Page 24 - Chytrý zpravodaj - Ořechov u Brna 01/2022
P. 24

i když podmínky pro rozvoj řeči jsou přiměřené. Celková terapie tedy kromě rozvoje řeči
        a  vyvozování  hlásek  zahrnuje  také  rozvoj  zrakového  a  sluchového  vnímání,  myšlení,
        paměti  a  pozornosti,  schopnosti  orientace,  motoriky  a  grafomotoriky.  Edukační
        a reedukační postupy jsou rovněž vedeny formou hry a kombinovány tak, aby dítě mohlo
        co nejvíce využít toho, co již umí.

               Aktivní vyhledávání dětí s narušenou komunikační schopností mezi předškoláky
        a čerstvými školáky a následná logopedická péče jsou bezesporu skvělými nástroji, jak
        prvňáčkům usnadnit vstup do nové životní etapy.

               Svou  práci  se  snažím  dělat  tak,  abych  dětem  co  nejvíce  pomohla  rozvíjet
        komunikační schopnosti, splnila očekávání rodičů a abychom byli pozitivním příkladem
        ostatním školám.

               Mgr. et Bc. Iva Vančová - školní speciální pedagog – logoped, ZŠ a MŠ Ořechov


        Pozdrav z mateřské školky

        Milí rodiče a děti,

        srdečně vás zdravíme z mateřské školky.

        Ani  tento  školní  rok  nezačal  příliš  tradičně.  Naštěstí  se  po  Vánocích  začala  opatření
        uvolňovat, což nám umožnilo naplánovat naše každoroční oblíbené akce. K těm prvním
        patřila lednová tříkrálová návštěva tikovického kostela sv. Jiří. Provázel nás pan farář
        a společně jsme si vyprávěli příběh narození Ježíška. Pro děti bylo velkým zážitkem, když
        si mohly zazpívat na kůru koledy za doprovodu varhan, které rozezněly naše paní učitelky.

        Únor zahájila třída Myšek vycházkou k ořechovským mokřadům, kde pozorovaly divoké
        kachny a u nedalekého krmelce vyhlížely lesní zvířátka. Tento dopolední výlet tak byl
        krásnou oslavou Světového dne mokřadů.

        Měsíc únor je také oslavou lásky, a tak se třídy Oveček a Myšek vypravily do obřadní
        síně, kde se děti seznámily s tím, jak probíhají svatební obřady. S velkým zaujetím pak
        besedovaly s panem starostou, který s úsměvem odpovídal na všetečné otázky malých
        posluchačů.

        Než jsme se nadáli,  už  tu bylo masopustní  úterý  a s ním maškarní karneval. Děti při
        příchodu do školky vítal čarodějný klobouk, jež každému dovolil vstoupit do správné
        „koleje v Bradavicích“. Toto nezvyklé uvítání se váže k dekoraci v naší mateřské školce.
        Netradiční výzdoba, která představuje svět knih britské spisovatelky Joanne Rowlingové
        o čarodějném chlapci Harry Potterovi, byla vytvořená nejen pro maškarní rej, ale i pro
        období měsíce března, tedy měsíce knihy, a oslavuje tak dvacáté výročí jejich filmového
        zpracování. Dopoledne si děti užily s přispěním estrádního vystoupení divadla Kuk a Cuk,
        které bylo zakončeno pořádným tanečním vířením.

        V pátek děti zakončily masopustní období pochováním basy na zahradě školky. A protože
        měla následovat první postní neděle, jíž se říkalo také černá, pučálková nebo liščí, tak
        poznaly děti další z českých tradic. Tento zvyk se traduje již od devatenáctého století, kdy

                                          24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29