Page 26 - JK0920
P. 26

NÁZORY                                                               Jesenický kurýr


       Kolejová doprava do Jesenice


       – ano či ne?







































       Od  března, kdy byl zveřejněn návrh nového  D0, druhá centrem Jesenice v trase Budějovic-
       územního  plánu Jesenice, se  velmi emotivně  ké  ulice. Obě varianty  trasy končily za areálem
       diskutuje o koridoru pro kolejovou dopravu, kte-  PERI. Je tedy poměrně úsměvné, když stejní lidé,
       rý  byl  v  návrhu  vymezen.  Objevily  se  hlasy,  že  se kterými byla studie projednána a vybrány dvě
       jsem si jej vymyslela já…. No, takovou pravomoc   uvedené varianty trasy, nyní proti vybrané z nich
       opravdu nemám    (ale moci rozhodovat o tako-  bojují… Studie porovnávala a vyhodnocovala už
       výchto významných krajských záměrech nebylo   jen tyto dvě vybrané varianty, a to v tunelové (me-
       by nebylo špatné).                        tro) a povrchové (tramvajová trať) variantě. Jako
       Koridor má  podstatně  delší historii vzniku. Já  nejvhodnější studie vyhodnotila tunelové vedení
       sama  jsem  o  možnosti vést  kolejovou dopravu  pod  centrem Jesenice. Trasa podél  D0  vyhý-
       do Jesenice poprvé slyšela před krajskými vol-  bající  se  zastavěnému území by  měla  zastávky
       bami v roce 2016, a to z řad hnutí ANO 2011, ať   v příliš  velké docházkové  vzdálenosti, takže by
       už pozdější krajské hejtmanky Jermanové nebo   nemohla obsloužit obyvatele a návštěvníky Vest-
       jesenické starostky Vladykové.            ce ani Jesenice.
       V  roce  2017  byla  na  zadání Kraje zpracována  V  červnu  2018  rozhodlo  zastupitelstvo  Středo-
       studie proveditelnosti „Tramvajová trať Depo   českého kraje o  pořízení  5.  aktualizace  Zá-
       Písnice – Vestec – Jesenice, etapa II, METRO-  sad územního rozvoje Středočeského kraje
                                                                                    jejímž
       PROJEKT  Praha,  a.s.,  2017“,  studie  koridoru  (5. změny krajského územního plánu), Písnice
                                                                     propojení Depa
                                                 předmětem je
                                                             kolejové
       pro kolejovou dopravu a jednotlivé varianty trasy
       byly projednány i s tehdejším vedením Jesenice.   a města Jesenice. Depo Písnice je chystaná sta-
       Studie se na počátku zabývala porovnáním čtyř   nice  pražského metra na  lince  D (vedle  tržnice
       variant, v rámci projednání s Jesenicí  byly  pre-  Sapa).  Návrh  zpracovává  Institut  regionálních
       ferovány dvě varianty trasy, jedna podél dálnice   informací, s.r.o. a podkladem návrhu je výše uve-
       26 • Jesenický kurýr • září 2020                                   www.mujesenice.cz
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31