Page 9 - Chytrý Zpravodaj - Mnichovo Hradiště - Kamelot Březen 2021
P. 9
BŘEZEN 2021 KAMELOT: ZPRAVODAJ MĚSTA MNICHOVO HRADIŠTĚ 9
DNES SE PTÁ Cílem rubriky DNES SE PTÁ je podpořit veřejnou debatu v Mnichově Hradi- Petr Havel (ODS)
šti a zprostředkovat občanům názory zastupitelů na aktuální témata.
Každý měsíc jedno politické uskupení, které má své zástupce v měst-
ském zastupitelstvu, položí otázku, na kterou následně vždy jeden zástup- Dané téma je jedním ale také v bytových domech a na síd- formou pojezdových zatravňovacích
z palčivých, ale dost
lištích. Zde právě nastává problém.
dlaždic nebo jiných prvků, které
ce za každou politickou stranu či hnutí odpoví. Každý měsíc tak čtenáře zásadních a důleži- Při této výstavbě nebylo počítá- zajišťují propustnost dešťové vody
v tomto volebním období bude čekat zpravidla jedna otázka a čtyři odpově- tých problémů našeho města. Můj no s takovým nárůstem motorizace, a na pohled nenarušují zelené plochy.
... di (za Žijeme pro Hradiště, ČSSD a SZ, ODS a ANO). návrh řešení tohoto problému ovšem parkovací plochy nestačí a parkuje A teď jak zajistit financování...
Příští měsíc se bude ptát ČSSD a SZ.
se, kde se dá. Někdy i v zelených
nebude pro některé čtenáře tím op-
Město navrhne koncepci, zajistí
timálním. plochách. Pokud tito občané očeká- všechna vyjádření dotčených orgánů
Doba, kdy automobil byl vzác- vají, že se o ně město postará a par- a administrativní projednání, ale na
ností, je nenávratně pryč. Vlastnictví kovací plochy vybuduje z prostředků vlastní realizaci by se měla podílet
Žijeme pro Hradiště automobilu je dnes prakticky běžné. města, pak je to nespravedlivé k těm, bytová družstva, společenství vlast-
Lze ho pořídit od několika tisíc až po
níků atd., pro které se parkovací plo-
kteří řešili parkování na své náklady.
Individuální automobilová doprava stéle narůstá a s ní milionové částky. Záleží na tom, do Navíc každý z nich chce parkovat co chy budou budovat, nebo v případě
nejblíže svého bydliště, nejlépe před
jaké sociální skupiny kdo patří. Par-
financování městem pak následným
i poptávka obyvatel po parkovacích místech. Veřejný kovací plocha, kterou tito „plechoví vchodem. Pochopitelně plochy pro pronájmem parkovacích míst. His-
prostor ve městě ale není nafukovací. Na úkor jakých miláčci“ zabírají na veřejných mís- dočasné parkování, jako je náměstí toricky nejsou města koncepčně
řešena na rozmach automobilové
atd., jsou v režii města.
tech a parkovištích, je vždy stejná
ostatních ploch mají vznikat nová parkovací místa? Mají a je jí stále méně. Většina občanů Naše město je hezky zelené dopravy, ale vše má řešení.
Třeba revitalizací sídlišť nebo
zelené plochy v moderním městě ustupovat požadavkům vyřešila problém parkování tím, že a bylo by škoda z jeho zelených jiných částí města se také vyřešilo
ploch natvrdo ukrajovat. Záchytná
na svém pozemku vybudovala ga-
vlastníků automobilů, kteří nemají pro své plechové ráž, parkovací stání nebo se sdružilo parkoviště jsou v daném případě mnoho problémů a já věřím, že i ten-
miláčky ustájení na vlastním pozemku? více lidí, kteří věc vyřešili zakoupe- nereálná. Řešením jsou parkovací to problém se do budoucna vyřeší ke
ním parcel pro výstavbu řadových
domy, rezidenční placená místa na
spokojenosti všech občanů.
garáží. Uvědomuji si, že všichni ob- konkrétní SPZ. Nabízí se i vybu-
čané nežijí jen v rodinných domcích, dování parkovacích míst v zeleni
Lenka Sosnovcová (ŽpH)
Představuji si ideální tonovaná či vyasfaltovaná plocha klad deset minut pěšky?
