Page 6 - Chytrý zpravodaj - Koryčany 2 2021
P. 6

KORYČANSKÝ zpravodaj



        Zprávičky ze školy základní…


        Končící školní rok se zapsal nejen do dějin   – i časy „mírové“ – víme, že to jde. Už nemu-  borných učebnách jsou interaktivní tabule
        školství. Od dob Marie Terezie snad poprvé   síme opakovat chyby, byť „chybami se člověk   a vizualizéry a nadále pracujeme na zkvalit-
        žáci dlouhodobě nechodili do  školy. Naše   učí“.                       ňování vybavení pro výuku. Od září budeme
        škola vzdělávala žáky distančně i  on-line                              zajišťovat společné dílny s partnery ze střed-
        formou, využívali jsme digitalizovaný prostor   Také rodičům patří velké uznání. Mno-  ních  škol  a  učilišť.  Do  výuky  budeme  zvát
        a v případě potřeby jsme připravovali výuku   zí v sobě nacházeli „Komenského“ a zjistili,   odborníky z praxe a opět budeme řešit další
        předáváním výukových materiálů, nebo exis-  že  vzdělávání potomků je prací nelehkou.   motivační způsoby pro pokusy, a angažova-
        tovala i možnost doučování.         A teď si představte, že kromě učení svého dí-  nou výuku, například výuku přírodovědných
                                            těte učíte třídní „tlupy“, řešíte vztahy, problé-  předmětů v blocích. Projekt „Rozvoj přírodo-
        Bedlivý čtenář „zpráviček“ namítne, že  se  my socializační, individuální, pomoc potřeb-  vědného a technického – praktického vzdě-
        opakuji. Ano i  ne. Rozdílnost není pouze   ným i řešení závadného chování…  lávání v ZŠ Koryčany“ tak pokračuje v rámci
        ve  slově, ale především v  obsahu sdělení.                             vzdělávání pro život…
        První dny v září panovala optimistická nála-  Díky současné vybavenosti školy jsme za-
        da „covid – původem z Číny – emigroval ne-  půjčili do rodin více než padesát notebooků   Změny se postupně projeví v životě našeho
        známo kam“… V rozporuplných prohlášeních   a několika potřebným jsme pomáhali se za-  města, žáci – budoucí studenti a posléze eko-
        a vládních pokynech a také varováních od-  jištěním internetového připojení. Výuku prv-  nomicky aktivní mladí lidé – budou více zapo-
        borníků nebylo jednoduché předjímat a při-  ního stupně jsme rozptýlili do vícera budov,   jeni do místního prostředí… Koryčany se tak
        pravovat se na další vývoj. Nicméně již kolem   čímž jsme zajistili optimální a  bezpečenou   stávají atraktivnějším místem pro život.
        10. září jsem přizval ke spolupráci správce   výuku v  dobách „rotačních“… Po  návratu
        sítě a „ajťáka“ města pana Jarka Šmarhá-  žáků do škol řešíme socializaci žáků, „osvě-  1. září to bude pět let, co se  blíže známe.
        ka a kolegu Martina Prachaře, vyučujícího IT,   žujeme“  v  žácích  smysl  pro  režim,  učení,   Za mne – zážitek nemusí být vždy pozitivní,
        a vytvořili jsme zadání pro vylepšený model   vztahy mezi sebou navzájem.  hlavně když je intenzivní. Tak jako sám život.
        on-line výuky. Základem byla platforma MS                               Ale na  bilancování bude ještě čas…. Díky
        Teams, která umožňovala sdílení digitalizo-  Postupně vlastními silami také vylepšujeme   vzájemnému pochopení a porozumění se po-
        vaných materiálů. Využívaní vizualizérů, in-  prostory školy, třídy, sborovny a další zázemí   dařila slušná práce. Dílo společné s dalšími
        teraktivních tabulí, zdrojů internetu, prezen-  pro výuku i vyučující. Po prázdninách budete   vizemi a  předpoklady. Prostě „genius loci“
        tací… Kolegové to vše postupně více a lépe   vítáni v rozšířené tělocvičně sportovního cen-  Koryčan má v genech i Thonety…
        sdíleli a také si někteří vyzkoušeli model za-  tra. Tato bude doplněna i o gymnastické ná-  Závěrem mého „osobníku“ děkuji všem spo-
        pojení žáků z domova i ze školy současně.   řadí – kruhy, šplhy, hrazdu. Bude zde galerie   lupracovníkům, rodičům a žákům, podporo-
        I z domova může tedy žák psát na interaktiv-  pro diváky, čtyři nové šatny, včetně zázemí,   vatelům  –  zvláště  pak  našemu  městu  Ko-
        ní tabuli ve třídě a spolupracovat s ostatními   posilovna a  další prostory pro nářadí. Dále   ryčany…
        spolužáky. Tato forma výuky je však značně   proběhne rekonstrukce podlah dvou pro-
        náročná i  pro vyučujícího, přenosový sys-  stor na prvním stupni. To vše díky zřizovateli   Hezké, slunečné prázdniny a dovolené
        tém a organizaci práce. V tomto období jsme   – městu Koryčany – a ve spolupráci s ním.   ve zdraví na těle i na duši…
        se naučili pracovat kreativněji, s velkým dů-  V současné době dále dokončujeme projekt
        razem na digitální techniku. Pro budoucnost   „Šablony 2 – zvyšování úrovně vzdělávání   Mgr. Vlastimil Jansa, ředitel školy
                                            a vybavenosti školy“. Ve většině tříd a v od-      Koryčany 9. 6. L. P. 2021




































   6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11