Page 14 - Chytrý zpravodaj - Ostrava-Jih listopad 2021
P. 14

ŠKOLSTVÍ


        MALÉ DOBRODRUŽSTVÍ V BĚLSKÉM LESE



                                                              poznávaly, jak voní jehličí, pod   nového projektu se zapojí ještě
                                                              lupami zkoumaly listí, přírodni-  mateřské školy F. Formana 13
                                                              ny, brouky i  houby, které našly   a Rezkova 14. Díky workshopům
                                                              na cestičkách, nebo se v  kruhu   zaměřeným na ekologii si děti
                                                              za tónů zvonkohry zaposlou-  uvědomí význam a  důležitost
                                                              chaly do šumění lesa a  deště,   péče o životní prostředí v nadlo-
                                                              který část dne všechny účast-  kálním rozsahu. V  projektu
                                                              níky projektu provázel. V  Lesní   budeme s  polskou stranou po-
                                                              škole Ostravských městských   kračovat v příštím roce,“ uvedla
                                                              lesů pak děti z mateřské školy P.   místostarostka  pro  oblast  škol-
                                                              Lumumby 25 společně s polský-  ství Dagmar Hrabovská.
                                                              mi kamarády cvičily rovnováhu   Projekt s  názvem Mateřské
                                                              na haptickém chodníku, učily se   školy  bez  hranic  –  Zvířata  ve
                                                              rozpoznávat zpěv ptáků a obdi-  městě je spolufinancován z pro-
                                                              vovaly nejen vycpaniny, ale také   středků Evropského fondu pro
                                                              živé ptáky v klecích.      regionální rozvoj v  rámci pro-
                                                                „Tato aktivita navázala na   gramu INTERREG V-A Česká re-
                                                              předcházející úspěšný projekt   publika – Polsko prostřednictvím
          Sedmatřicet českých a  pol-  školy  bez  hranic  –  Zvířata  ve   Mateřské školy bez hranic, který   Fondu mikroprojektů 2014–2020
        ských dětí zažilo ve druhé po-  městě,  který  společně  realizu-  byl dokončen v  roce 2017. Do   v Euroregionu Silesia.
        lovině  října  malé  dobrodružství   je městský obvod Ostrava-Jih
        v  Bělském lese. Umožnil jim   s partnerským městem Vladislav.
        to dotační projekt Mateřské   Děti během procházky v  lese

        ZAPOJILI SE DO CELOREPUBLIKOVÉ VÝZVY


          V  mateřince  MUDr.  Emí-  vyznačena místa pro bezpečné
        lie Lukášové v  Hrabůvce se ve   přecházení,“ uvedla Lenka Po-
        druhé polovině září zapojili do   lášková, zástupkyně ředitelky
        celorepublikové výzvy Pěšky   pro předškolní vzdělávání z MŠ
        do školy – pěšky městem. „Děti   MUDr. Emílie Lukášové.
        věnovaly pozornost místům    Zapojení mateřské školy
        v  okolí mateřské školy, která   ocenil také BESIP, tedy oddělení
        pro ně mohou být nebezpečná.   Ministerstva  dopravy  ČR  koor-
        Jsou spojena například s vyso-  dinující činnosti v  oblasti bez-
        kou frekvencí automobilů, nebo   pečnosti  na  pozemních  komu-
        to jsou úseky pro děti nebez-  nikacích, který dětem následně
        pečné, protože v  nich nejsou   připravil malé dárky.                                Foto: MŠ MUDr. Emílie Lukášové

        MALÍŘ ARCIMBOLDO INSPIROVAL ŠKOLÁKY


                                                                Malíř Giuseppe Arcimboldo   s tím, že díky metodě CLIL jsou
                                                              byl známý tím, že tvořil podo-  využívány znalosti žáků větši-
                                                              bizny z  rozličných předmětů,   nou z nejazykového předmětu
                                                              plodů, květin i  zvířat. Italský   k výuce slovní zásoby, grama-
                                                              umělec žijící v 16. století má od   tických a lexikálních jevů cizího
                                                              té doby spoustu následovníků.   jazyka.
                                                              Inspiroval také školáky v  ZŠ
                                                              Krestova v Hrabůvce, kteří po-
                                                              dobné portréty vytvářeli letos
                                                              v září.
                                                                „Metodou CLIL, tedy Con-
                                                              tent and Language Integrated
                                                              Learning, se děti v  anglickém
                                                              jazyce seznámili s názvy ovoce
                                                              a zeleniny,“ uvedla ředitelka ZŠ
                                              Foto: 2× ZŠ Krestova
                                                              a MŠ Krestova Věra Rymiecová

                                                           14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19