Page 9 - 10_21Jesenice
P. 9

Jesenický kurýr                                   INFORMACE Z RADNICE


       9 otázek pro ředitelku


       Na první dojmy ze začátku školního roku v nové škole se ptáme ředitelky PaedDr. Jany Zbirovské.
                                                 středit na  přírodní vědy a  na  počítačovou gra-
                                                 motnost. Ráda bych také oslovila správu Průho-
                                                 nického parku, abychom uskutečnili, co jsme si
                                                 předběžně domluvili, že naše škola bude pro ně
                                                 zajímavým partnerem, který bude park využívat,
                                                 a zároveň mu užitečně pomáhat. Nechceme jen
                                                 brát, ale i dávat.
                                                 Co říkají na novou školu děti?
                                                 Mluvila jsem s mnoha našimi dětmi, škola se jim
                                                 líbí. Je krásná, leckde až luxusní, všechno voní
                                                 novotou, pořídili jsme úplně nové učebnice. Zdá
                                                 se mi, že některé děti jsou trochu překvapené ze
                                                 stylu výuky. Máme to nastaveno tak, že děti jsou
       Jaké jsou vaše první pocity z nové školy?  našimi respektovanými partnery a že by k proce-
       Škola je opravdu krásná, dětem se tu líbí a z toho   su učení měly přistupovat aktivně, protože pra-
       máme velkou radost. Pro nás učitele a celý tým   cují na své budoucnosti.
       je tu spousta nového a chvíli potrvá, než budeme
       schopní maximálně využívat potenciál budovy.  Mají tedy děti absolutní svobodu?
       Co je na vaší škole jedinečného?          To rozhodně ne. Nastavujeme určité mantinely,
       Zažíváme velmi unikátní situaci, kdy se v  nové   mezi kterými je zároveň svobodný prostor, kde
       budově sešli samí „nováčci“. Děti přišly do tříd   by mělo být ve škole dobře všem. Děti potřebu-
       z různých škol, noví jsou i učitelé a nepedago-  jí zažívat odpovědnost, kterou svoboda nese,
       gický personál, ještě neznáme rodiče všech dětí.   a uvědomit si hranice, za kterými už je nerespekt
       Takže v září procházíme velkým seznamováním.  vůči druhému.
       Chybí vám něco zásadního z vybavení?      Přinesl vám školní rok už nějaké zajímavé zá-
       Krok za krokem školu vybavujeme z prostředků,   žitky nebo překvapení?
       které  postupně  získáváme  od  zřizovatele.  Také   Krásný byl ceremoniál otevření školy 9. září. Děti
       naši učitelé se už začínají dívat po  zajímavých   během něj vypustily balonky a přidaly k nim své
       projektech, do kterých by se škola mohla zapo-  zprávy, kontakt na školu a také slib, že za kaž-
       jit a které by přinesly nejen materiální vybavení,   dý balonek věnujeme 5 minut práce pro přírodu.
       ale i  prostředky na  vzdělávání  pedagogů, žáků   Potěšily nás vzkazy od lidí, kteří balonky našli.
       i místní komunity. Jen nejde všechno zvládnout   Jedna zpráva přišla dokonce až od Magdeburku
       hned v prvních týdnech a chce to trochu trpěli-  – balonek urazil severozápadně více než 390 km!
       vosti od všech.                           Na opačné straně přišla zpráva od Staré Bole-
       Na co se soustředíte teď na začátku školního   slavi. Dostáváme maily i pohledy. Moc se mi líbí,
                                                 že škola vznikla na jednom malém místě, tečce
       roku?                                     na mapě Evropy, ale prostřednictvím balonků se
       Teď pracujeme především na  tom, aby se roz-  už provázala do širokého a dalekého okolí.
       běhly všechny procesy, které mají ve škole pro-
       bíhat hladce, například stravování, vyzvedávání                              -MB-
       dětí z družiny, vybavení žáků učebnicemi a roz-
       jezd školního informačního systému.
       Co byste ráda dosáhla na  konci školního
       roku?
       Věřím,  že  budu  moci  být  hrdá  nejen  na  naše
       učitele, ale také na naše děti. Většinu svých snů
       a  plánů jsem napsala do  vize školy. V  závěru
       školního roku už bychom si měli říct, že se nám
       ve  všech oblastech podařily přinejmenším zá-
       kladní pokroky.
       A jak vidíte školu za pár let?
       Představuji si školu, kam děti i dospělí chodí rádi.
       Hned příští rok bychom se třeba chtěli více sou-

        www.mujesenice.cz                                         Jesenický kurýr • říjen 2021 • 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14