Page 9 - Chytrý Zpravodaj - Mnichovo Hradiště - Kamelot Březen 2021
P. 9

BŘEZEN 2021                                    KAMELOT: ZPRAVODAJ MĚSTA MNICHOVO HRADIŠTĚ                                                               9


          DNES SE PTÁ              Cílem rubriky DNES SE PTÁ je podpořit veřejnou debatu v Mnichově Hradi-    Petr Havel (ODS)
                                   šti a zprostředkovat občanům názory zastupitelů na aktuální témata.
                                      Každý měsíc jedno politické uskupení, které má své zástupce v měst-
                                   ském zastupitelstvu, položí otázku, na kterou následně vždy jeden zástup-  Dané téma je jedním   ale také v bytových domech a na síd-  formou pojezdových zatravňovacích
                                                                                                z palčivých, ale dost
                                                                                                                lištích. Zde právě nastává problém.
                                                                                                                                           dlaždic nebo jiných prvků, které
                                   ce za každou politickou stranu či hnutí odpoví. Každý měsíc tak čtenáře    zásadních a důleži-  Při této výstavbě nebylo počítá-  zajišťují propustnost dešťové vody
                                   v tomto volebním období bude čekat zpravidla jedna otázka a čtyři odpově-  tých problémů našeho města. Můj   no s takovým nárůstem motorizace,   a na pohled nenarušují zelené plochy.
                   ...             di (za Žijeme pro Hradiště, ČSSD a SZ, ODS a ANO).  návrh řešení tohoto problému ovšem   parkovací plochy nestačí a parkuje   A teď jak zajistit financování...
                                      Příští měsíc se bude ptát ČSSD a SZ.
                                                                                                                se, kde se dá. Někdy i v zelených
                                                                                      nebude pro některé čtenáře tím op-
                                                                                                                                             Město navrhne koncepci, zajistí
                                                                                      timálním.                 plochách. Pokud tito občané očeká-  všechna vyjádření dotčených orgánů
                                                                                         Doba, kdy automobil byl vzác-  vají, že se o ně město postará a par-  a administrativní projednání, ale na
                                                                                      ností, je nenávratně pryč. Vlastnictví   kovací plochy vybuduje z prostředků   vlastní realizaci by se měla podílet
                                                   Žijeme pro Hradiště                automobilu je dnes prakticky běžné.   města, pak je to nespravedlivé k těm,   bytová družstva, společenství vlast-
                                                                                      Lze ho pořídit od několika tisíc až po
                                                                                                                                           níků atd., pro které se parkovací plo-
                                                                                                                kteří řešili parkování na své náklady.
         Individuální automobilová doprava stéle narůstá a s ní                       milionové částky. Záleží na tom, do   Navíc každý z nich chce parkovat co   chy budou budovat, nebo v případě
                                                                                                                nejblíže svého bydliště, nejlépe před
                                                                                      jaké sociální skupiny kdo patří. Par-
                                                                                                                                           financování městem pak následným
         i  poptávka  obyvatel  po  parkovacích  místech.  Veřejný                    kovací plocha, kterou tito „plechoví   vchodem. Pochopitelně plochy pro   pronájmem parkovacích míst. His-
         prostor ve městě ale není nafukovací. Na úkor jakých                         miláčci“  zabírají  na veřejných  mís-  dočasné parkování, jako je náměstí   toricky nejsou města koncepčně
                                                                                                                                           řešena na rozmach automobilové
                                                                                                                atd., jsou v režii města.
                                                                                      tech a parkovištích, je vždy stejná
         ostatních ploch mají vznikat nová parkovací místa? Mají                      a je jí stále méně. Většina občanů   Naše město je hezky zelené     dopravy, ale vše má řešení.
                                                                                                                                             Třeba revitalizací sídlišť nebo
         zelené plochy v moderním městě ustupovat požadavkům                          vyřešila problém parkování tím, že   a bylo by škoda z jeho zelených   jiných částí města se také vyřešilo
                                                                                                                ploch  natvrdo ukrajovat. Záchytná
                                                                                      na  svém pozemku  vybudovala  ga-
         vlastníků  automobilů,  kteří  nemají  pro  své  plechové                    ráž, parkovací stání nebo se sdružilo   parkoviště jsou v daném případě   mnoho problémů a já věřím, že i ten-
