Page 5 - Chytrý Zpravodaj - Mohelnice leden 2021
P. 5
ODBORY MOHELNICKÉ RADNICE INFORMUJÍ
ODDĚLENÍ OBECNÍHO ŽIVNOSTENSKÉHO ÚŘADU
Rok poznamenaný mnoha omezeními, která zapříčinila koronavirová krize a nouzový stav, se pomalu chýlí ke konci a můžeme si jen přát,
aby rok nadcházející byl vůči nám vstřícnější a méně náročný.
Všechna nařízená vládní opatření se velmi citelně dotkla také osob samostatně výdělečně činných, zejména živnostníků, kteří byli omezeni
v možnostech podnikat. Mnohým bylo v rámci přijatých opatření nařízeno uzavřít své provozovny, některým nezbylo než být doma
s dětmi po uzavření školských zařízení. Také úředníci živnostenských úřadů se museli vypořádat s nastalou situací, zejména se zkrácením
úředních hodin.
Dovoluji si říct, že mohelnický živnostenský úřad v této nelehké době obstál a využil všech možností, aby živnostníkům jejich situaci
alespoň v rámci našich omezených kompetencí ulehčil. Potřebné úkony se prováděly na základě telefonických dohod či mailů, a to i bez
elektronických podpisů, podpisy se zajišťovaly až podle možností dodatečně. Činnost úřadu byla a je organizována tak, aby se v rámci
možností nikdo na úřadě nemusel dlouho zdržovat, vše měl připraveno k podpisu a potřebné doklady k převzetí. V tomto režimu nadále
pokračujeme a zůstane zachován po celou dobu nařízených opatření.
V neposlední řadě byla a je ze strany živnostenského úřadu poskytována živnostníkům poradenská činnost ohledně možností kompenzací.
Úřednice jsou schopny a ochotny živnostníkům pomoci při vyplňování formulářů – žádostí o fi nanční pomoc, a tyto formuláře elektronicky
odeslat na příslušný úřad. Jsme také schopní zjistit OSVČ potřebné informace, což bereme jako samozřejmost i v běžných dnech.
O tom, že mohelnický živnostenský úřad i v době koronavirové funguje ke spokojenosti živnostníků, svědčí skutečnost, že se na náš úřad
obrací živnostníci nejen z našeho správního obvodu, ale i mnozí ze širokého okolí. Na závěr nezbývá než nám všem popřát, abychom toto
nelehké období přečkali ve zdraví a s co nejmenšími ztrátami.
Bc. Marcela Medková
ODBOR KANCELÁŘ TAJEMNÍKA
Radost nám v roce 2020 udělalo vítězné umístění našeho města, konkrétně úspěch oddělení informačních technologií pod vedením
Michala Havlíčka, kdy ve 22. ročníku krajského kola soutěže Zlatý erb (www.zlatyerb.cz), která hodnotí webové stránky měst a obcí,
jsme získali první místo v kategorii „Elektronické služby" za Katalog sociálních služeb a druhé místo v kategorii „Nejlepší webová stránka
města". V Olomouckém kraji soutěžilo celkem 22 projektů. Ocenění v podobě skleněné plakety a diplomu předal 18. května 2020 na
slavnostním ceremoniálu v kongresovém sále krajského úřadu zástupcům města hejtman Ladislav Okleštěk.
Za zmínku rovněž stojí i zprovoznění internetového rezervačního systému WebCall, přes který se mohou občané objednat na konkrétní
den a hodinu u agend odboru dopravy (registr řidičů, taxislužba, registr vozidel) a odboru správního (občanské průkazy, cestovní doklady,
matrika, evidence obyvatel). Objednávání je možné na 14 dní dopředu ve dnech úterý, čtvrtek a pátek, kdy nejsou určeny hodiny pro
veřejnost. S ohledem na současnou epidemickou situaci je bohužel i tento systém částečně omezen.
V novém roce je před námi opět výzva vládních opatření, která se snažíme dodržovat a přitom zabezpečit chod celého úřadu v souladu
s vládními předpisy. Věříme, že tuto výzvu společně zvládneme ke spokojenosti všech našich občanů.
Ing. Olga Špundová
ODBOR EKONOMICKÝ
Rok 2020 všem přinesl spoustu novinek a změn, a to nejen v osobním životě, ale také v pracovním. Za ekonomický odbor jsem velmi ráda,
že jsme dokázali zajistit plynulý ekonomický chod úřadu, a to přes mnohá omezující opatření (např. zvýšená nepřítomnost kolegů, omeze-
né úřední hodiny, koordinace práce z domova, zpracování velkého množství informací a pokynů aj.). Osobní kontakt se přesunul převážně
na telefonickou a e-mailovou komunikaci. Všechny požadavky a dotazy byly průběžně vyřizovány, v případě potřeby nebyl odmítnut ani
osobní kontakt. Přestože je tento způsob komunikace pro úředníky někdy složitější a pracnější, zaznamenali jsme kladnou odezvu od
občanů. Velmi si vážíme spolupráce s řediteli našich mateřských a základních škol, pro něž byl letošní rok také velmi náročný.
V roce 2021 bychom chtěli i nadále pokračovat v nastaveném systému, hlavně s důrazem na spokojenost občanů a zajištění bezproblémo-
vého chodu úřadu ve všech svěřených oblastech.
V roce 2021 zůstávají všechny poplatky ve stejné výši jako v roce 2020, a to sice poplatek za komunální odpad, za psy, z pobytu a za
zábor veřejného prostranství. Věříme, že se v příštím roce budou moci uskutečnit alespoň některé kulturní akce, které se letos konat ne-
mohly. Město, jako každoročně, také podpoří činnost institucí pracujících s dětmi a mládeží i akcí v oblasti kultury a sportu.
Ing. Veronika Dobiášová
- 5 -