Page 7 - Chytrý Zpravodaj - Jinočany - číslo 2 2021
P. 7

týdne zapojili do výzvy, která si klade za cíl planetě tro-  vnoučat nenahraditelný. Zakomponovali jsme toto téma
      chu ulevit. Výsledky v brzké době zveřejníme na našem     do slohových úkolů a vznikly nádherné práce. Pro děti je
      webu.                                                     babička milovaným člověkem, se kterým prožívají
                                                                spoustu krásných chvil. Babička umí výborně vařit, péci,
      Před koncem školního roku jsme stihli také celoškolní
                                                                má pochopení, vozí dobroty, jezdí s vnoučaty na výlety,
      výlet, zahradní slavnost, loučení s předškoláky, jejich
                                                                je však také přísná, ale spravedlivá, laskavá, hodná a ši-
      pasování včetně kulturního programu a mnoho dalšího.
                                                                kovná, umí krásně vyprávět. Plete, luští křížovky, chová
      Za celý kolektiv mateřské školy vám přeji hodně štěstí,
                                                                domácí zvířata, je s ní zábava, pěstuje ovoce a zeleninu.
      zdraví a lásky a společně se na vás budeme těšit v no-
                                                                O tom, jaká babička je, vypovídá shrnutí: „Je to nejlepší
      vém školním roce.
                                                                babička, jakou můžeme mít.”
                      Bc. Vlasta Formanová, ředitelka školy
                                                                NADĚJNÍ MATEMATICI
        ZÁKLADNÍ ŠKOLA                                          Počítání – matematické operace, logika, představivost,

                                                                to vše si procvičili žáci 5. a 8. ročníku v Matematické
      Vážení čtenáři,                                           olympiádě. V tomto školním roce proběhl jubilejní
      neklidný školní rok je za námi. V době uzavření školy naši  70. ročník, který byl organizačně výjimečný – školní
      žáci nejvíce postrádali vzájemný kontakt a je třeba říct, že  a okresní kola se konala prezenčně nebo distančně na
      se po návratu do lavic chovali jinak než dříve. Nechtěli moc  domovských základních školách. Úlohy ze školního kola
      chodit provětrat se mimo třídu, raději čas trávili spolu,  žáci řešili samostatně ve svém volném čase. Úspěšní
      zůstávali ve třídě a povídali si. Škola jim moc chyběla.  řešitelé pak postoupili do okresního kola, které se již

      V době distanční výuky jsme žákům nabídli řadu námětů     konalo prezenčně s omezeným časem.
      na zpestření volného času – o tom jsem se zmiňovala       Na přípravě jednotlivých úloh a organizaci celé soutěže
      již v minulém vydání. Jelikož sídlíme ve Středočeském     se podílejí odborníci nejen ze společnosti Jednoty čes-
      kraji, mohli jsme začít prezenčně vzdělávat v předstihu   kých matematiků a fyziků, která v českých zemí existuje
      a pustili jsme se do podnětné motivace pro sportování,    již přes 150 let. Soutěžní úlohy byly tento rok velice
      čtení, psaní, počítání a fyziku přímo ve škole.           pěkné. Nedílnou součástí řešení byla práce s textem
                                                                a porozumění čtenému textu. Každé slovo má určitý vý-
      POHYB HRAVĚ                                               znam, který v kontextu celé úlohy dokresluje plnohod-
      V hodinách tělesné výchovy se snažíme budovat u dětí      notný obrázek.
      lásku a vztah k pohybu a sportu. Zaměřujeme se na vše -
      obecnou pohybovou přípravu, a to především přístupnou     19. května proběhlo okresní kolo pro oblast Praha-zá-
      a zábavnou formou, při které jsou žáci v neustálém aktiv-  pad. Z něj postoupilo 38 žáků, z toho 8 žáků z 5. ročníku
      ním zapojení bez čekání a prostojů. S využitím hravých    naší školy. Krásné 5.–6. místo sdílí žák ZŠ Jinočany Ma-
      metod se pokoušíme rozvíjet kreativitu dětí, protože pohy-  těj. Š. s žákem ze ZŠ Rudná. Gratulujeme!
      bové aktivity jsou k tomu vynikající prostředek.          V březnu postoupila do okresního kola také Eliška B.

                                                                z 8. ročníku naší školy. Celkem se v této kategorii zúčast -
      ZÁBAVNÉ ČTENÍ                                             ni lo 9 žáků. Naše žákyně předvedla velice dobrý výkon,
      Do hodin českého jazyka zařazujeme dílny čtení, jež se    a zpestřila si tak průběh distančního vzdělávání. Také jí
      staly pravidelnou součástí výuky v mnoha třídách 1. stupně  gratulujeme a těšíme se na účast v příštím roce. Je vidět,
      a v některých případech i na druhém stupni. Přinášejí     že nadšení a dosažené výsledky soutěžící ženou kupředu.
      hodně radosti a uspokojení dětem i učitelům a dávají větší
      naději, že se žáci stanou celoživotními čtenáři a že díky dů-
                                                                VĚŘIT SAMI SOBĚ
      věře ve čtení zvládnou náročné texty rozmanité povahy,
                                                                A nakonec starší žáci. Ti se věnovali besedám – programům
      které na ně při učení i při běžném životním chodu čekají.
                                                                k obohacení výuky v hodinách fyziky. Na téma ENERGIE –
      I u žáků, kteří se v určitém období zdají být rozečtení, může
                                                                budoucnost lidstva, elektrárny využívající obnovitelné zdroje
      zájem opadnout, proto je důležité, aby volili knížky, které je
                                                                energie a jaderná elektrárna Temelín diskutovali s kompe-
      baví. Také rozdíly mezi čtenářskými dovednostmi či zra-
                                                                tentními osobami, hledali řešení, přicházeli s novými ná-
      lostí lze řešit výběrem knihy.
                                                                vrhy a hlavně se zaměřovali na ochranu životního prostředí.
      My jsme se rozhodli pro knihu, jejíž hlavní postava je dě-  Při besedách zjistili, že musí věřit sami sobě, svým schop-
      tem blízká – BABIČKA. Člověk, který je v životě svých     nostem a intuici, že to, co dělají, je správné.



                                                                                                                 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12