Page 11 - Chytrý Zpravodaj - Most duben 2021
P. 11
ROČNÍK 22 / ČÍSLO 4 / DUBEN 2021 DOPRAVA 11
listy.mesto-most.cz
Probíhá první etapa rekonstrukce
tramvajové trati spojená
s výlukou tramvajového provozu
Nejviditelnější změnou, která i ne- a zastávka „Litvínov, Báňské stavby“
informovaným cestujícím avizovala, ve směru z Litvínova do Mostu. Vý-
co se bude dít, bylo nové, výrazně stup a nástup na náhradní autobuso-
žlutě šrafované vyznačení přechod- vou dopravu je v zastávce „Litvínov,
ných autobusových zastávek na silnici Báňské stavby“ možný pouze ve směru
mezi Unipetrolem a Litvínovem. Dne z Mostu do Litvínova.
1. dubna zde začala první etapa dlouho V souvislosti se zajišťováním ná-
připravované investiční akce s názvem hradní autobusové dopravy je s ohle-
Modernizace a rekonstrukce tramva- dem na zlepšení přestupu mezi autobu-
jové trati Most – Litvínov, spojená s vý- sovou linkou číslo 23 a linkami č. 1, 3,
lukou provozu tramvají. Nyní je již v pl- 4 a 40 ve směru do Mostu zřízena pro
ném proudu. linku číslo 23 navíc výstupní zastávka
„Jedná se o rekonstrukci a moder- v ulici Mezibořská v Litvínově (u po-
nizaci kolejového svršku, trolejového likliniky). Stávající výstupní zastávka
vedení, zastávek a také o úpravu smě- u zastávky tramvají byla zachována.
rového vedení meziměstské trati,“ in- „Zhotoviteli, společnosti Chládek
formoval Jiří Holý z dopravního pod- & Tintěra, a. s., jsme předali staveniště
niku. Se samotnou stavbou tramvajové a práce byly zahájeny. Na staveniště
trati je spojena i rekonstrukce stávají- je dopravována těžká technika, začaly
cích inženýrských sítí, sloužících k je- demontáže dožilého vybavení tratě,“
jímu provozu, odvodnění, kabelové informoval 8. dubna Daniel Dunov-
vedení, veřejné osvětlení a další. Rea- ský, ředitel Dopravního podniku měst
lizace investiční akce je rozdělena na Mostu a Litvínova. „V první fázi jde Tramvajová trať se v některých místech
dvě etapy. o demontáž trakčního vedení od litví- napřímí, říká v rozhovoru ředitel
První etapa, stavební úsek: Záluží, novského nádraží směrem do Záluží.
Unipetrol – Litvínov, nádraží Postupně bude demontována kolejová dopravního podniku Daniel Dunovský
Druhá etapa, stavební úsek: Záluží, trakce, kolejový svršek, zastávky a další Kterou část tramvajové trati čeká
Unipetrol – Most, Chomutovská. staré vybavení. Kolizními místy jsou pře- rekonstrukce jako první? jezdit normálně, ale jinak bude zase
náhradní autobusová doprava.“
Pro realizaci oprav či modernizaci stupní terminály, dopravní terminál Lit-
„Prvního dubna jsme zahájili
tramvajové trati bývá nezbytná výluka vínov a otočka v Záluží. Zde probíhají první etapu od Záluží směr Litvínov. Druhá etapa se bude tedy prová-
tramvajového provozu. Až do ukončení zároveň stavby jiných investorů a situ- dět v příštím roce?
prací na první etapě proto probíhá vý- ace v těchto místech je složitá, pohybují Náhradní autobusová doprava jezdí „Pevně doufám, že to takhle do-
samozřejmě až k Citadele. Nicméně
luka na linkách číslo 1, 3 a 4 v úseku se zde stavební stroje, je zajišťována ná-
Litvínov, Citadela až Záluží, Unipetrol. hradní autobusová doprava. Přes tyto rekonstrukce končí před litvínov- padne, abychom příští rok plynule
přešli na druhou etapu.“
ským nádražím.“
Místo tramvají je dopravní obslužnost komplikace probíhají přestupy mezi
v tomto úseku zajištěna náhradní au- tramvajemi a autobusy podle plánu. Žá- Co se bude opravovat a proč je Jak se na rekonstrukci dopravní
tobusovou dopravou. Přesedá se v Zá- dáme cestující o trpělivost a zvýšenou to nutné? podnik připravil?
