Page 12 - Chytrý Zpravodaj - Mohelnice duben 2021
P. 12

Ze školy ZŠ Mlýnská:


         Družina plná badatelů
         Během měsíce února byl pro děti prvních a druhých tříd
         navštěvujících školní družinu při ZŠ Mlýnská připraven netradiční
         program. S nadšením a plny otázek se postupně po odděleních
         školní družiny podívaly do učebny přírodopisu. Na první pohled
         dětem zajiskřilo v očích, když uviděly lidskou kostru. A hned potom   Vážení rodiče,
         jejich pozornost upoutali vycpaní dravci. Nešlo však o prohlídku   zápis dětí do 1. tříd  proběhne kvůli mimořád-
         pomůcek do hodin přírodopisu. Hlavním bodem programu bylo        ným opatřením bez účasti rodičů a dětí.
         BÁDÁNÍ. Žáci se po skupinách seznámili hravou formou se základy   Zápis se uskuteční:
         fyziky a chemie. Kouzlo tmy jako Harry Potter si vyzkoušeli při             od 1 . dubna do 30. dubna 2021
         neviditelném zhasnutí svíčky. Jako druhý pokus si děti navzájem
         psaly tajné vzkazy, které díky pH vlastnostem látek dokázaly rozluštit.   Co nabízíme?
         Tímto děkujeme paní učitelce Tereze Strupkové za zajímavá          od 2. ročníku výuku anglického jazyka
         odpoledne a věříme, že až se ve škole opět všichni sejdeme, k      od 7. ročníku druhý cizí jazyk
         pokusohraní se opět vrátíme! Zvídavost a zájem o přírodní děje je     výuku plavání ve 2. a 3. ročníku
         potřeba u dětí pěstovat. Bádání zdar!                              letní i zimní pobyty na školní chatě Moravský Karlov
                                                                            7. ročník - lyžařský výcvikový kurz
         Maškarní karneval                                                  širokou nabídku volitelných předmětů
         Druhá polovina února byla v našich družinách při ZŠ Mlýnská        školní i třídní projektové dny
         věnována tradicím masopustu a karnevalům. Děti tvořily v rámci      školní družinu a školní klub
                                                                             servis výchovného a kariérového poradenství, škol. psycholog
         své družiny společně i jednotlivě nejen karnevalovou výzdobu,      bohaté sportovní využití /sportovní hala, hřiště/
         ale také veselé klauny, masky a škrabošky dle své fantazie. Ve     výběr z mnoha zájmových kroužků
         středu 24. února pak vypukl ve všech družinách maškarní karneval.   Bližší info: www.zsmlynska.cz
         Školními chodbami se nesl dětský smích a jásot.  Děti se převlékly                              Těšíme se na Vás!
         za své oblíbené superhrdiny, pohádkové bytosti nebo zvířátka. Paní
         vychovatelky si připravily spoustu zábavných soutěží a her, u nichž
         si děti procvičily svou obratnost, postřeh i trpělivost.
         Za rozhýbání těla a procvičení tanečních variací děkujeme paním
         učitelkám z druhého stupně Tereze Strupkové a Kláře Strupkové.
         Odpoledne jsme si všichni pořádně užili a děti domů odcházely
         s úsměvy na tvářích a sladkou odměnou.
                                                Vychovatelky ŠD

         Sněhulákový den na Mlýnské
         Letošní zima nás mile překvapila a v únoru jsme se dočkali bohaté
         sněhové nadílky. Děti si užily sáňkování, bobování, lyžování,
         koulování a konečně si také mohly postavit sněhuláky.
         Protože se v březnu již blíží jaro, tak jsme se v 1. B třídě  rozhodli,
         že se rozloučíme s odcházející zimou a sněhuláky si postavíme i ve
         třídě  během projektu Sněhulákový den.
         Dne 24. února jsme do školy přišli oblečeni v bílém oděvu, vyrobili
         jsme si černé knofl íky, červené nosy a barevné klobouky.  Byli z nás
         sněhuláci. Pracovali jsme ve čtyřech dílnách. Dvě byly zaměřené
         na výtvarnou a pracovní činnost, třetí byla vědomostní a čtvrtá se
         konala v tělocvičně.
         V matematice jsme počítali se sněhovými koulemi, řadili sněhuláky
         podle počtu knofl íků. Ve skupinách jsme vyhledávali a porovnávali
         obrázky sněhuláků, dokreslovali zimní obrázky a hledali stopy
         zvířátek. Vystřihovali jsme sněhové vločky, ze kterých jsme potom
         postavili velikého sněhuláka.  Ten nejkrásnější sněhulák vznikl jako
         společná práce všech dětí.
         V tělesné výchově jsme hráli zimní hry - např. Na mrazíka,
         Sněhuláci, hýbejte se, Kdo se bojí sněhuláka. Uspořádali jsme také
         sněhulákové soutěže - chodili jsme ve stopách sněhuláků, jezdili
         na snowboardu, skákali na sněhových koulích, prolézali sněhovým
         tunelem, kouleli sněhové koule, přeskakovali sněhové závěje. Naše
         kamarádství s ostatními sněhuláky jsme si ověřili během hry
         s padákem přátelství.
         Ve třídě jsme si na závěr vytvořili každý svého sněhuláka. Za naši
         snaživost a pečlivost jsme získali Sněhulákový diplom.
         Uvidíme, zda nás v březnu ještě nepřekvapí sněhová nadílka, a my
         si  budeme moci postavit opravdového sněhuláka i venku.
                                            Mgr. Dagmar Čepová
                                                            - 12 -
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17