Page 7 - Chytrý zpravodaj - Koryčany 01/2022
P. 7

Návštěva knihovny


        Každý z nás si jistě ještě dobře vzpomíná, jak nám bylo příjemně, když nám ma-
        minka četla pohádky na dobrou noc, či na ten skvělý pocit, když jsme si poprvé
        sami přečetli poutavý příběh. V dnešní době plné mobilů, tabletů a počítačů
        se snažíme v MŠ podporovat u dětí kladný vztah ke knihám. Proto jim je často
        předkládáme k nahlédnutí, děti v nich listují a prohlíží si obrázky. Čtení pohádek
        je pak u nás každodenní samozřejmostí a rovněž jsme s dětmi navštívily místní
        knihovnu. Tam se děti dozvěděly spoustu zajímavostí, prohlédly si mnoho krás-
        ně ilustrovaných knih, vyslechly si napínavou pohádku a plnily různé úkoly. To
        vše je nadchlo, byl to pro ně nevšední zážitek a do MŠ se vracely plné dojmů.
        Věřím, že do knihovny se budou rády vracet se svými rodiči a brzy se z nich
        stanou malí „velcí čtenáři“.
                                                 Martina Hochmannová




        Zprávičky ze školy základní…



        Co má psát ředitel školy v době války, tedy   dobré a zlé, pomoci druhým v nouzi, překo-  srdce a zaťaté ruce. A vysvětluji, že je dobře,
        agrese Ruska proti Ukrajině?        návat překážky… Ptáte se, zda v tomto výčtu   že jsme osmnáct let v EU a dvacet tři v NATO,
                                            nechybí matematika, jazyky, přírodní vědy,   a  popisuji, jaké to bylo před rokem 1989
        Celkem 48 žáků naší školy se zúčastnilo ly-  zdravý přístup k životu a práci? Nechybí – to   (jsem  ročník  1963). V  současné  době  jsme
        žařských kurzů v Jeseníkách. Naučili se ly-  je to lyžování v rámci pobytu žáků na horách.   přijali do naší školy tři nové žáky z Ukrajiny,
        žovat, pobytu na horách, daleko od civilizace                           zpočátku byli ve  škole i  se  svými blízkými.
        s omezenými kontakty se světem. Možná si   Žebříček hodnot se v průběhu života utváří,   Ve spolupráci s městem Koryčany řešíme i je-
        ani  tak  neuvědomovali  pravý  smysl  kurzů.   obsah se  naplňuje, moudříme – tedy měli   jich stravování a další potřeby. Ve škole jsme
        Lyžnické kurzy pořádám již od počátku deva-  bychom –, ale také se mění priority. Zvláště   také zorganizovali sbírku materiální pomoci
        desátých let. Snažím se přitom o komplexní   když některé ztrácíme – zdraví, lásku, svo-  pro potřebné z Ukrajiny.
        pojetí,  kdy  lyžařské  dovednosti  jsou  jedny   bodu… Péče o hodnoty patří do školy, patří
        z mnoha dalších – i významnějších – do ži-  k výchově a neodmyslitelně ke vzdělání.  Jinak ve  školách s  povděkem sundáváme
        vota. Následovat by mohl dlouhý výčet, které                            roušky. COVID jako by dal pokoj a  výuka
        dovednosti to jsou a které jdou v životě do po-  Žáci se  mne  ptají: „Pane řediteli, co říkáte   se  vrátila k  „normálu“. Skončilo testová-
        předí. Tedy co ze školních let bude človíček   na tu Ukrajinu?“ A tak s nimi rozebírám fakta,   ní ve  školách, následující týdny ukáží, zda
        v životě více potřebovat?           vysvětluji, jak vznikaly konflikty v minulosti,   s  odchodem zimy a  příchodem jara odejde
                                            protože minulost vede k poučení. Vysvětluji,   i  COVID. Interaktivní tabule, vizualizéry pro
        Určitě to bude sociální inteligence, schop-  co znamená svoboda, demokracie, totalita…   digitalizaci, přenosový systém a  software
        nost být vnímavý ke světu vůkol, umět rozlišit   A přitom stěží ukrývám slzy v očích, sevřené   umožňující optimální možnosti sdílení bude-
                                                                                me nadále využívat i v době bez pandemie,
                                                                                a  budeme  tak  naplňovat  i  výstupy  z  reali-
                                                                                zovaného projektu Rozvoj přírodovědného
                                                                                a technického – praktického vzdělávání v ZŠ
                                                                                Koryčany.
                                                                                Realizovaný projekt je monitorován po dobu
                                                                                pěti let, probíhají setkávání se školami od ma-
                                                                                teřských po SŠ – do spolupráce je zapojeno
                                                                                celkem osm škol a  subjektů.  V  současné
                                                                                době probíhají společné dílny se střední ško-
                                                                                lou nábytkářskou, polytechnickou průmyslov-
                                                                                kou a učilištěm řemesel.
                                                                                Ve spolupráci s klubem rodičů připravujeme
                                                                                náhradní termín školního plesu. Bude z  něj
                                                                                takový „majáles“ – 14. května. Srdečně zve
                                                                                ZŠ Koryčany a Klub rodičů a přátel školy, le-
                                                                                tos bude muzika určitě překvapením!






                                                                                                                     7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12