         miláčky ustájení na vlastním pozemku?                                        více lidí, kteří věc vyřešili zakoupe-  nereálná. Řešením jsou parkovací   to problém se do budoucna vyřeší ke
                                                                                      ním parcel pro výstavbu řadových
                                                                                                                domy, rezidenční placená místa na
                                                                                                                                           spokojenosti všech občanů.
                                                                                      garáží. Uvědomuji si, že všichni ob-  konkrétní  SPZ.  Nabízí  se  i  vybu-
                                                                                      čané nežijí jen v rodinných domcích,   dování parkovacích míst v zeleni
                    Lenka Sosnovcová (ŽpH)
                  Představuji  si  ideální   tonovaná či vyasfaltovaná plocha   klad deset minut pěšky?
                  obraz města 21. sto-  na parkování – míst je tedy dost a   Ale abych odpověděla na an-    Jana Podzimková a Milan Macoun (ČSSD a SZ)
                  letí:  Je  v  něm  mno-  mezi auty se jen ojediněle proplétají   ketní otázku: Parkoviště mají vznikat
        ho parků s herními prvky pro děti,   chodci či cyklisté statečně vzdorující   na okraji měst, v centru ať zůstanou   Ano,  individuální  ní síť, doplnit ji zelení, mobiliářem   U rezidenčního
        pěších zón s lavičkami pro seniory     pocitu ohrožení.   parky a zeleň. Dálnice a silnice pa-  automobilová dopra-  (lavičky, stojany na kola). Zajistit   parkování (možnost
        a maminky s kočárky, síť cyklostezek   Pokud se vám má první vize   tří automobilům – centra měst ale   va narůstá, v počtu   komfortní, bezpečný a rychlý pohyb   parkovat v místě, kde
        s možností bezpečného parkování   líbí víc než ta druhá, je třeba k ní   chodcům a cyklistům. Nechceme-li   osobních aut patříme ke světové   po městě pěšky a na kole tak, aby   bydlím) se ale odpovědnost přelívá
        kol, menších obchodů nabízejících   dodat následující: Naše právo koupit   žít na parkovišti, musíme toto při-  špičce (v ČR je více než šest milio-  mohl reálně konkurovat individuální   spíše ke konkrétním občanům (ma-
                                                                                                                automobilové dopravě. Tím nároky
        zejména lokální produkty, kaváren či   si tolik automobilů, na kolik máme,   jmout za své a přizpůsobit tomu svůj   nů aut, na tisíc obyvatel připadá 573   jitelům plechových miláčků) a není
        restaurací lákajících ke společnému   rozhodně  negeneruje  nárok na  to,   životní styl. Půjdeme-li do práce a po   automobilů). Automobily se staly   na parkovací místa snižovat. Do-  možné beze zbytku přenášet indivi-
        posezení na otevřených zahrád-  abychom s nimi zaparkovali ve ve-  tom pro děti do školky pěšky, zabere   součástí moderního životního stylu   stupnost k důležitým cílům je zásad-  duální problémy s tímto parkováním
        kách… Mobilitu potřebným zajišťují   řejném prostoru kdekoli a kdykoli to   nám to o něco víc času, ale cestou   a někdy i součástí nezbytnou. Není   ní, pokud funguje v pěším, případně   na správu města. Právní nárok na re-
        vyhrazená parkovací místa před   potřebujeme.  A opravdu „potřebu-  možná potkáme známé, koupíme   však možné veřejný prostor automo-  cyklistickém okruhu, není potřeba   zidenční parkování ve veřejném pro-
                                                                                                                auta tolik řešit.
        úřady či jinými institucemi. Na okraji   jeme“  ve městě  rozměrů  Mnichova   čerstvé koláče, děti nám stihnou     bilům nadále podřizovat. Automobily   storu totiž neexistuje. Město by mělo
        města se pak nachází několik vel-  Hradiště jezdit na poštu či na úřad  či   povyprávět o právě prožitém dni.   současný dopravní koncept města   V případě krátkodobých obsluž-  být spíše jakýmsi koordinátorem
        kých prodejen, k nimž samozřejmě   vozit děti do školy i do školky autem?   Procházka navíc bude přínosem na-  krátkých vzdáleností, ve kterém jsou   ných míst (možnost zajet autem na   a pomocníkem snah majitelů obyt-
        patří rozsáhlé parkoviště.  A když už je to pro nás praktičtější,   šemu zdraví. Pojďme ve městě žít,   důležité cíle v urbanizovaném území   nákup  a  za  službami)  je  vytváření   ných budov problémy s parkováním
           Anebo to může vypadat takto:   nemůžeme zaparkovat tam, kde to je   nejen jím projíždět.  dostupné do 15 minut pěší chůze,   dostatečných a kvalitních parkova-  řešit.
        Celé centrum je jedna velká vybe-  v pohodě možné, a k cíli dojít napří-                                                           pouze doplňují.   cích prostorů v místech, která jsou   V obou případech však  platí:
                                                                                         Primárně bychom měli věnovat   pro ně vhodná, do jisté míry odpo-  potřeba vyššího počtu veřejných
                                                                                      péči pěšímu pohybu a cyklistům   vědností veřejné správy a do veřej-  parkovacích ploch by měla být pri-
                                                                                      a individuální přepravu autem po   ného prostoru by zakomponována   márně řešena lepším, chytřejším
        INZERCE                                                                       území našeho města minimalizovat.   být měla, aby město mohlo správně   a promyšlenějším uspořádáním
                                                                                      Pečlivě udržovat a mít kvalitní cest-  fungovat.     města v prostoru i čase.
                        Společnost LIPRA PORK, a.s.