obraz města 21. sto- na parkování – míst je tedy dost a Ale abych odpověděla na an- Jana Podzimková a Milan Macoun (ČSSD a SZ)
letí: Je v něm mno- mezi auty se jen ojediněle proplétají ketní otázku: Parkoviště mají vznikat
ho parků s herními prvky pro děti, chodci či cyklisté statečně vzdorující na okraji měst, v centru ať zůstanou Ano, individuální ní síť, doplnit ji zelení, mobiliářem U rezidenčního
pěších zón s lavičkami pro seniory pocitu ohrožení. parky a zeleň. Dálnice a silnice pa- automobilová dopra- (lavičky, stojany na kola). Zajistit parkování (možnost
a maminky s kočárky, síť cyklostezek Pokud se vám má první vize tří automobilům – centra měst ale va narůstá, v počtu komfortní, bezpečný a rychlý pohyb parkovat v místě, kde
s možností bezpečného parkování líbí víc než ta druhá, je třeba k ní chodcům a cyklistům. Nechceme-li osobních aut patříme ke světové po městě pěšky a na kole tak, aby bydlím) se ale odpovědnost přelívá
kol, menších obchodů nabízejících dodat následující: Naše právo koupit žít na parkovišti, musíme toto při- špičce (v ČR je více než šest milio- mohl reálně konkurovat individuální spíše ke konkrétním občanům (ma-
automobilové dopravě. Tím nároky
zejména lokální produkty, kaváren či si tolik automobilů, na kolik máme, jmout za své a přizpůsobit tomu svůj nů aut, na tisíc obyvatel připadá 573 jitelům plechových miláčků) a není
restaurací lákajících ke společnému rozhodně negeneruje nárok na to, životní styl. Půjdeme-li do práce a po automobilů). Automobily se staly na parkovací místa snižovat. Do- možné beze zbytku přenášet indivi-
posezení na otevřených zahrád- abychom s nimi zaparkovali ve ve- tom pro děti do školky pěšky, zabere součástí moderního životního stylu stupnost k důležitým cílům je zásad- duální problémy s tímto parkováním
kách… Mobilitu potřebným zajišťují řejném prostoru kdekoli a kdykoli to nám to o něco víc času, ale cestou a někdy i součástí nezbytnou. Není ní, pokud funguje v pěším, případně na správu města. Právní nárok na re-
vyhrazená parkovací místa před potřebujeme. A opravdu „potřebu- možná potkáme známé, koupíme však možné veřejný prostor automo- cyklistickém okruhu, není potřeba zidenční parkování ve veřejném pro-
auta tolik řešit.
úřady či jinými institucemi. Na okraji jeme“ ve městě rozměrů Mnichova čerstvé koláče, děti nám stihnou bilům nadále podřizovat. Automobily storu totiž neexistuje. Město by mělo
města se pak nachází několik vel- Hradiště jezdit na poštu či na úřad či povyprávět o právě prožitém dni. současný dopravní koncept města V případě krátkodobých obsluž- být spíše jakýmsi koordinátorem
kých prodejen, k nimž samozřejmě vozit děti do školy i do školky autem? Procházka navíc bude přínosem na- krátkých vzdáleností, ve kterém jsou ných míst (možnost zajet autem na a pomocníkem snah majitelů obyt-
patří rozsáhlé parkoviště. A když už je to pro nás praktičtější, šemu zdraví. Pojďme ve městě žít, důležité cíle v urbanizovaném území nákup a za službami) je vytváření ných budov problémy s parkováním
Anebo to může vypadat takto: nemůžeme zaparkovat tam, kde to je nejen jím projíždět. dostupné do 15 minut pěší chůze, dostatečných a kvalitních parkova- řešit.
Celé centrum je jedna velká vybe- v pohodě možné, a k cíli dojít napří- pouze doplňují. cích prostorů v místech, která jsou V obou případech však platí:
Primárně bychom měli věnovat pro ně vhodná, do jisté míry odpo- potřeba vyššího počtu veřejných
péči pěšímu pohybu a cyklistům vědností veřejné správy a do veřej- parkovacích ploch by měla být pri-
a individuální přepravu autem po ného prostoru by zakomponována márně řešena lepším, chytřejším
INZERCE území našeho města minimalizovat. být měla, aby město mohlo správně a promyšlenějším uspořádáním
Pečlivě udržovat a mít kvalitní cest- fungovat. města v prostoru i čase.
Společnost LIPRA PORK, a.s.
hledá na naše farmy ŘIDIČE/ÚDRŽBÁŘE Jana Šťastná (ANO)
Jako ekoložka sa- výrazně více. bytových domů je pak vyžadováno
mozřejmě s ústupem V zahraničí řeší už dlouho ne- podzemní parkování. Co se týče vý-
zelených ploch na
Požadujeme: úkor parkovacích míst nesouhlasím. dostatek parkovacích míst tak, že stavby nových rodinných domů, platí
povinnost parkovat vlastní vozidlo/a
v ulici je chodník pouze po jedné
- ŘP sk. B, T, C, V mnoha případech lze ale vyřešit straně a na druhé straně vzniknou na vlastním pozemku. Ulice je pak
opět parkovací místa kolmo k úz-
vyhrazena pouze pro velmi krát-
více parkovacích míst tím, že se za-
- ochotu pracovat, myslíme nad stáním pro automobily. kém pruhu, kde byl předtím chod- kodobá stání (například návštěvy)
- technickou zdatnost, Příkladem je revitalizace ulice Jasel- ník. U chodníku pak vznikne buď a tomu je přizpůsobena i šířka vo-
zovky a parkování střídavě tak, aby
ská, kde nemusela vzniknout stání
cyklostezka nebo souběžné stání.
- výuční list v technickém oboru, souběžně s chodníkem, ale šikmo V exponovaných městských aglome- bylo možné auta objíždět. V dů-
sledku jde i o bezpečnější dopravu
racích se nebojí přistoupit k omezení
nebo dokonce kolmo k chodníku.
- svářečský průkaz výhodou, Hned mohlo být parkovacích míst počtu vozidel na rodinu. U nových a umělé snížení rychlosti v zástavbě.
- flexibilitu, samostatnost a vysokou pracovní morálku.
INZERCE
Nabízíme:
- zázemí stabilní společnosti,
- zvýhodněné stravování,
- práce s moderním vozovým parkem,
- 5 týdnů dovolené
Za kvalitně odvedenou práci plat 23.000,- Kč + prémie
a osobní ohodnocení (až 40%)
Kontakt:
Mgr. Radka Hladíková
Mail: liprapork@liprapork.cz
Tel. 601 122 151
Nástup možný ihned