Page 14 - Chytrý zpravodaj - Ostrava-Jih listopad 2021
P. 14
ŠKOLSTVÍ
MALÉ DOBRODRUŽSTVÍ V BĚLSKÉM LESE
poznávaly, jak voní jehličí, pod nového projektu se zapojí ještě
lupami zkoumaly listí, přírodni- mateřské školy F. Formana 13
ny, brouky i houby, které našly a Rezkova 14. Díky workshopům
na cestičkách, nebo se v kruhu zaměřeným na ekologii si děti
za tónů zvonkohry zaposlou- uvědomí význam a důležitost
chaly do šumění lesa a deště, péče o životní prostředí v nadlo-
který část dne všechny účast- kálním rozsahu. V projektu
níky projektu provázel. V Lesní budeme s polskou stranou po-
škole Ostravských městských kračovat v příštím roce,“ uvedla
lesů pak děti z mateřské školy P. místostarostka pro oblast škol-
Lumumby 25 společně s polský- ství Dagmar Hrabovská.
mi kamarády cvičily rovnováhu Projekt s názvem Mateřské
na haptickém chodníku, učily se školy bez hranic – Zvířata ve
rozpoznávat zpěv ptáků a obdi- městě je spolufinancován z pro-
vovaly nejen vycpaniny, ale také středků Evropského fondu pro
živé ptáky v klecích. regionální rozvoj v rámci pro-
„Tato aktivita navázala na gramu INTERREG V-A Česká re-
předcházející úspěšný projekt publika – Polsko prostřednictvím
Sedmatřicet českých a pol- školy bez hranic – Zvířata ve Mateřské školy bez hranic, který Fondu mikroprojektů 2014–2020
ských dětí zažilo ve druhé po- městě, který společně realizu- byl dokončen v roce 2017. Do v Euroregionu Silesia.
lovině října malé dobrodružství je městský obvod Ostrava-Jih
v Bělském lese. Umožnil jim s partnerským městem Vladislav.
to dotační projekt Mateřské Děti během procházky v lese
ZAPOJILI SE DO CELOREPUBLIKOVÉ VÝZVY
V mateřince MUDr. Emí- vyznačena místa pro bezpečné
lie Lukášové v Hrabůvce se ve přecházení,“ uvedla Lenka Po-
druhé polovině září zapojili do lášková, zástupkyně ředitelky
celorepublikové výzvy Pěšky pro předškolní vzdělávání z MŠ
do školy – pěšky městem. „Děti MUDr. Emílie Lukášové.
věnovaly pozornost místům Zapojení mateřské školy
v okolí mateřské školy, která ocenil také BESIP, tedy oddělení
pro ně mohou být nebezpečná. Ministerstva dopravy ČR koor-
Jsou spojena například s vyso- dinující činnosti v oblasti bez-
kou frekvencí automobilů, nebo pečnosti na pozemních komu-
to jsou úseky pro děti nebez- nikacích, který dětem následně
pečné, protože v nich nejsou připravil malé dárky. Foto: MŠ MUDr. Emílie Lukášové
MALÍŘ ARCIMBOLDO INSPIROVAL ŠKOLÁKY
Malíř Giuseppe Arcimboldo s tím, že díky metodě CLIL jsou
byl známý tím, že tvořil podo- využívány znalosti žáků větši-
bizny z rozličných předmětů, nou z nejazykového předmětu
plodů, květin i zvířat. Italský k výuce slovní zásoby, grama-
umělec žijící v 16. století má od tických a lexikálních jevů cizího
té doby spoustu následovníků. jazyka.
Inspiroval také školáky v ZŠ
Krestova v Hrabůvce, kteří po-
dobné portréty vytvářeli letos
v září.
„Metodou CLIL, tedy Con-
tent and Language Integrated
Learning, se děti v anglickém
jazyce seznámili s názvy ovoce
a zeleniny,“ uvedla ředitelka ZŠ
Foto: 2× ZŠ Krestova
a MŠ Krestova Věra Rymiecová
14