Page 10 - Chytrý zpravodaj - Studénka 06/2024
P. 10
škola červen 2024
DEN ZEMĚ 2024 NA I. STUPNI ZŠ SJEDNOCENÍ
Den Země si připomněli žáci I. stupně ZŠ Sjednocení ně- Společně se žáci
kolika akcemi, kterými vzdali úctu naší krásné planetě. 1. až 5. ročníků
vydali Po stopě
Třída 1. A jej oslavila poznáváním CHKO Poodří. Žáci pitné vody. Svůj
pozorně sledovali dokument zaměřený na život ptactva zájem zaměřili
a dalších živočichů, kteří se zde vyskytují. Ve výtvarné na koloběh vody
výchově děti namalovaly obrázky plovoucích labutí, kte- v přírodě, ná-
rými vyzdobily svou třídu. Druháci si vyzkoušeli aktivity vštěvu vodojemu
na 12 stanovištích v prostorách zámecké zahrady. Od- v Bílovci a pří-
měnou jim byla medaile a spousta informací o recyklaci rodovědnou ex-
odpadu a zodpovědném chování k životnímu prostředí. kurzí k přehradě
Žáci 3. A si společně přečetli zajímavosti o naší Zemi, v Kružberku. Ta
poté se zaujetím pozorovali dokument, namalovali a ob- byla velmi zajímavá. Mnozí žáci dosud neměli představu,
tiskli obrázek planety a zahráli hry. Čtvrťáci tento den kde se bere voda po otočení kohoutku doma i ve škole.
oslavili společným chystáním snídaně z darů naší příro- Samotnou přehradní nádrží, její historií a vodní rozlohou
dy, ze zeleniny, ovoce a ostatních produktů. Malovali pří- byli překvapeni. O šetření vodou a její ochraně na naší
rodní obrazce na putovní kamínky, které poté roznesou planetě si určitě již žáci udělají jasnější představu.
po koutech Studénky. Páťáci strávili čas jarní logickou
únikovou hrou, při které si žáci zopakovali pravidla péče Učitelé I. stupně
o naši Zemi a základy recyklace. ZŠ Sjednocení
DEN ZEMĚ NA II. STUPNI ZŠ SJEDNOCENÍ
Den Země je celosvětově významný svátek, který nám dává, a také
připomíná, že bychom o naši planetu měli dobře pečo- to, jak může-
vat. Letos jsme sice vlivem nepříznivého počasí nevyra- me jako spo-
zili hromadně do Poodří a blízkého okolí sbírat odpadky, lečnost příro-
přesto jsme tento den strávili smysluplnými aktivitami. du před tzv.
zelenou pou-
Obě šesté třídy se nejprve připravovaly na celostátní sou- ští chránit.
těž Souboj čtenářů, její on-line kolo totiž připadlo zrovna
na tento den. Když žáci vyplnili 25 záludných odpovědí, Deváťákům
věnovali pak zbylý čas komentovanému promítání filmu z obou tříd
Život na naší planetě od přírodopisce a dokumentaristy byly nabídnu-
Davida Attenborougha. Se zatajeným dechem sledovali, ty nejrůznější
jak se naše planeta mění, jak ji mění a přetváří lidstvo činnosti. Nej-
samo. Uvědomili si, jak je důležité chránit přírodu a cho- prve společně zhlédli dokument o současném celosvěto-
vat se k ní zodpovědně. vém plýtvání jídlem a pak už měli prostor pro svou kreati-
vitu. Někdo tvořil z vaty Českou republiku a Afriku, aby ji
Žáci 7. A oslavili Den Země cyklistickou vyjížďkou do při- následně zalil a osázel semínky řeřichy – za dva dny se
lehlé CHKO Poodří – do Bartošovic. Zastavili se na krát- tyto země krásně zazelenaly. Jiní si přinesli nejrůznější
ké pozorování „bartošovického moře“ (velkého chovného odpadky. Kreslili, lepili a zjišťovali, jak dlouho potrvá, než
rybníku) a v zámecké zahradě si zahráli několik her. Je- by se v přírodě zcela rozpadly. Někteří malovali s využi-
jich spolužáci z vedlejší třídy měli naplánované venkovní tím pet lahví a vlastních obtisků rukou, skupinka chlapců
i vnitřní činnosti, jejichž cílem bylo, aby děti pochopily, jak vyráběla trojrozměrný model popelářského vozu. Nechy-
nutná je ochrana naší planety. K tomu dopomohlo také běla ani mapa světa, České republiky i Slovenska, vše
sledování dokumentárního filmu. vytvořeno s využitím nejrůznějších prošlých potravin.
Třída 8. B se zaměřila na zjišťování hodnot ekologické Speciální třídy slavily různě, vytvářely naučné tabule, pl-
stopy jednotlivých žáků. Tato aktivita pak vedla k uvažo- nily úkoly v přírodě i v tělocvičně, soutěžily v přírodověd-
vání nad důvody, proč jsou rozdíly mezi nimi tak velké. ném kvízu – prostě si užily „schůzku s přírodou“.
Ve skupinových činnostech byly následně zpracovány
a představeny návrhy pro snížení ekologické stopy v ob- Zkrátka je vidět, že letošní Den Země byl pro naše žáky
lastech dopravy, bydlení, spotřeby a potravin. opravdu různorodý!
To žáci z 8. A se věnovali problematice nešetrného vyu- Kolektiv pedagogů
žívání palmového oleje. V projektovém vyučování hleda- ZŠ Sjednocení
li informace o pěstování palem na plantážích, o úbytku
pralesních ploch, vlivu na okolní přírodu, biodiverzitu, lidi
i kulturu. Zjišťovali, do jakých výrobků se palmový olej při-
10