luží u otočky tramvají, jak jsou cestu- opatrnost z důvodu vlastní bezpečnosti. „Tramvajová trať se v podstatě de- „Vozový park jsme doplnili o de-
jící zvyklí už z minulosti. Ve směru na Děkujeme za pochopení,“ doplňuje ře-
Most z autobusů na tramvaje, ve směru ditel Dunovský. O postupu prací bude sítky let jenom udržovala, takže do- vět kusů kloubových autobusů. Sa-
jde ke kompletnímu stržení všech
mozřejmě starších, ale plně funkč-
z Mostu opačně, tedy z tramvaje na dopravní podnik dále informovat.
autobus. Aktuálně. Rychle mizí letité žluté trolejových sloupů, trolejí, výměně ních z pražského dopravního
podniku. Máme problém malinko
všech kolejí, pražců a podloží. Do-
Jízdní řády linek č. 1, 3, 4, 40 zů- přístřešky na tramvajových zastávkách
staly zachovány v plném rozsahu. v Záluží, Unipetrol, stejně jako z kole jiště jde k odvodnění tramvajové trati. v tuto dobu sehnat řidiče, protože
potřebujeme 12 řidičů autobusů
Tramvajová trať se na řadě míst na-
V úseku Záluží, Chemopetrol – Most celá původní kolejová pole. Následně
jezdí po dobu realizace první etapy na dojde k odvozu štěrku, který bude vytří- přímí, aby se zrychlila. Dojde k za- navíc. Máme v plánu využít pět
bezpečení tím, že mezi tramvajovou
z Mostu a sedm z Litvínova. V této
linkách číslo 1, 3 a 4 nadále tramvaje. děn. Použitelný štěrk zhotovitel vypere
Noční linka č. 40 je v celém úseku Most a zhruba 80 % opětovně použije. trať a komunikaci budou osazeny vy- době jich máme dost nemocných
soké betonové bariéry, tak aby nám
nebo v karanténě. Takže děláme in-
– Litvínov zajišťována náhradní autobu- Projekt realizuje Dopravní podnik
sovou dopravou. měst Mostu a Litvínova s přispěním Ev- auta nekončila v kolejích.“ tenzivně nábor, ale ne vždy se po-
daří řidiče přivést.“
Po celou dobu trvání výluky tram- ropské unie z dotačního titulu OPD – Jak dlouho bude trvat tato první
vajové dopravy jsou zrušeny zastávky Operačního programu Doprava minis- etapa? Jak se odstávka tramvajového
„Litvínov, u dílen“ v obou směrech terstva dopravy. (vn, red)
„Celkovou dobu rekonstrukce provozu projeví na jízdních řádech?
máme 24 měsíců od zahájení. Je je- „Dodržujeme jízdní řády, tak jak
nom na zhotoviteli, jak dlouho bude jsou. To znamená, že tramvaj jede,
trvat první etapa. Počítáme, že to bude jak má a na ni plynule navazuje
rozdělené plus mínus na rok a rok.“ autobus.“
Kde se potom bude pokračovat? Dotkne se nějak obyvatel Mostu
„Až dojde k dokončení první první etapa rekonstrukce?
etapy, tak zahájíme zkušební tram- „Vlastně vůbec. Normálně budou
vajový provoz. Ve chvíli, kdy nám jezdit dál tramvají. Budou jezdit „jed-
drážní úřad udělí povolení, tak se ničky“, „čtyřky“, „trojky“, „dvojky“.
může přesunout rekonstrukce ze A jediné nepohodlí pro naše cestu-
Záluží ve směru na Most. U Mostu jící vzniklo v Záluží, kde musí pře-
se skončí dole u trianglu u Stovky. stoupit na přistavený autobus.“
Takže po Mostě „dvojky“ budu (red)