Page 16 - Chytrý Zpravodaj - Lysá nad Labem květen 2021
P. 16

Ze života škol

       Co by bylo, kdyby…                                                       Dobrovolnice

                        Současná  epidemio-  vedením garanta praxe, který jejich praxi za-
                      logická situace v naší re-  štiťuje. Má praktikanty v dané organizaci na
                      publice  zatím  neumož-  starost, pomáhá jim se začleněním do týmu,
                      ňuje prezenční výuku na  seznamuje je s chodem organizace, podpo-
       středních školách. Z toho důvodu nemohou  ruje je. Po vykonání praxe by studenti 3. roč-
       proběhnout akce, které by se jinak konaly a  níků zpracovali závěrečnou práci, kterou by
       mohly zpestřit výuku a celý školní život.   prezentovali před svými spolužáky a komisí
         Kdyby byla situace „normální“, před naši-  složenou z řad pedagogů a odborníků z růz-
       mi druháky a třeťáky by byla květnová praxe  ných firem.
       – tuzemská či zahraniční. Na tu zahraniční by   Bohužel,  doba  nepřeje  zahraničním  ani
       vyjeli do anglického městečka Dereham, ve  tuzemským  praxím.  Ale  protože  ke  studiu
       kterém se nachází Dereham Neatherd High  na naší škole praxe patří, připravili jsme ná-
       School, naše partnerská škola. Studenti by  hradní program – studenti 2. ročníků budou
       ale neměli zahraniční praxi „jen tak“ – mu-  zpracovávat seminární práci na téma „Moje
       seli by nejprve absolvovat výběrové řízení.   vysněná  práce“.  Studenti  3.  ročníků  rozšíří
       V něm by je čekal motivační pohovor, ve kte-  svou loňskou seminární práci z praxe o busi-
       rém by prokazovali, že právě oni jsou ti, kteří  ness plán a projdou online školením a webi-
       mají na praxi vyjet. Že mají co nabídnout an-  náři v „Digitální garáži“. Jedná se o program   V  dnešní,  nelehké  době,  která  se  dotýká
       glické firmě, ve které budou praxi vykonávat:  společnosti Google, který se zabývá online  každého z nás, je velmi milé zjistit, jak doká-
       znají jazyk a umí reprezentovat nejen svoji  vzdělávacími kurzy v oblasti digitálního mar-  žeme pomáhat bez nároku na odměnu. Když
       školu, ale také svoji zemi. Na výsledky mo-  ketingu. Výstupem těchto kurzů je certifikát,  na sociálních sítích se objevila výzva pro dob-
       tivačních pohovorů by pak čekali jako vždy s  ten si studenti přiloží ke svému životopisu.   rovolníky pomáhat v očkovacím centu v Nym-
       velkým napětím. V dalších týdnech by vybra-  Období,  které  prožíváme,  není  jednodu-  burce, neváhala a hned se přihlásila. Ve svém
       né  uchazeče  čekaly  lekce  angličtiny  navíc,  ché. Díky tomu ale nacházíme jiné cesty a  volném čase v centru pomáhá. Pomáhá tam
       dále lekce týkající se života v Anglii, kultur-  jiná řešení dříve tak samozřejmých věcí. Ne-  s administrací, dezinfekcí a vším, s čím je po-
       ních a denních zvyklostí Angličanů. Také by  můžeme se učit ve škole – učíme se on-line,  třeba. Měla jsem tu možnost naši dobrovol-
       absolvovali  lekce  společenského  chování  a  nemůžeme jít na praxi do firmy či instituce  nici při práci vidět. Je to práce velmi záslužná.
       vystupování. A pak už by zbývalo „jen“ sed-  – poznáme ji a seznámíme se s naší budoucí  O koho se jedná? Je to moje obětavá kolegy-
       nout do letadla, přemístit se do Anglie a užít  prací jinou cestou. A až se sejdeme a bude-  ně, skvělá učitelka Mgr. EVA JONÁŠOVÁ.
       si tam dva týdny.                    me se učit a pracovat „normálně“, zjistíme,   Evo,  patří  Ti  můj  velký  respekt,  obdiv
         Ti, kteří by nebyli vybráni pro praxi zahra-  že máme nové zkušenosti a naučili jsme se  a poděkování. Děláš velmi záslužnou práci
       niční, absolvovali by praxi tuzemskou. Stu-  jiné věci ve školním i osobním životě. Už se  v době, kdy si máme pomáhat.
       denti by si sami sehnali firmu, ve které by  těšíme!
       chtěli praxi vykonat, nebo by jim škola firmu                                              Mgr. Irena Dlabolová
       nabídla. V ní by pak strávili dva týdny pod           Iva Gecková, PR školy                       ZŠ speciální


       Hasiči pomáhají s distribucí testů do škol


         Hned po Velikonocích pomáhali hasiči ve
       skladových prostorách benešovské stanice,
       které slouží po celou dobu pandemie one-
       mocnění COVID-19 jako centrální sklad pro
       Středočeský kraj,  s distribucí testů pro jed-
       notlivé obce s rozšířenou působností. Obce
       dodávají testy do škol, které jimi  testují žáky
       prezenční formy vzdělávání.
         Testy pro školy Středočeského kraje dove-
       zl  Záchranný  útvar  Hasičského  záchranné-
       ho sboru ČR do Benešova ze skladů Správy
       státních hmotných rezerv v počtu 526 500
       kusů. Logistické zabezpečení distribuce bylo
       poměrně náročné jednak z důvodu počasí,
       protože výrobce testů vyžaduje transport a
       skladování v rozmezí teplot +4 až +30 stup-  testů.  Každou  krabici  museli  hasiči  vzít  do   I  hasiči  z  Lysé  nad  Labem  přivezli  testy
       ňů Celsia, čemuž teploty v období distribuce   rukou  a  rozdělit  na  hromádku  pro  přísluš-  pro žáky lyských škol ze skladu v Benešově
       testů v kraji neodpovídaly.  Ale i velikost zá-  nou  obec  s  rozšířenou  působností.  Kolem  https://cs-cz.facebook.com/hasicilysa.  Akce
       silky byla mimořádná. Do garáží bylo nutné   poledne  najížděly  do  prostor  benešovské  byla  rychlá  a  dobře  koordinovaná,  jelikož
       přemístit z pěti kamionů 65 palet, které za-  stanice  vybrané  jednotky  sboru  dobrovol-  naši hasiči už mají dobře nacvičenou distri-
       plnily téměř celý prostor, takže zbylo mini-  ných hasičů, které příslušné testy dovezly na  buci různých ochranných prostředků, desin-
       mum místa pro následnou manipulaci.  určené místo, odkud proběhla distribuce do  fekcí a dalšího zdravotnického materiálu.
         Od  středy  7.  dubna  od  časných  ranních   konkrétních škol a školských zařízení podle
       hodin pokračovala redistribuce dovezených   předem daných počtů.                                    redakce

       16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21