Page 4 - Chytrý zpravodaj - Olešnice 02 2022
P. 4
ku v Blansku. Na blanenském zámku žila
spousta zajímavých osobností a mezi nimi
i vynálezce parafínu Karel z Reichenbachu.
Děti si zde vyrobily svíčku a navštívily in-
teraktivní hernu, která byla spojena s ob-
dobím pravěku a děti se tak na pár chvil
mohly stát archeology.
V covidové době nebylo jednoduché or-
ganizovat projektové dny. Vždy jsme se
snažili maximálně dodržovat protiepi-
demiologická opatření a dbát na bezpeč-
nost dětí. Všechno to méně příjemné ale
Začátek nového školního roku bývá vždy Předposledním projektovým dnem byla
náročný, proto se projektové dny začaly návštěva Edenu v Bystřici nad Pernštej-
realizovat až od října. Na podzim jsme na- nem. Na tento den jsme si objednali zim-
vštívili Muzeum v Boskovicích a expozici ní počasí a první vydatné sněžení, které
„Pojď si hrát“, kde si děti mohly vyzkoušet umocňovalo vánoční atmosféru v Edenu.
velké množství deskových, stolních a ka- Děti si zde mohly vyzkoušet interaktivní
retních her. Obdiv také sklidily hlavolamy. a velmi poučný program „Příběh půdy“.
Snažili jsme se vysvobodit slavného ježka Navštívili jsme také Ekopavilon, kde jsme
v kleci, který je spojený se stínadelskou tri- viděli průřez Vírskou přehradou a to, jak
přehrada funguje uvnitř hráze, nebo obří
Zeměkouli a ztvárnění skleníkového efek-
tu, což bylo zrovna aktuální téma z příro- převážily spokojené a nadšené děti, které
dovědy páťáků. Následovala prohlídka stájí cestou domů usínaly v autobusu, opatrova-
spojená s ukázkou koní. ly nakoupené suvenýry a při vystupování
Projektové dny jsme zakončili začátkem z autobusu se ptaly: „Kam pojedeme příště?“
prosince v Muzeu Blanenska na Zám- Chlapec, který se účastnil pouze posledního
projektového dne při výrobě svíčky, prohlá-
sil: „Proč já jsem se nepřihlásil i na ty před-
chozí projektové dny?“ Toto všechno mě
vždy hřálo u srdce a utvrzovalo v tom, že i
logií Jaroslava Foglara nebo sestavit známou v této obtížné době má organizace projek-
Rubikovu kostku a vyzrát na méně známé tových dnů pro děti smysl. V Edenu se or-
hlavolamy ze sirek. Nezapomenutelným ganizátoři aktivit drží motta: "Řekni mi a já
zážitkem pro děti se stal projektový den zapomenu. Ukaž mi a možná si vzpomenu.
v Punkevních jeskyních. Společně jsme zde Zapoj mě a já porozumím." Přesně v tom-
obdivovali krásu krápníků, která se nikdy to duchu se všechny projektové dny konaly.
neokouká a neomrzí. Jízda na lodičkách Děti si vždy mohly vyzkoušet něco nového a
po řece Punkvě byla velkým dobrodruž- mohly něco zažít „na vlastní kůži“.
stvím, které jsme ještě umocnili jízdou na Závěrem mi nezbývá nic jiného, než podě-
lanovce a pohledem do úchvatné propasti kovat všem odborníkům z praxe, kteří nás
Macocha. Moravský kras nám učaroval na-
tolik, že jsme se ke Skalnímu Mlýnu vrátili
i v dalším projektovém dni. Tentokrát jsme
navštívili Dům přírody a v rámci „Dne
s netopýrem“ jsme se dozvěděli spoustu
zajímavých informací o těchto chráněných
savcích. Zahráli jsme si několik zajímavých
tematických her a vyblbli se v netopýří jes-
kyni. K mému velkému překvapení děti
poslouchaly nové informace velmi pozor-
ně. Cestou zpět mi prvňáčci v autobuse vy-
světlovali, co je to echolokace.
Zpravodaj města Olešnice a mikroregionu Olešnicko