                   hledá na naše farmy ŘIDIČE/ÚDRŽBÁŘE                                            Jana Šťastná (ANO)

                                                                                                Jako ekoložka sa-  výrazně více.           bytových domů je pak vyžadováno
                                                                                                mozřejmě s ústupem   V zahraničí řeší už dlouho ne-  podzemní parkování. Co se týče vý-
                                                                                                zelených ploch na
         Požadujeme:                                                                  úkor parkovacích míst nesouhlasím.   dostatek parkovacích míst tak, že   stavby nových rodinných domů, platí
                                                                                                                                           povinnost parkovat vlastní vozidlo/a
                                                                                                                v  ulici je  chodník  pouze  po jedné
         - ŘP sk. B, T, C,                                                            V mnoha případech lze ale vyřešit   straně a na druhé straně vzniknou   na vlastním pozemku. Ulice je pak
                                                                                                                opět parkovací místa kolmo k úz-
                                                                                                                                           vyhrazena pouze pro velmi krát-
                                                                                      více parkovacích míst tím, že se za-
         - ochotu pracovat,                                                           myslíme nad stáním pro automobily.   kém pruhu, kde byl předtím chod-  kodobá stání (například návštěvy)
         - technickou zdatnost,                                                       Příkladem je revitalizace ulice Jasel-  ník. U chodníku pak vznikne buď   a tomu je přizpůsobena i šířka vo-
                                                                                                                                           zovky a parkování střídavě tak, aby
                                                                                      ská, kde nemusela vzniknout stání
                                                                                                                cyklostezka nebo souběžné stání.
         - výuční list v technickém oboru,                                            souběžně s chodníkem, ale  šikmo   V exponovaných městských aglome-  bylo možné auta objíždět. V dů-
                                                                                                                                           sledku jde i o bezpečnější dopravu
                                                                                                                racích se nebojí přistoupit k omezení
                                                                                      nebo dokonce kolmo k chodníku.
         - svářečský průkaz výhodou,                                                  Hned  mohlo být  parkovacích  míst   počtu vozidel na rodinu. U nových   a umělé snížení rychlosti v zástavbě.
         - flexibilitu, samostatnost a vysokou pracovní morálku.
                                                                                      INZERCE
         Nabízíme:
         - zázemí stabilní společnosti,
         - zvýhodněné stravování,
         - práce s moderním vozovým parkem,

         - 5 týdnů dovolené


          Za kvalitně odvedenou práci plat 23.000,- Kč + prémie
         a osobní ohodnocení (až 40%)


         Kontakt:
         Mgr. Radka Hladíková

         Mail: liprapork@liprapork.cz
         Tel. 601 122 151



                                  Nástup možný ihned
   4   5   6   7   8   9   10   11   12