Page 7 - Chytrý Zpravodaj - Jinočany - číslo 2 2021
P. 7
týdne zapojili do výzvy, která si klade za cíl planetě tro- vnoučat nenahraditelný. Zakomponovali jsme toto téma
chu ulevit. Výsledky v brzké době zveřejníme na našem do slohových úkolů a vznikly nádherné práce. Pro děti je
webu. babička milovaným člověkem, se kterým prožívají
spoustu krásných chvil. Babička umí výborně vařit, péci,
Před koncem školního roku jsme stihli také celoškolní
má pochopení, vozí dobroty, jezdí s vnoučaty na výlety,
výlet, zahradní slavnost, loučení s předškoláky, jejich
je však také přísná, ale spravedlivá, laskavá, hodná a ši-
pasování včetně kulturního programu a mnoho dalšího.
kovná, umí krásně vyprávět. Plete, luští křížovky, chová
Za celý kolektiv mateřské školy vám přeji hodně štěstí,
domácí zvířata, je s ní zábava, pěstuje ovoce a zeleninu.
zdraví a lásky a společně se na vás budeme těšit v no-
O tom, jaká babička je, vypovídá shrnutí: „Je to nejlepší
vém školním roce.
babička, jakou můžeme mít.”
Bc. Vlasta Formanová, ředitelka školy
NADĚJNÍ MATEMATICI
ZÁKLADNÍ ŠKOLA Počítání – matematické operace, logika, představivost,
to vše si procvičili žáci 5. a 8. ročníku v Matematické
Vážení čtenáři, olympiádě. V tomto školním roce proběhl jubilejní
neklidný školní rok je za námi. V době uzavření školy naši 70. ročník, který byl organizačně výjimečný – školní
žáci nejvíce postrádali vzájemný kontakt a je třeba říct, že a okresní kola se konala prezenčně nebo distančně na
se po návratu do lavic chovali jinak než dříve. Nechtěli moc domovských základních školách. Úlohy ze školního kola
chodit provětrat se mimo třídu, raději čas trávili spolu, žáci řešili samostatně ve svém volném čase. Úspěšní
zůstávali ve třídě a povídali si. Škola jim moc chyběla. řešitelé pak postoupili do okresního kola, které se již
V době distanční výuky jsme žákům nabídli řadu námětů konalo prezenčně s omezeným časem.
na zpestření volného času – o tom jsem se zmiňovala Na přípravě jednotlivých úloh a organizaci celé soutěže
již v minulém vydání. Jelikož sídlíme ve Středočeském se podílejí odborníci nejen ze společnosti Jednoty čes-
kraji, mohli jsme začít prezenčně vzdělávat v předstihu kých matematiků a fyziků, která v českých zemí existuje
a pustili jsme se do podnětné motivace pro sportování, již přes 150 let. Soutěžní úlohy byly tento rok velice
čtení, psaní, počítání a fyziku přímo ve škole. pěkné. Nedílnou součástí řešení byla práce s textem
a porozumění čtenému textu. Každé slovo má určitý vý-
POHYB HRAVĚ znam, který v kontextu celé úlohy dokresluje plnohod-
V hodinách tělesné výchovy se snažíme budovat u dětí notný obrázek.
lásku a vztah k pohybu a sportu. Zaměřujeme se na vše -
obecnou pohybovou přípravu, a to především přístupnou 19. května proběhlo okresní kolo pro oblast Praha-zá-
a zábavnou formou, při které jsou žáci v neustálém aktiv- pad. Z něj postoupilo 38 žáků, z toho 8 žáků z 5. ročníku
ním zapojení bez čekání a prostojů. S využitím hravých naší školy. Krásné 5.–6. místo sdílí žák ZŠ Jinočany Ma-
metod se pokoušíme rozvíjet kreativitu dětí, protože pohy- těj. Š. s žákem ze ZŠ Rudná. Gratulujeme!
bové aktivity jsou k tomu vynikající prostředek. V březnu postoupila do okresního kola také Eliška B.
z 8. ročníku naší školy. Celkem se v této kategorii zúčast -
ZÁBAVNÉ ČTENÍ ni lo 9 žáků. Naše žákyně předvedla velice dobrý výkon,
Do hodin českého jazyka zařazujeme dílny čtení, jež se a zpestřila si tak průběh distančního vzdělávání. Také jí
staly pravidelnou součástí výuky v mnoha třídách 1. stupně gratulujeme a těšíme se na účast v příštím roce. Je vidět,
a v některých případech i na druhém stupni. Přinášejí že nadšení a dosažené výsledky soutěžící ženou kupředu.
hodně radosti a uspokojení dětem i učitelům a dávají větší
naději, že se žáci stanou celoživotními čtenáři a že díky dů-
VĚŘIT SAMI SOBĚ
věře ve čtení zvládnou náročné texty rozmanité povahy,
A nakonec starší žáci. Ti se věnovali besedám – programům
které na ně při učení i při běžném životním chodu čekají.
k obohacení výuky v hodinách fyziky. Na téma ENERGIE –
I u žáků, kteří se v určitém období zdají být rozečtení, může
budoucnost lidstva, elektrárny využívající obnovitelné zdroje
zájem opadnout, proto je důležité, aby volili knížky, které je
energie a jaderná elektrárna Temelín diskutovali s kompe-
baví. Také rozdíly mezi čtenářskými dovednostmi či zra-
tentními osobami, hledali řešení, přicházeli s novými ná-
lostí lze řešit výběrem knihy.
vrhy a hlavně se zaměřovali na ochranu životního prostředí.
My jsme se rozhodli pro knihu, jejíž hlavní postava je dě- Při besedách zjistili, že musí věřit sami sobě, svým schop-
tem blízká – BABIČKA. Člověk, který je v životě svých nostem a intuici, že to, co dělají, je správné.
7