Page 17 - Zpravodaj_listopad_2021
P. 17

Foto: Hana Morová





       Kolín mám moc rád. Jaké to je, být součástí nějakého širšího stabilního pracovního týmu, jsem poznal až právě tady. Krom jiných věcí mne to k celému organismu
       úřadu a lidí velmi pojí. Já se sem za vámi těším. Jsem sice architekt, ale město jsou pro mě lidé. Až svou misi jednou dokončím, nechci už jiné město.
       vybouraných bloků a proluk. Dají se však řešit   v  různém  stadiu  poškození.  Komunikuji  teď   vat zem, zakládat, stavět. Dle mé zkušenosti
       dílčí  úpravy,  které  postupně  začnou  průtah   i  s  CMC  architekty,  kteří  dělají  Radimského   to trvá od kolaudace cca deset let, než si vše
       humanizovat a měnit v městskou třídu.  mlýn  a  věnují  se  rekonverzím  průmyslových   sedne,  získá  patinu,  lidé  se  zabydlí  a  vše  se
                                            objektů. Logicky si všimli, že naproti je také   stane  přirozenou  součástí  lokality.  Teď  to
       Děje se něco konkrétního?            mlýn  a  vypadá  hrozně.  Takže  je  zajímá,  kdo   dráždí představivost, ale pak tam budou lidé
       Připravujeme  tzv.  nultou  variantu.  To  jsou   to  vlastní,  že  by  s  ním  třeba  začali  nějakou   přirozeně procházet k řece a pozorovat malé
       všechny změny, které lze jednoduše realizovat   diskusi, co s tím provést.   lodě.  Nebo  se  zvát  na  večeři  do  restaurace
       bez  zásadních  stavebních  zásahů.  Třeba  jen                          v Radimského mlýnu.
       změnou  dopravního  značení.  Jedná  se  např.    Bytový projekt Radimského mlýn je hodně
       o napojení zaslepených komunikací, zklidnění   diskutovaný. Lidem se zdá předimenzovaný   Dostal se do vašeho užšího hledáčku
       dopravy, zredukování jízdních pruhů, zřízení   množstvím domů a bytů.    i Kmochův ostrov?
       parkovacích míst. Jde o to začít si zvykat, že   Rozumím tomu, že lidi mohou některé záběry   Pamatuji  si,  když  mě  navštívily  dvě  seniorky
       se tam jezdí padesátkou, že se tam dá odbočit,   vystrašit. Nicméně ten projekt vznikal dvou-  a popisovaly mi, jak se jim tam špatně chodí.
       že se v určitém místě dá přejít pěšky. A tuto   letým  vývojem  s  četnou  diskusí.  Pozemek   Že chtějí chodit vedle sebe a povídat si, ale ty
       změnu chceme ověřit v realitě. Zjistíme, kde to   byl od začátku stavební. I z důvodu dimenze   zarostlé cestičky je nutí chodit za sebou a to
       skřípe a kde ne. Věřím, že na základě takových   zimního  stadionu  a  Radimského  mlýna  tam   jim společensky nevyhovuje. Pro mě je ostrov
       ověření a poznatků se dá pak postupně projek-  vícepodlažní domy mohou být. Já si myslím,   nesmírně  zajímavé  místo,  které  nejkrásněji
       tovat něco dalšího.                  že to husté není. Počet bytů vychází z velikosti   vypadá  na  starých  fotkách.  Téměř  lázeňsky
                                            hmot, které tam umístitelné jsou, což prokázal   parková  záležitost  s  altánem  a  hudbou,  nic
       Velký potenciál jste také viděl v oživení pro-  urbanistický plán. A není to rozhodně nafouk-  megalomanského,  stoprocentně  vycházkové
       storu kolem řeky...                  nuté  na  maximum.  Pokud  jde  o  parkování,   a  přírodní.  Já  osobně  bych  ten  stávající  am-
       Přiznávám, zatím jsem s tím ještě nepohnul,   vychází z kapacity bytů. Projekt většinu parko-  fiteátr zboural a udělal z toho pěkný přírodní
       ale  rád  bych.  Ta  strana  kolem  Práchovny  se   vání zajišťuje v podzemních garážích.   park. Navíc tam vůbec nemá co dělat jakáko-
       změní  s  výstavbou  rezidence  Radimského                               liv silniční doprava. Ale úprava ostrova teď na
       mlýna.  To,  co  já  jsem  si  zatím  promýšlel,  je   Přesto už to nebude tak klidná lokalita, jako   pořadu dne není.
       protější strana. Existence průjezdu vlaků a že-  bývala.
       leznice nemusí být fatálně zamezující životu.   Že tam přibude větší množství lidí, je pravda.   Jak  hodnotíte  vstupní  bránu  do  našeho
       Může být i atrakcí. Když jsem nastoupil, pár   Mně ale nevadí, že ve městě jsou lidé. Naopak.   města, přestavbu nádražní haly a autobuso-
       lidí  mě  přesvědčovalo  o  potřebě  vybudování   Kde se bydlí a žije, tam je kultivovanější pro-  vého terminálu?
       tunelu a schování trati kolem řeky. To považuji   středí.  Vše se zhodnocuje. Pro Kolín bude tato   Byla to pro mě první stavba v Kolíně, u které
       za naprostý nesmysl. Samozřejmě tato strana   výstavba změnou. To chápu a vnímám. Bude   jsem byl. Vnímám velmi pozitivně, jak rekon-
       nábřeží  je  zatížena  i  stavbami,  které  jsou    to  dráždit  několik  let,  kdy  se  bude  upravo-  strukce dopadla. Co se týče blízkého Futura,
                                                                                                                    17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22