
kreativní a má emotivní pojetí, ale dokáže
mít navíc racionální, informační a mimo-
řádně argumentační charakter pro vztahy
s veřejností. Pěkných a zajímavých příběhů
máme dost.
» Jako například?
Když se k nám dostala knížka místní au-
torky Jarmily Dolanské a bylo dohodnuto,
že se tato kniha s poutavým příběhem zasa-
zeným do našeho zeleného srdce obvodu,
Bělského lesa, bude darovat prvňáčkům při
nástupu do školy, vymysleli jsme Surikatí
stezku. Že to je v našich podmínkách nesmy-
sl? Není. Je to milý pohádkový příběh, do
něhož se může vnořit úplně každý a na chví-
li se stát jeho součástí. A teď si představte,
7 7 w w w . o v ajih. cz
www.ovajih.cz