Page 33 - Jesenicky kuryr_0221
P. 33
Jesenický kurýr SUNNY CANADIAN
Působí v Iniciativě Elkonin (příprava na čtení) jako a školním dětem v různých oblastech (diagnosti-
lektorka kurzů předgrafémové a grafémové eta- ka školní zralosti, intervenční činnosti aj.). Hovoří
py. U dětí předškolního věku považuje za velmi anglicky a německy.
důležité rozvíjení fonematického uvědomování Paní Alena Kosová je aktivní ve svém pracovním
a dalších schopností a dovedností, které při- i soukromém životě. Přímá komunikace, upřím-
spívají ke správnému rozvoji čtení. Na základě nost, všímavost a každodenní radost z malič-
mnoha dalších absolvovaných kurzů (Diagnosti- kostí jsou jejími hlavními zásadami a hodnotami.
ka předškoláků, Školní zralost a zápis do školy, Ve volném čase se věnuje rodině a svým zájmům
Signály SPU na počátku školní docházky, Dět- – ráda chodí do přírody, zacvičí si jógu, projede
ský výtvarný projev a jeho zvláštnosti, Stimulační se na kole či zajde do divadla či jinam za kultu-
program pro předškoláky a děti s OŠD – Maxík, rou.
Trénink jazykových schopností podle Elkonina Věřím, že bohaté zkušenosti z jejího profesního
aj.) si utváří ucelený komplex znalostí z oblasti života, její pracovitost, kreativita a smysl pro tý-
předškolní a raně školní pedagogiky. Jako speci- movou práci budou pro Sunny Canadian velikým
ální pedagog se individuálně věnuje předškolním přínosem.
Mgr. Ondřej Machů, ředitel školy
Malí vědci ze Sunny
Ve třídě jsme dělali různé pokusy s vodou a sně-
hem, které se dětem moc líbily. Začali jsme
záchranou několika plastových zvířátek, která
o víkendu zmrzla v ledu. Děti pomáhaly ledu tát
a dávaly pozor, aby jim nezmrzly prsty. Pozoro-
valy, jak led a sníh taje a mění se. Přinesli jsme
do třídy hromadu sněhu, hráli si s ním a zkou-
mali změny skupenství. Začali jsme také zjišťo-
vat, které předměty se ve vodě potápějí a které
plavou na hladině. Nejprve děti pozorovaly, co se
stane, pak si vybíraly předměty ze svého třídního
prostředí a předpovídaly, zda se ve vodě poto-
pí. Společně jsme zkoumali i odpařování vody
ve sklenici, kterou jsme nechali na topení přes
noc. Další den jsme nechali stejnou, ale přikry-
tou nádobu s horkou vodou a ráno pozorovali,
že se díky víku žádná voda neodpařila. Děti také
dělaly pokusy s ledovými ozdobami, v nichž jim
Lednové dny byly v mateřské škole Sunny Cana- nakreslená vločka a šňůrka přes noc krásně za-
dian International School věnovány zimě – zim- mrzla. Naši nejmenší se učili rozlišovat pocity
nímu čarování. Děti přirozeně pozorovaly blízké chladu a tepla, hráli si se sněhem v jeho různých
prostředí, život v něm a okolní přírodu. Společ- podobách, vyprávěli si o zimním oblečení, naučili
ně jsme vnímali rozmanitosti a změny v přírodě. se spoustu nových anglických slovíček a vyrobili
Naším cílem je, aby děti dokázaly porozumět, že několik krásných děl se zimními motivy (sněhu-
změny v přírodě jsou přirozené a samozřejmé, láčky, sněhové vločky, polární záři, zimní ruka-
aby dovedly komentovat proměny a přizpůsobo- vice, brusle i se zašněrovanými tkaničkami aj.).
valy těmto změnám své oblečení a chování. Tyto aktivity jsme doplňovali písničkami se zimní
Několik lednových dní patřilo tematickému bloku tematikou a pohybovými hrami.
VODA, který byl zaměřen na získávání poznatků Učit se o vodě bylo tak zábavné. Zjistili jsme, že
týkajících se vody na Zemi ve všech jejích podo- voda je důležitá pro vše živé na Zemi. Děkujeme
bách. Děti se seznámily s koloběhem vody v pří- přírodě, že nám vykouzlila pravou zimu se stavě-
rodě, vedli jsme společně diskuse o tom, proč je ním sněhuláků, bobováním, sáňkováním a mož-
pro život voda důležitá a jaký význam má pro pří- ností zimních radovánek. Těch si všechny děti
rodu. Mluvili jsme také o způsobu, jakým se voda z MŠ Sunny Canadian v lednových dnech užily
odpařuje a stoupá, aby se nakonec vytvořily deš- do sytosti.
ťové mraky, než se vrátí na zem ve formě deště
a sněhu. Dále jsme si s dětmi povídali o plýtvání Mgr. Alena Kosová, ředitelka MŠ & učitelé MŠ
vodou, povodních a skupenstvích vody.
www.mujesenice.cz Jesenický kurýr • únor 2021 • 33