Page 12 - Chytrý zpravodaj - Studénka 06/2024
P. 12

škola                                         červen 2024

               ČARODĚJNICE V MŠ


               Ve čtvrtek 23. dubna jsme si pro děti a rodiče připravili čarodějnické
               odpoledne plné zábavných aktivit. Děti si vyzkoušely pod vedením
               čarodějnic a s pomocí svých rodičů, zda zvládnou složit čaroděj-
               nickou zkoušku. Čekalo na ně několik stanovišť a mnoho neleh-
               kých úkolů. Jako každý správný čarodějnický učeň se snažily o co
               nejlepší let na koštěti mezi překážkami, hod do „ohnivého kruhu“,
               skok přes „ohniště“, slalom na koštěti, čarodějnické tance, projít
               bludištěm, poznávat rostliny, zvířata, rozeznávat čarodějnice, učily
               se čarovat či vařit lektvary nebo poskládat „rozbité zrcadlo“ a mno-
               ho  dalšího.  Lákadlem  a  zároveň  projevením  odvahy  bylo  nejen
               pro děti, ale i rodiče hledání zvířecích kamarádů v čarodějnickém
               kotlíku plném „červíků“ a hledání v hmatových sklenicích s pře-
               kvapením. Na závěr dostal každý čaroděj a čarodějnice diplom se
               sladkou  odměnou a medaili  za čarodějnickou  zkoušku. Věříme,
               že si toto odpoledne všichni moc užili a odcházeli s úsměvem.   
               Učitelky MŠ Poštovní Studénka


               STUDÉNKA OČIMA DĚTÍ


               V  naší  mateřské  škole  Rudolfa Tomáška  jsme  v  tomto  Děti: „Hodně štěstí všem lidem ve Studénce.“ „Ať se daří
               školním roce pracovali s celoročním projektem Studén-  přírodě ve Studénce – ať kvete a všechny řeky jsou čis-
               ka očima dětí. Děti se seznamovaly s městem, ve kte-  té“. „Ať máme hezkou přírodu, ať nehází lidi odpadky do
               rém  žijí  a  které  letos  slaví  65.  výročí  od  založení.  Do  přírody.“ „Ať se daří školám i školkám a lidem v práci“.
               projektu jsme zařadili různorodé aktivity a činnosti, díky  „Ať nejsou lidi smutní, ale veselí.“ „Ať jsou všichni zdraví
               kterým  děti  hravou  formou  a  prožitkovým  učením  zís-  a babičky a dědečkové šťastní“. „Ať se daří policajtům –
               kávaly zážitky a poznatky o Studénce. V centru města  chytat zloděje a ať u mostů hlídají dopravu“. „Aby byla
               jsme prozkoumali náměstí a na městském úřadě jsme si  Studénka bohatá a slavná“. „Velkou oslavu a hodně dár-
               vypůjčili do projektu vlajku města. Užili jsme si exkurze  ků, hodně stromečků u vody.“ „Já bych jí popřál štěstí.“
               v knihovně, na služebně Policie ČR, v hasičské zbrojnici  Dále by děti rády přidaly k přání balonky, velký dort, svíč-
               na Družstevní ulici, v rybářství Denas. Na tematické vy-  ky, chipsy, kytky, závodní auto…
               cházce jsme si prohlédli zimní stadion a jeho okolí, prošli
               jsme se kolem stanice záchranné služby, ze které zrovna  A na závěr – co by děti rády měly v našem městě: nemoc-
               vyjela sanitka k případu. Děti poznaly budovu zdravotní-  nici, hrad, bohatý barák, budovu se skleněným akváriem,
               ho střediska a veterinární ordinace. Také blízké vlakové  kde jsou ryby. Dále by chtěly obchod, kde se prodávají
               nádraží  jsme  podrobně  prozkoumali  na  dopolední  pro-  zvířátka, zoo a moře.
               cházce. CHKO Poodří dětem nabídlo pozorování přírody
               v jednotlivých ročních obdobích a ke Dni Země jsme spo-  Věříme, že se alespoň část dětských přání k výročí Stu-
               lečnými silami posbírali odpadky na části Mlýnské ulice.  dénky vyplní.


               Ve třídách ve školce si děti užily pestrou nabídku akti-  Dagmar Binarová a kolektiv
               vit  k  poznávání  Studénky.  Malovaly,  tvořily,  vyráběly  MŠ R. Tomáška
               – např. vlajku Studénky, dort k výročí, mapu Studénky,
               vlaky, auta, domy… Z různých stavebnic a materiálů sta-
               věly město, cesty, nádraží, rybníky… Pracovaly s fotkami
               Studénky, které jsme využili z loňského kalendáře, listo-
               valy  v  knihách  a  publikacích  o  Studénce.  V  satelitních
               mapách na interaktivní tabuli si děti vyzkoušely najít ces-
               tu ze školky domů.
               Do  našeho  projektu  byli  zapojeni  i  rodiče  dětí.  Na  od-
               poledním předvelikonočním tvoření nám rodiče pomohli
               s přípravou modelu studéneckých rybníků. Tato výtvarná
               práce, kterou jsme pak s dětmi dotvářeli, je v červnu sou-
               částí výstavy na městském úřadě ve Studénce – k výročí
               města. Na konci dubna jsme čarodějným průletem v okolí
               naší školky společně vyháněli zimu, zlo a neduhy, ať se
               máme všichni ve Studénce dobře.

               A co přejí předškolní děti našemu městu k 65. výročí?

              12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17