Page 11 - Chytrý Zpravodaj - Lysá nad Labem květen 2021
P. 11
Městský úřad
Probíhající investční akce ve městě
vila Litol Jedličkův dům, čp. 13
rekonstrukce vodojemu
Opravy chodníků a komunikací
I v letošním roce dojde na opravu chodníků a komunikací ve měs-
tě. Již se začalo se zametáním komunikací a dojde tak, jako každý rok
k opravě výtluků po zimě. V ulici Průběžná a Komenského již byla prv-
ní oprava provedena. V městském rozpočtu je na opravy vyčleněno
celkem 26 300 000 Kč.
Co se týká komunikací, tak největší opravou tohoto roku bude ulice
Za Koncem, kde dojde k výměně panelové vozovky za asfaltový po-
vrch, zároveň zde bude vyměněn vodovodní řad a dojde k vybudování
chybějícího chodníku od ulice Na Mlíčníku po ulici Jedličkova.
Město také naplánovalo a bude realizovat následující velké opravy
chodníku a to v Tyršově ulici od čp 220 po čp. 230, v Sojovické ulici od
ulice Stržiště k ulici V Polích, v Riergově ulici, v Čechově ulici od ulice
Parkoviště B+R - Automatická u Braňky po ulici Na Rybníčku a v Zahradní ulici. Dále také proběh-
ne realizace drobnějších oprav a jsou přichystány finanční prostředky
kolárna Lysá nad Labem na havarijní opravy či jiné nečekané opravy.
Stručný popis projektu: Realizací projektu došlo k výstavbě Mgr. Jiří Havelka, místostarosta
samostatného parkovacího systému B+R se 118 parkovacími
místy pro kola.
Cíle projektu: Cílem projektu bylo zvýšit konkurenceschopnost, do- Okénko zastupitele
stupnost a bezpečnost města vybudováním samostatného parkova-
cího systému kategorie B+R podporující multimodalitu, který usnad-
ní přestupy mezi vlaky, autobusy, vlastní dopravou a cyklodopravou, Dovolte mi navázat na slova pana starosty
zjednoduší orientaci cestujících a dopravců. Projekt podporuje využí- z posledních vydání Listů. Ve sdružení Lysá nás
vání šetrnějších způsobů přepravy, jakými jsou doprava veřejná, cyklis- spojuje jsou lidé říkající si „konstruktivní opozice“,
tická či pěší. Rozvoj alternativních způsobů přepravy by měl vést mimo kteří se však svým kverulantsvím vedení města
jiné k poklesu množství dopravních nehod, kongescí, zlepšení životní- neustále škodí a zpomalují tím naplánovaný roz-
ho prostředí snížením emisí, vibrací a hluku za současného zvyšování voj města. Jako zastupitel města konstatuji, že
bezpečnosti provozu a zajištění bezbariérového přístupu. V neposled- jejich aktivity na „nemokřadu“ lze považovat za
ní řadě je možné zlepšenou dopravní dostupností přispět k začlenění úmyslné úsilí mařit několik let plánované zásadní
sociálně vyloučených lokalit. investice. Např. lze uvést, že ve svém okénku zastupitele vehement-
Výsledky projektu: Výsledkem projektu je samostatný parkovací ně zastávají realizace mokřadu (močálu či bažiny) paní zastupitelky
systém B+R v návaznosti na vlakové a autobusové nádraží v Lysé nad za Cesta města Mgr. Tužinská Synková a Mgr. Bláhová za Kulturně,
Labem, Litol. Parkovací systém B+R podporuje návaznosti různých obě členky zmiňovaného sdružení. Sdružení prokazatelně spolu-
druhů dopravy a vymezovat plochy, které umožňují účelné propoje- pracuje s některými ekologickými spolky, které svou činností zmařili
ní ploch bydlení, občanského vybavení, veřejných prostranství, výro- v Lysé nad Labem již rozpracované projekty před dokončením za
by a dalších ploch s požadavky na ochranu a zvyšování kvality životní cca 1 mld. Kč. Lze např. uvést vyvolání hysterie kolem Světa záchra-
prostředí. Vytváří se tak podmínky pro rozvoj účinného a dostupného nářů, domova důchodců, severo-východního obchvatu města,
systému, který bude poskytovat obyvatelům rovné možnosti mobili- tkzv. Všejanskou spojku apod. Pokusů o blokování územního plánu
ty a dosažitelnosti v celém obsluhovaném území města a v přilehlých zpracovávaného na 10–15 let je hodně, a to přesto, že se na něm
oblastech. několik členů LnS dokonce podílelo.
Ing. Petr Gregor, KSČM
11