Page 6 - Chytrý zpravodaj - Ostrava-Jih 12 2021
P. 6

ZBLÍZKA


        VZTAHY S VEŘEJNOSTÍ ANEB JAK NEPŘESTÁVAT


        ZVEDAT DOBRÉ JMÉNO A POVĚST JIHU

        Odbor vztahů s veřejností tvoří čtveřice lidí, která má v popisu práce zajišťovat věrohodnou a srozumitelnou komunikační
        strategii obvodu. Těžká disciplína, často vzdálená klasické úřednické práci. Můžete mít na členy týmu názor takový nebo
        makový, ale ani jednomu nemůžete upřít, že každý z nich je osobností schopnou zaznamenávat dění kolem sebe, že jejich
        práce a jednání nejsou účelové a ovlivněny náladami na radnici nebo samotných občanů. Takové jsou vztahy s veřejností,
        marketing, public relations Ostravy-Jihu. Vedoucí Gabriela Gödelová se paradoxně směje: „Nemáme čas na velké řeči.“
           » O úřadu, projektech obvodu a rozhod-
        nutích radních se nikdy tak často nehovo-
        řilo a nepsalo jako v současné době. Čím si
        vysvětlujete tuto mediální aktivitu?
          Vzrostla potřeba lepší komunikace ze-
        jména s  občany a  nutnost zvýšit jejich in-
        formovanost. Vztahy s  veřejností vedeme
        všemi směry. Aby byly účinné a byly efek-
        tivní. Zkusili jste se někdy zeptat vašeho
        souseda nebo kamaráda na docela jedno-
        duché otázky týkající se třeba historie, nebo
        jestli ví, na koho se obrátit se svou stížností?
        A neuměl vám odpovědět? Celkový dojem,
        který si kdokoli o tomto obvodu vytvoří, je
        založen právě na drobnostech. Znamená to,
        že Jih měl v tomto obrovský dluh. Nejlidna-
        tější obvod proto přistoupil k řešení, jehož
        součástí je hledání dalších pozitivních rysů
        image, komplexnější prezentace a  hlavně
        komunikace. Zvednout dobré jméno a po-
        věst Jihu je naším úkolem číslo jedna, a to   v  obvodu. Čtenáři mají možnost zevrubně   desetiminutovém vysílání TV Polar, na soci-
        už jen s ohledem na skutečnost, že má co   se seznámit se záměry a rozhodnutími za-  álních sítích i webových stránkách. Zpravo-
        nabídnout.                          stupitelstva a rady, ale také s významnými   dajství i ostatní marketinkové činnosti jako
           » Co je prvořadým úkolem?        akcemi, společenskými, kulturními a  spor-  takové jsou ve veřejné správě hodně nároč-
          Pravdivě,  věcně,  korektně  a  hlavně  ak-  tovními událostmi. Široký tematický záběr,   né řemeslo, i  když ho děláte poctivě, vět-
        tuálně komunikovat a informace o tom, co   vysoká úroveň zpracování textů, jazyková   šinou se vděku nedočkáte. Vnímáme svou
        nového se chystá, nebo právě realizuje, pře-  čistota a  srozumitelnost, odpovídající kva-  práci jako závazek ke svým kolegům na rad-
        dávat dál. Naše komunikace probíhá nejen   lita designu i  tisku – takto jsou Jižní listy   nici, k vedení Jihu a zastupitelům, ale nejvíc
        prostřednictvím zpravodaje Jižní listy. Jde   hodnoceny v  posledních několika letech   k  obyvatelům  našeho  obvodu.  Nejvíc  pak
        o významný komunikační prostředek, který   odborníky PR na celostátní úrovni. Z  toho   zamrzí, když slyšíte, že to jsme měli komu-
        vychází v nákladu padesát tisíc výtisků a je   máme velkou radost. Ale náš obvod se   nikovat jinak, že prezentace byla slabá, že …
        distribuován zdarma do každé domácnosti   pravidelně prezentuje také v  pravidelném     » To k tomu patří, ne?
                                                                                  Samozřejmě. Nestěžuji si, jen konstatu-
                                                                                ji. Hodit bláto, vyslovit kritickou poznámku
                                                                                je strašně jednoduché. Naučili jsme se žít
                                                                                s tím, že na sebe bereme riziko a že se všem
                                                                                prostě nezavděčíme.
                                                                                   » Nebude to i tím, že si vás lidé zaška-
                                                                                tulkovali mezi tzv. radniční hlásné trouby?
                                                                                  Vím, kam míříte, ale náš odbor je oprav-
                                                                                du úzce napojen na ostatní odbory, z  vel-
                                                                                ké části jsme jejich hlasem. Společně
                                                                                koordinujeme řadu akcí pro veřejnost, spo-
                                                                                lupracujeme s naší příspěvkovou organizací
                                                                                Kulturní zařízení Ostrava-Jih, také s Info Os-
                                                                                trava-Jih!!!, městským Akordem (společnost
                                                                                Poklad a Akord; pozn. red.) a dalšími subjek-
                                                                                ty. U tradičních akcí se snažíme sami sobě
                                                                                zvedat laťku, nové zařazujeme po pečlivém
                                                                                zvážení, zda je lidé rádi navštíví a zaujmou
                                                                                je. Letos to byl například velmi úspěšný pro-
                                                                                jekt s názvem Jih žije vínem. Atmosféra byla


                                                            6 6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11