Page 6 - Chytrý zpravodaj - Ostrava-Jih 12 2021
P. 6
ZBLÍZKA
VZTAHY S VEŘEJNOSTÍ ANEB JAK NEPŘESTÁVAT
ZVEDAT DOBRÉ JMÉNO A POVĚST JIHU
Odbor vztahů s veřejností tvoří čtveřice lidí, která má v popisu práce zajišťovat věrohodnou a srozumitelnou komunikační
strategii obvodu. Těžká disciplína, často vzdálená klasické úřednické práci. Můžete mít na členy týmu názor takový nebo
makový, ale ani jednomu nemůžete upřít, že každý z nich je osobností schopnou zaznamenávat dění kolem sebe, že jejich
práce a jednání nejsou účelové a ovlivněny náladami na radnici nebo samotných občanů. Takové jsou vztahy s veřejností,
marketing, public relations Ostravy-Jihu. Vedoucí Gabriela Gödelová se paradoxně směje: „Nemáme čas na velké řeči.“
» O úřadu, projektech obvodu a rozhod-
nutích radních se nikdy tak často nehovo-
řilo a nepsalo jako v současné době. Čím si
vysvětlujete tuto mediální aktivitu?
Vzrostla potřeba lepší komunikace ze-
jména s občany a nutnost zvýšit jejich in-
formovanost. Vztahy s veřejností vedeme
všemi směry. Aby byly účinné a byly efek-
tivní. Zkusili jste se někdy zeptat vašeho
souseda nebo kamaráda na docela jedno-
duché otázky týkající se třeba historie, nebo
jestli ví, na koho se obrátit se svou stížností?
A neuměl vám odpovědět? Celkový dojem,
který si kdokoli o tomto obvodu vytvoří, je
založen právě na drobnostech. Znamená to,
že Jih měl v tomto obrovský dluh. Nejlidna-
tější obvod proto přistoupil k řešení, jehož
součástí je hledání dalších pozitivních rysů
image, komplexnější prezentace a hlavně
komunikace. Zvednout dobré jméno a po-
věst Jihu je naším úkolem číslo jedna, a to v obvodu. Čtenáři mají možnost zevrubně desetiminutovém vysílání TV Polar, na soci-
už jen s ohledem na skutečnost, že má co se seznámit se záměry a rozhodnutími za- álních sítích i webových stránkách. Zpravo-
nabídnout. stupitelstva a rady, ale také s významnými dajství i ostatní marketinkové činnosti jako
» Co je prvořadým úkolem? akcemi, společenskými, kulturními a spor- takové jsou ve veřejné správě hodně nároč-
Pravdivě, věcně, korektně a hlavně ak- tovními událostmi. Široký tematický záběr, né řemeslo, i když ho děláte poctivě, vět-
tuálně komunikovat a informace o tom, co vysoká úroveň zpracování textů, jazyková šinou se vděku nedočkáte. Vnímáme svou
nového se chystá, nebo právě realizuje, pře- čistota a srozumitelnost, odpovídající kva- práci jako závazek ke svým kolegům na rad-
dávat dál. Naše komunikace probíhá nejen lita designu i tisku – takto jsou Jižní listy nici, k vedení Jihu a zastupitelům, ale nejvíc
prostřednictvím zpravodaje Jižní listy. Jde hodnoceny v posledních několika letech k obyvatelům našeho obvodu. Nejvíc pak
o významný komunikační prostředek, který odborníky PR na celostátní úrovni. Z toho zamrzí, když slyšíte, že to jsme měli komu-
vychází v nákladu padesát tisíc výtisků a je máme velkou radost. Ale náš obvod se nikovat jinak, že prezentace byla slabá, že …
distribuován zdarma do každé domácnosti pravidelně prezentuje také v pravidelném » To k tomu patří, ne?
Samozřejmě. Nestěžuji si, jen konstatu-
ji. Hodit bláto, vyslovit kritickou poznámku
je strašně jednoduché. Naučili jsme se žít
s tím, že na sebe bereme riziko a že se všem
prostě nezavděčíme.
» Nebude to i tím, že si vás lidé zaška-
tulkovali mezi tzv. radniční hlásné trouby?
Vím, kam míříte, ale náš odbor je oprav-
du úzce napojen na ostatní odbory, z vel-
ké části jsme jejich hlasem. Společně
koordinujeme řadu akcí pro veřejnost, spo-
lupracujeme s naší příspěvkovou organizací
Kulturní zařízení Ostrava-Jih, také s Info Os-
trava-Jih!!!, městským Akordem (společnost
Poklad a Akord; pozn. red.) a dalšími subjek-
ty. U tradičních akcí se snažíme sami sobě
zvedat laťku, nové zařazujeme po pečlivém
zvážení, zda je lidé rádi navštíví a zaujmou
je. Letos to byl například velmi úspěšný pro-
jekt s názvem Jih žije vínem. Atmosféra byla
6 6