Page 8 - Chytrý zpravodaj - Ostrava-Jih duben 2021
P. 8
ZBLÍZKA
HISTORIE
» Co bývá největší překážkou?
Zpravidla se při každé akci mohou vy-
skytnout nějaké nepředvídatelné okolnosti
– u stavebních prací se jedná typicky např.
o zjištění jiné skladby komunikace, než bylo
projektováno, protože ani projektant do
podloží desítek let starých komunikací pro-
stě nevidí. Toto zjištění pak může přinést
navýšení nákladů, prodloužení termínu díla
apod. Mezi zcela jiné problémy než tech-
nického rázu patří ovšem i názorová nejed-
notnost občanů. Samozřejmě respektuji, že
každý může mít na věc svůj názor, nicméně
pokud se sejdou skupiny občanů s napros-
to opačnými názory, je velmi složité učinit
správné rozhodnutí. V některých případech
tak musí dojít na selský rozum a musím na
sebe vzít rozhodující pravomoc.
» Kdy jste měl naposledy obavu, že se
vše nestihne a nezvládne v termínu? Ulice J. Kotase / 12 749 233 Kč
Tyto obavy moc často nemám, jelikož
jsem se svým týmem spokojen a již při pří-
pravě dbáme na všechny aspekty. Samo-
zřejmě ke komplikacím může dojít vždy, ale
zde zastávám názor, že kvalita je důležitější
než například pár dnů prací navíc. Proto se
snažíme se zhotoviteli staveb aktivně ko-
munikovat a v rámci nastavených pravidel si
vybírat ty prověřené a spolehlivé.
» Jak byste odpověděl někomu, kdo tvr-
dí, že Jih je věčně rozkopaný?
Lhal bych asi, kdybych sliboval, že někdy
nebude. Nacházíme se v městské zástavbě
s obrovských množstvím inženýrských sítí
nejrůznějších vlastníků či správců, přičemž
každý z nich provádí na svém majetku údrž-
bu či také havarijní opravy, které nesnesou
odkladu.
» Pak se ale nedivte, že jsou občané ne-
spokojeni.
Je pravda, že si občané často stěžují na
nekoordinovanost zásahů do komunikací.
Nicméně s ohledem na různé systémy finan- Ulice P. Lumumby / 10 888 250 Kč
cování jednotlivých subjektů, časovou nároč-
nost při projektové přípravě a již zmíněný po- a opravujeme dětská hřiště, cesty, chodníky, Nemyslím si, že znám každou díru.
čet vlastníků je ideální koordinace prakticky staráme se o zeleň. Ano, rád poslouchám, že (smích) Není v lidských silách vědět o kaž-
nereálná. Samozřejmě se snažíme od hlav- Jih se za poslední dobu hodně posunul. dém nedostatku či závadě. Už pro samot-
ních vlastníků infrastruktury získávat aktuální » Jaké místo na Jihu máte nejraději nou rozlohu Jihu. Ale když mám o něčem
informace, ale i jejich plány závisí na přiděle- a proč? rozhodovat, musím si udělat obrázek na
ní finančních prostředků. O nich se dozvědí Žádné konkrétní místo na Jihu neprefe- daném místě. Občany bych rád při této pří-
zpravidla až krátkou dobu před zahájením ruji. Když se procházím s rodinou nebo kole- ležitosti ujistil, že se na náš odbor dopravy
stavby. V každém ohledu se veřejný prostor gy, rád se dívám, jak si děti hrají na bezpeč- a komunálních služeb mohou s důvěrou
snažíme maximálně chránit, existují opravdu ných hřištích a mají na tváři úsměv, sleduji obracet se všemi problémy, k jejichž řeše-
velmi přísné podmínky pro provádění zásahů kolem sebe udržované věci a vše kolem tak ní jsme kompetentní. Musím přiznat, že se
do komunikací v naší správě. nějak funguje. Jih vnímám jako celek a sna- ale nedokážeme vypořádat úplně se všemi
» Máte rád debaty o vzkvétání Jihu? žím se udělat vše pro to, ať můžu být u jeho situacemi, které nám občané předkládají
Já osobně si myslím, že celý městský ob- rozvoje. To by však nešlo bez nejbližšího s žádostí o vyřešení – například neumíme
vod se za poslední dobu pohnul kupředu. týmu a podpory vedení obvodu. zajistit, aby všichni řidiči dodržovali pravi-
Za odbor, který vedu, mohu říct, že každý » Jak se člověk, který zná „každou díru“ dla silničního provozu, aby lidé neporušovali
rok investujeme do oprav celého městské- na ulici, dívá na schůdnost, sjízdnost, čis- městské vyhlášky, děti se chovaly slušně,
ho mobiliáře velké peníze, zvelebujeme totu a pořádek na Jihu? sousedé si navzájem neškodili a podobně.
8