Page 17 - Zpravodaj_listopad_2021
P. 17
Foto: Hana Morová
Kolín mám moc rád. Jaké to je, být součástí nějakého širšího stabilního pracovního týmu, jsem poznal až právě tady. Krom jiných věcí mne to k celému organismu
úřadu a lidí velmi pojí. Já se sem za vámi těším. Jsem sice architekt, ale město jsou pro mě lidé. Až svou misi jednou dokončím, nechci už jiné město.
vybouraných bloků a proluk. Dají se však řešit v různém stadiu poškození. Komunikuji teď vat zem, zakládat, stavět. Dle mé zkušenosti
dílčí úpravy, které postupně začnou průtah i s CMC architekty, kteří dělají Radimského to trvá od kolaudace cca deset let, než si vše
humanizovat a měnit v městskou třídu. mlýn a věnují se rekonverzím průmyslových sedne, získá patinu, lidé se zabydlí a vše se
objektů. Logicky si všimli, že naproti je také stane přirozenou součástí lokality. Teď to
Děje se něco konkrétního? mlýn a vypadá hrozně. Takže je zajímá, kdo dráždí představivost, ale pak tam budou lidé
Připravujeme tzv. nultou variantu. To jsou to vlastní, že by s ním třeba začali nějakou přirozeně procházet k řece a pozorovat malé
všechny změny, které lze jednoduše realizovat diskusi, co s tím provést. lodě. Nebo se zvát na večeři do restaurace
bez zásadních stavebních zásahů. Třeba jen v Radimského mlýnu.
změnou dopravního značení. Jedná se např. Bytový projekt Radimského mlýn je hodně
o napojení zaslepených komunikací, zklidnění diskutovaný. Lidem se zdá předimenzovaný Dostal se do vašeho užšího hledáčku
dopravy, zredukování jízdních pruhů, zřízení množstvím domů a bytů. i Kmochův ostrov?
parkovacích míst. Jde o to začít si zvykat, že Rozumím tomu, že lidi mohou některé záběry Pamatuji si, když mě navštívily dvě seniorky
se tam jezdí padesátkou, že se tam dá odbočit, vystrašit. Nicméně ten projekt vznikal dvou- a popisovaly mi, jak se jim tam špatně chodí.
že se v určitém místě dá přejít pěšky. A tuto letým vývojem s četnou diskusí. Pozemek Že chtějí chodit vedle sebe a povídat si, ale ty
změnu chceme ověřit v realitě. Zjistíme, kde to byl od začátku stavební. I z důvodu dimenze zarostlé cestičky je nutí chodit za sebou a to
skřípe a kde ne. Věřím, že na základě takových zimního stadionu a Radimského mlýna tam jim společensky nevyhovuje. Pro mě je ostrov
ověření a poznatků se dá pak postupně projek- vícepodlažní domy mohou být. Já si myslím, nesmírně zajímavé místo, které nejkrásněji
tovat něco dalšího. že to husté není. Počet bytů vychází z velikosti vypadá na starých fotkách. Téměř lázeňsky
hmot, které tam umístitelné jsou, což prokázal parková záležitost s altánem a hudbou, nic
Velký potenciál jste také viděl v oživení pro- urbanistický plán. A není to rozhodně nafouk- megalomanského, stoprocentně vycházkové
storu kolem řeky... nuté na maximum. Pokud jde o parkování, a přírodní. Já osobně bych ten stávající am-
Přiznávám, zatím jsem s tím ještě nepohnul, vychází z kapacity bytů. Projekt většinu parko- fiteátr zboural a udělal z toho pěkný přírodní
ale rád bych. Ta strana kolem Práchovny se vání zajišťuje v podzemních garážích. park. Navíc tam vůbec nemá co dělat jakáko-
změní s výstavbou rezidence Radimského liv silniční doprava. Ale úprava ostrova teď na
mlýna. To, co já jsem si zatím promýšlel, je Přesto už to nebude tak klidná lokalita, jako pořadu dne není.
protější strana. Existence průjezdu vlaků a že- bývala.
leznice nemusí být fatálně zamezující životu. Že tam přibude větší množství lidí, je pravda. Jak hodnotíte vstupní bránu do našeho
Může být i atrakcí. Když jsem nastoupil, pár Mně ale nevadí, že ve městě jsou lidé. Naopak. města, přestavbu nádražní haly a autobuso-
lidí mě přesvědčovalo o potřebě vybudování Kde se bydlí a žije, tam je kultivovanější pro- vého terminálu?
tunelu a schování trati kolem řeky. To považuji středí. Vše se zhodnocuje. Pro Kolín bude tato Byla to pro mě první stavba v Kolíně, u které
za naprostý nesmysl. Samozřejmě tato strana výstavba změnou. To chápu a vnímám. Bude jsem byl. Vnímám velmi pozitivně, jak rekon-
nábřeží je zatížena i stavbami, které jsou to dráždit několik let, kdy se bude upravo- strukce dopadla. Co se týče blízkého Futura,
17

