Page 8 - Chytrý zpravodaj - Moravská Ostrava a Přívoz 04 2022
P. 8

8                                                 INFORMUJEME























































          Program Ekoškola v Mateřské škole Špálova



           Svátek  zamilovaných  14.  února  si  příznačně   a plnění sedmi kroků Ekoškoly podílí. Děti bu-  Všichni věříme, že se tento rok s programem
         zvolil  Ekotým  Mateřské  školy  Špálova  v  Ost-  dou v rámci analýzy zjišťovat momentální stav   Ekoškola vydaří a děti i jejich rodiny si odne-
         ravě-Přívoze  jako  datum  první  letošní  schůze   „jídla“  ve  škole,  budou  navrhovat  a  realizovat   sou mnoho poznatků, milých společných zážitků
         příznivců šetrného a udržitelného přístupu k ži-  činnosti, které povedou k posunu postojů a vní-  a také něco málo změn v přístupu k jídlu a potra-
         votnímu prostředí jak z řad zaměstnanců školy,   mání jídla všemi zúčastněnými: dětmi ve škole   vinám.
         tak z okruhu rodičů dětí. Mateřinka je již od roku   i rodinami ve svých domácnostech.  Vladislava Sacká, člen Ekotýmu za rodiče
         2016 zapojena v mezinárodním programu Eko-
         škola,  od  nějž  si  slibuje  naučit  děti  nenásilnou
         cestou lásce k přírodě, ale i smysluplné zapojení
         rodin do aktivit MŠ, s důrazem na péči o zdravý
         životní styl, o zlepšování životního prostředí ve
         svém okolí.
           Úvodem setkání proběhlo představení samotné-
         ho projektu Ekoškola pro nováčky v týmu a roz-
         dělení hlavních rolí. Stěžejním tématem v letoš-
         ním roce se stává JÍDLO. A že je to téma bohaté,
         bylo patrné i z diskuse mezi zúčastněnými, kdy
         koordinátor  programu  nastínil  představu  peda-
         gogů o chystaných aktivitách, a zástupci rodičů
         následně doplňovali své postřehy či požadavky.
         Malí „ekoškoláčci“ se tak formou hry seznámí
         s pojmy jako zdravé stravování, lokální potravi-
         ny, sezónní potraviny či plýtvání jídlem. Zároveň
         se  budou  moci  dozvědět,  jak  probíhá  správné
         stolování či se podělit o to, která jídla jsou jejich
         (ne)oblíbená.  Během  celého  procesu  je  kladen
         důraz na to, aby děti nebyly v projektu jen pa-
         sivním příjemcem, ale především aktivním part-  Rodiče společně s učitelkami diskutovali o jídle, které je hlavním tématem letošního roku v programu
         nerem, který se na spoluutváření obsahu tématu   Ekoškola v MŠ Špálova.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13