Page 4 - Chytrý zpravodaj - Olešnice 02 2022
P. 4

ku v Blansku. Na blanenském zámku žila
                                                                                spousta zajímavých osobností a mezi nimi
                                                                                i vynálezce parafínu Karel z Reichenbachu.
                                                                                Děti si zde vyrobily svíčku a navštívily in-
                                                                                teraktivní hernu, která byla spojena s ob-
                                                                                dobím pravěku a děti se tak na pár chvil
                                                                                mohly stát archeology.
                                                                                V covidové  době nebylo  jednoduché or-
                                                                                ganizovat projektové dny. Vždy jsme se
                                                                                snažili maximálně dodržovat protiepi-
                                                                                demiologická opatření  a dbát na bezpeč-
                                                                                nost dětí. Všechno to méně příjemné ale















       Začátek nového školního roku bývá vždy   Předposledním  projektovým  dnem  byla
       náročný, proto se projektové dny začaly   návštěva  Edenu  v  Bystřici  nad  Pernštej-
       realizovat až od října. Na podzim jsme na-  nem. Na tento den jsme si objednali zim-
       vštívili Muzeum v Boskovicích a expozici   ní počasí a první vydatné sněžení, které
       „Pojď si hrát“, kde si děti mohly vyzkoušet   umocňovalo vánoční atmosféru v Edenu.
       velké množství deskových, stolních a ka-  Děti si zde mohly vyzkoušet interaktivní
       retních her. Obdiv také sklidily hlavolamy.   a velmi poučný program „Příběh půdy“.
       Snažili jsme se vysvobodit slavného ježka    Navštívili jsme také Ekopavilon, kde jsme
       v kleci, který je spojený se stínadelskou tri-  viděli průřez Vírskou přehradou a to, jak
                                           přehrada funguje uvnitř hráze, nebo obří
                                           Zeměkouli a ztvárnění skleníkového efek-
                                           tu, což bylo zrovna aktuální téma z příro-  převážily spokojené a nadšené děti, které
                                           dovědy páťáků. Následovala prohlídka stájí  cestou domů usínaly v autobusu, opatrova-
                                           spojená s ukázkou koní.              ly nakoupené suvenýry a při vystupování
                                           Projektové dny jsme zakončili začátkem  z autobusu se ptaly: „Kam pojedeme příště?“
                                           prosince v Muzeu Blanenska na Zám-   Chlapec, který se účastnil pouze posledního
                                                                                projektového dne při výrobě svíčky, prohlá-
                                                                                sil: „Proč já jsem se nepřihlásil i na ty před-
                                                                                chozí projektové dny?“ Toto všechno mě
                                                                                vždy hřálo u srdce a utvrzovalo v tom, že i
       logií Jaroslava Foglara nebo sestavit známou                             v této obtížné době má organizace projek-
       Rubikovu kostku a vyzrát na méně známé                                   tových dnů pro děti smysl. V Edenu se or-
       hlavolamy ze sirek. Nezapomenutelným                                     ganizátoři aktivit drží motta: "Řekni mi a já
       zážitkem pro děti se stal projektový den                                 zapomenu. Ukaž mi a možná si vzpomenu.
       v Punkevních jeskyních. Společně jsme zde                                Zapoj mě a já porozumím." Přesně v tom-
       obdivovali krásu krápníků, která se nikdy                                to duchu se všechny projektové dny konaly.
       neokouká a neomrzí. Jízda na lodičkách                                   Děti si vždy mohly vyzkoušet něco nového a
       po řece Punkvě byla velkým dobrodruž-                                    mohly něco zažít „na vlastní kůži“.
       stvím, které jsme ještě umocnili jízdou na                               Závěrem mi nezbývá nic jiného, než podě-
       lanovce a pohledem do úchvatné propasti                                  kovat všem odborníkům z praxe, kteří nás
       Macocha. Moravský kras nám učaroval na-
       tolik, že jsme se ke Skalnímu Mlýnu vrátili
       i v dalším projektovém dni. Tentokrát jsme
       navštívili Dům přírody a v rámci „Dne
       s netopýrem“ jsme se dozvěděli spoustu
       zajímavých informací o těchto chráněných
       savcích. Zahráli jsme si několik zajímavých
       tematických her a vyblbli se v netopýří jes-
       kyni. K mému velkému překvapení děti
       poslouchaly nové informace velmi pozor-
       ně. Cestou zpět mi prvňáčci v autobuse vy-
       světlovali, co je to echolokace.


        Zpravodaj města Olešnice a mikroregionu Olešnicko
   1   2   3   4   5   6