Page 18 - Chytrý zpravodaj - Lysá nad Labem 05/2022
P. 18

Ze života škol

       Pedagogové zhlédli robotiku v praxi na ZŠ TGM. Převládalo nadšení

                                                                                mohla vidět, byly skvěle připravené, kantoři
                                                                                byli více než vstřícní a na všech dětech byla
                                                                                při  práci  vidět  radost  a  zaujetí.  Opravdu
                                                                                klobouk  dolů!  Ráda  bych  ale  poděkovala
                                                                                nejen kantorům, kteří nás nechali nahléd-
                                                                                nout do své práce, ale i vedení školy, které
                                                                                konání akce umožnilo. Velký dík patří i vám
                                                                                za skvělou organizaci, naplánování a reali-
                                                                                zování. Pokud byste uvažovali v budoucnu
                                                                                opět o nějaké obdobné akci, určitě se ráda
                                                                                zúčastním.  Forma  „náslechů“  v  reálných
                                                                                vyučovacích hodinách mi přijde jako jedna
                                                                                z nejefektivnějších metod jak se přiučit od
                                                                                zkušenějších kolegů.

                                                                                Štěpánka Zrcková
       V pátek 25. března jsme se byli podívat na  při práci s dětmi v hodině. Byla jsem na ho-  Městská knihovna Lysá nad Labem:
       milovické Základní škole TGM. Tamní paní  dině s tablety a s beeboty. Mrzí mě, že jsem   Chtěla bych Vám moc poděkovat za krás-
       ředitelka Lada Flachsová, spolu se svými ko-  nemohla vidět hodin více, ale je jasné, že by  né, zábavné a užitečné páteční dopoledne
       legy, si pro přihlášené zájemce, pedagogy a  na  to  jedno  dopoledne  nestačilo,  čili  toto  v ZŠ Milovice. Upřímně, v takové škole bych
       další odborníky zapojené v pracovních sku-  není výtka. Líbilo se mi, že úvodní hodina  byla určitě moc ráda a přála bych ji všem
       pinách našeho MAPu, připravila velmi zají-  se věnovala teorii a na konec byla možná  dětem. Ani jsem neměla své trauma z „ro-
       mavý program. Během toho měli účastníci  diskuze. Sdílení s ostatními kolegy je vždy  botiky“,  šlo  to  tak  nějak  přirozeně  a  paní
       možnost vidět robotiku a další technické vy-  inspirativní.              učitelky nám ukázaly, jak se robotiky nebát.
       chytávky v praxi, a že na ZŠ TGM mají oprav-                             Nebo nebát se moc.
       du širokou škálu nejrůznějších technických  Jana Bajerová, vedoucí
       vychytávek. My jsme poté všechny požádali,  Městské knihovny Lysá nad Labem:  Petra Hakenová, ZŠ JAK Lysá n. L.:
       aby nám na toto příjemně strávené dopole-  Páteční  dopoledne  bylo  opravdu  moc   Inspirace robotiky ve výchově s praktic-
       dne napsali krátkou reflexi.         fajn. Škoda jen, že jsem nemohla navštívit  kými ukázkami ve výuce s interakcí s dětmi
                                            všechny nabízené hodiny. Musím říct, že se  pro mě byl úžasný zážitek. Sdílení zkušenos-
       Olga Vokřálová, ZŠ JAK Lysá n. L.:   hluboce skláním před kreativitou kantorů v  tí je za mne nejlepší způsob v profesním růs-
         Určitě je přínosné sledovat kolegy přímo  milovické škole. Všechny lekce, které jsem  tu kvalitního učitele.













































       18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23