Page 26 - JK0920
P. 26
NÁZORY Jesenický kurýr
Kolejová doprava do Jesenice
– ano či ne?
Od března, kdy byl zveřejněn návrh nového D0, druhá centrem Jesenice v trase Budějovic-
územního plánu Jesenice, se velmi emotivně ké ulice. Obě varianty trasy končily za areálem
diskutuje o koridoru pro kolejovou dopravu, kte- PERI. Je tedy poměrně úsměvné, když stejní lidé,
rý byl v návrhu vymezen. Objevily se hlasy, že se kterými byla studie projednána a vybrány dvě
jsem si jej vymyslela já…. No, takovou pravomoc uvedené varianty trasy, nyní proti vybrané z nich
opravdu nemám (ale moci rozhodovat o tako- bojují… Studie porovnávala a vyhodnocovala už
výchto významných krajských záměrech nebylo jen tyto dvě vybrané varianty, a to v tunelové (me-
by nebylo špatné). tro) a povrchové (tramvajová trať) variantě. Jako
Koridor má podstatně delší historii vzniku. Já nejvhodnější studie vyhodnotila tunelové vedení
sama jsem o možnosti vést kolejovou dopravu pod centrem Jesenice. Trasa podél D0 vyhý-
do Jesenice poprvé slyšela před krajskými vol- bající se zastavěnému území by měla zastávky
bami v roce 2016, a to z řad hnutí ANO 2011, ať v příliš velké docházkové vzdálenosti, takže by
už pozdější krajské hejtmanky Jermanové nebo nemohla obsloužit obyvatele a návštěvníky Vest-
jesenické starostky Vladykové. ce ani Jesenice.
V roce 2017 byla na zadání Kraje zpracována V červnu 2018 rozhodlo zastupitelstvo Středo-
studie proveditelnosti „Tramvajová trať Depo českého kraje o pořízení 5. aktualizace Zá-
Písnice – Vestec – Jesenice, etapa II, METRO- sad územního rozvoje Středočeského kraje
jejímž
PROJEKT Praha, a.s., 2017“, studie koridoru (5. změny krajského územního plánu), Písnice
propojení Depa
předmětem je
kolejové
pro kolejovou dopravu a jednotlivé varianty trasy
byly projednány i s tehdejším vedením Jesenice. a města Jesenice. Depo Písnice je chystaná sta-
Studie se na počátku zabývala porovnáním čtyř nice pražského metra na lince D (vedle tržnice
variant, v rámci projednání s Jesenicí byly pre- Sapa). Návrh zpracovává Institut regionálních
ferovány dvě varianty trasy, jedna podél dálnice informací, s.r.o. a podkladem návrhu je výše uve-
26 Jesenický kurýr září 2020 www.mujesenice.cz