Page 12 - Chytrý zpravodaj - Moravská Třebová 07/2022
P. 12
různé
ohlédnutí za projeKtem map ii
projekt map rozvoje vzdělávání ii pro úze- lela početná skupina pedagogů, kronikářů,
mí orp moravská třebová, který realizuje zástupců obcí a pracovníku muzeí. mapov-
mas moravskotřebovsko a jevíčsko o. p. s., ník naleznete na našich webových stránkách
se blíží do finále. zapojilo se do něj všech 27 www.mapmtj.cz/mapovnik, kde jsou k dispo- a spolupracovali jsme s místními organiza-
škol regionu, včetně zuŠ. Výsledky čtyřleté- zici volně ke stažení aktivity s regionální té- cemi. nezapomínali jsme ani na rodiče, po-
ho projektu byly zrekapitulovány na společ- matikou, včetně metodiky, na podporu gra- řádali jsme pravidelně rodičovské kavárny
ném setkání všech aktérů v rámci partner- motností, badatelské výuky, robotiky a ques- například na témata – školní zralost, nadání
ství map dne 23. 6. v ceV stolístek linhartice tů (hledačky, které vás zábavnou formou žáků, kyberšikana nebo výchova dětí. V let-
a na řídícím výboru projektu. V rámci map provedou moravskou třebovou, jevíčkem a ním období probíhaly letní školy pro pedago-
ii bylo realizováno několik dotazníkových městečkem trnávka). V návaznosti na vytvo- gy a žáci měli možnost bádat, přiučit se sta-
šetření, zejména evaluace projektu. jako řené metodiky jsme připravili pro školy i po- rým řemeslům a procvičit si angličtinu. po-
zásadní témata pro další činnost navazujících můcky, které posloužily jako podpůrný mate- slední aktivitou pro žáky byl mladý reportér,
projektů byla stanovena témata vzdělávání riál při ověřování pracovních listů (např. ba- který opět sázel na téma spojené s regionální
pedagogů, sdílení zkušeností a spolupráce datelské boxy). Velmi nás těšil zájem ze stra- identitou. jako odměna za velmi profesionál-
s odborníky ve výuce. ny pedagogů ověřovat pracovní listy přímo ně zpracované reportáže byla pro děti cesta
během projektu se nám podařilo zreali- ve školách. do Velkého světa techniky v ostravě.
zovat 77 akcí, přičemž nemalá část webi- Velkou radost máme i z toho, že se nám po- na map ii naváže od srpna 2022 map iii,
nářů byla zaměřena na možnosti a způso- dařilo zajistit nejen kvalitní lektory z celé který se bude realizovat do října 2023 a za-
by distančního vzdělávání v online prostře- republiky, ale nalezli jsme je i mezi našimi měří se na analytickou a strategickou strán-
dí. V době pandemie se nám taktéž podařilo pedagogy, kteří byli ochotni sdílet svoji pra- ku projektu. Další vzdělávací akce by měl na-
společně se členy ps rovné příležitosti pod- xi a zkušenosti. V map ii jsme vytvořili pro- bídnout map iV plánovaný od roku 2024.
pořit i rodiče žáků ohrožených školním ne- stor pro sdílení a spolupráci. realizovali jsme Děkujeme všem, kteří se do projektu zapojili.
úspěchem formou online konzultací. V sou- pravidelné setkávání ředitelů a zástupců škol ■ | lenka bojanovská, hlavní manažer projektu
časnosti se podílíme i na pomoci školám
s výukou ukrajinských žáků. zásadním téma-
tem, které se prolínalo celým projektem, byla
podpora regionální identity. na vytvoření
materiálu s názvem mapovník – soubor ak-
tivit v regionu, který máme rádi, se podí-
12 | moravskotřebovský zpravodaj | čerVenec 2022