Page 12 - Chytrý zpravodaj - Moravská Třebová 07/2022
P. 12

různé
       ohlédnutí za projeKtem map ii



       projekt  map  rozvoje  vzdělávání  ii  pro  úze-  lela  početná  skupina  pedagogů,  kronikářů,
       mí  orp  moravská  třebová,  který  realizuje   zástupců  obcí  a  pracovníku  muzeí.  mapov-
       mas  moravskotřebovsko  a  jevíčsko  o.  p.  s.,   ník naleznete na našich webových stránkách
       se blíží do finále. zapojilo se do něj všech 27   www.mapmtj.cz/mapovnik, kde jsou k dispo-  a  spolupracovali  jsme  s  místními  organiza-
       škol regionu, včetně zuŠ. Výsledky čtyřleté-  zici volně ke stažení aktivity s regionální té-  cemi. nezapomínali jsme ani na rodiče, po-
       ho projektu byly zrekapitulovány na společ-  matikou, včetně metodiky, na podporu gra-  řádali  jsme  pravidelně  rodičovské  kavárny
       ném setkání všech aktérů v rámci partner-  motností, badatelské výuky, robotiky a ques-  například na témata – školní zralost, nadání
       ství map dne 23. 6. v ceV stolístek linhartice   tů  (hledačky,  které  vás  zábavnou  formou   žáků,  kyberšikana  nebo  výchova  dětí.  V  let-
       a  na  řídícím  výboru  projektu.  V  rámci  map   provedou  moravskou  třebovou,  jevíčkem  a   ním období probíhaly letní školy pro pedago-
       ii  bylo  realizováno  několik  dotazníkových   městečkem trnávka). V návaznosti na vytvo-  gy a žáci měli možnost bádat, přiučit se sta-
       šetření,  zejména  evaluace  projektu.  jako   řené metodiky jsme připravili pro školy i po-  rým  řemeslům  a  procvičit  si  angličtinu.  po-
       zásadní témata pro další činnost navazujících   můcky, které posloužily jako podpůrný mate-  slední aktivitou pro žáky byl mladý reportér,
       projektů  byla  stanovena  témata  vzdělávání   riál při ověřování pracovních listů (např. ba-  který opět sázel na téma spojené s regionální
       pedagogů,  sdílení  zkušeností  a  spolupráce   datelské boxy). Velmi nás těšil zájem ze stra-  identitou. jako odměna za velmi profesionál-
       s odborníky ve výuce.                ny  pedagogů  ověřovat  pracovní  listy  přímo   ně zpracované reportáže byla pro děti cesta
       během  projektu  se  nám  podařilo  zreali-  ve školách.                 do Velkého světa techniky v ostravě.
       zovat  77  akcí,  přičemž  nemalá  část  webi-  Velkou radost máme i z toho, že se nám po-  na  map  ii  naváže  od  srpna  2022  map  iii,
       nářů  byla  zaměřena  na  možnosti  a  způso-  dařilo  zajistit  nejen  kvalitní  lektory  z  celé   který se bude realizovat do října 2023 a za-
       by  distančního  vzdělávání  v  online  prostře-  republiky, ale nalezli jsme je i mezi našimi   měří se na analytickou a strategickou strán-
       dí. V době pandemie se nám taktéž podařilo   pedagogy, kteří byli ochotni sdílet svoji pra-  ku projektu. Další vzdělávací akce by měl na-
       společně se členy ps rovné příležitosti pod-  xi a zkušenosti. V map ii jsme vytvořili pro-  bídnout map iV plánovaný od roku 2024.
       pořit  i  rodiče  žáků  ohrožených  školním  ne-  stor pro sdílení a spolupráci. realizovali jsme   Děkujeme všem, kteří se do projektu zapojili.
       úspěchem formou online konzultací. V sou-  pravidelné setkávání ředitelů a zástupců škol   ■   |   lenka bojanovská, hlavní manažer projektu
       časnosti  se  podílíme  i  na  pomoci  školám
       s výukou ukrajinských žáků. zásadním téma-
       tem, které se prolínalo celým projektem, byla
       podpora  regionální  identity.  na  vytvoření
       materiálu s názvem mapovník – soubor ak-
       tivit v regionu, který máme rádi, se podí-



















































       12   |   moravskotřebovský zpravodaj   |   čerVenec 2022
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17