Page 40 - Chytrý Zpravodaj - Nový Knín květen 2021
P. 40

mokrovratský ZPRAVODAJ                                            5 / 2021          mokrovratský ZPRAVODAJ                                            5 / 2021


       ník pozemku či stavby dotčené řešením územního plánu, zástupce veřej-               ní plány“. Do papírové podoby je možné nahlédnout v úředních hodinách
       nosti a oprávněný investor (zapsaný v seznamu krajského úřadu). Z pro-              na OÚ Mokrovraty či na MěÚ Dobříš, odboru výstavby a životního prostře-
       cesního  hlediska  o  námitkách  následně  rozhodne  zastupitelstvo  obce,          dí (v 1. patře budovy č. p. 1602 nad Penny marketem).
       zatímco  připomínky  slouží  zejména  jako  podklad,  kterým  je  pořizovatel
       a zastupitelstvo obce povinno se zabývat a vyhodnotit je. Lze tedy říct, že         Jaký bude další postup po veřejném projednání?
       námitka má poněkud vyšší váhu, a také proto má více povinných náleži-               Pořizovatel ve spolupráci s určeným zastupitelem vyhodnotí výsledky pro-
       tostí než připomínka. Podané připomínky musí splňovat náležitosti dle §             jednání a zpracuje s ohledem na veřejné zájmy a preference obce návrh
       37 odst. 2 správního řádu: z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci        rozhodnutí o námitkách a návrh vyhodnocení připomínek. Návrhy doručí
       se týká a co se navrhuje. Podání musí obsahovat označení správního or-              dotčeným orgánům a krajskému úřadu jako nadřízenému orgánu a vyzve
       gánu, jemuž je určeno, a podpis osoby, která je činí. Podané námitky musí           je, aby k nim ve lhůtě 30 dnů uplatnily stanoviska.
       kromě  uvedených  obecných  náležitostí  povinně  obsahovat  navíc  údaje
       podle katastru nemovitostí dokladující dotčená práva, vymezení území do-            Dále mohou nastat 4 varianty postupu v závislosti na tom, jaké úpravy ná-
       tčeného  námitkou  a  odůvodnění  námitky.  Doporučujeme  pro  případ  po-          vrhu územního plánu je potřeba po veřejném jednání provést:
       třeby za účelem zrychlení a zjednodušení komunikace uvést telefonní čís-
       lo či e-mailovou adresu.                                                            1) Žádná úprava návrhu:
         Připomínky a námitky je možné uplatnit do 7 dnů od veřejného pro-                 V ideálním případě, pokud by po veřejném projednání nebyla potřeba žád-
       jednání, tedy nejpozději do 07.07.2021. Důležité také je, že se uplatňují vý-       ná úprava návrhu územního plánu, pořizovatel by pouze dopracoval odů-
       hradně písemně, a to u pořizovatele: Městský úřad Dobříš, odbor výstavby            vodnění,  přezkoumal  soulad  s  požadavky  stavebního  zákona  a  podal  by
       a životního prostředí, oddělení výstavby, Mírové náměstí 119, 263 01 Dob-           zastupitelstvu obce návrh na vydání územního plánu. V praxi však tento
       říš, IDDS: pnxbx8u. K později uplatněným připomínkám a námitkám se                  případ téměř nenastává.
       nepřihlíží!
                                                                                           2) Nepodstatná úprava návrhu:
       Průběh veřejného projednání a co od něj (ne)očekávat                                V případě nepodstatných úprav návrhu územního plánu bez vlivu na cel-
       Účelem veřejného projednání je podat výklad a vysvětlení předloženého               kovou koncepci, kterými jsou formální úpravy jako například oprava gra-
       návrhu  a  možnost  podat  připomínky  a  námitky  (uplatňují  se  výhradně         fických  a  textových  chyb,  se  návrh  územního  plánu  upraví  a  dopracuje,
       v písemné podobě). Pořizovatel informuje veřejnost o procesních záležitos-          pořizovatel přezkoumá soulad s požadavky stavebního zákona a podá za-
       tech, které jsou shrnuty i v tomto článku, a zpracovatel přednese odborný           stupitelstvu obce návrh na vydání územního plánu.
       výklad koncepčního řešení územního plánu.
         Účelem veřejného projednání naopak není vyřešení námitek a připomí-               3) Podstatná úprava návrhu:
       nek. Jejich vyhodnocení bude probíhat až následně. O výsledku vyhodno-              V případě potřeby podstatné úpravy návrhu je nutné znovu opakovat ve-
       cení pak nejsou ze zákona podatelé jednotlivě vyrozumíváni. Rozhodnutí              řejné projednání, ale již ve zjednodušené formě – je možnost při něm podá-
       o námitkách a vyhodnocení připomínek bude součástí textové části odůvod-            vat připomínky a námitky pouze ke změněným částem.
       nění územního plánu.
         Máte-li proto otázky týkající se konkrétního řešení určité lokality či způ-       4) Přepracování návrhu:
       sobu podání připomínky a námitky, doporučujeme individuální konzul-                 V nejhorším případě může dojít i k úplnému přepracování návrhu a poté se
       taci s pořizovatelem, nejlépe po předchozí domluvě na níže uvedených                celý proces vrací do předcházející fáze společného jednání dle § 50 staveb-
       kontaktech.                                                                         ního zákona.

       Kde lze do návrhu nového územního plánu nahlédnout?                                 Nejčastějšími postupy však bývá varianta 2 a 3.
       Návrh nového územního plánu je zveřejněn na elektronických úředních                 Ve chvíli, kdy je návrh územního plánu projednán a upraven dle popsa-
       deskách OÚ Mokrovraty i MěÚ Dobříše a také na mapovém portálu měs-                  ného postupu, zastupitelstvo obce (po prověření jeho souladu s požadavky
       ta Dobříše na adrese http://gis.mestodobris.cz/ v sekci „pořizované územ-           stavebního zákona) vydá územní plán. V případě, že zastupitelstvo obce

                                          VII                                                                                VIII
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44