Page 11 - 10_21Jesenice
P. 11

Jesenický kurýr                                                     ROZHOVOR



       jsme informace a poskytovali zázemí nejen pro
       projektanty a stavitele, ale i pro zástupce školy
       samotné. Je jasné, že i oni chtěli stavbu ovlivňo-
       vat podle svých představ.
       Jaká byla pro vás nejkritičtější chvíle celého
       projektu?
       Velmi složitá byla situace letos na jaře, kdy nás
       zhotovitel v  důsledku již zmíněných potíží opa-
       kovaně žádal o  prodloužení termínu dokončení
       stavby. Hrozilo nedokončení venkovních ploch,
       zejména areálových komunikací. Tehdy bylo
       velmi těžké pod palbou argumentů uhájit naše
       přesvědčení, že se to stihnout dá. Já jsem jako
       životní optimista věřila, že se v září otevřít ško-  kdy jsme chtěli realizovat část opěrné zdi smě-
       lu pro děti povede. Nikdo z našeho týmu si ne-  rem k  sousednímu bytovému domu. To podle
       chtěl připustit, že by to nešlo. Prosazovali jsme   původního projektu vyžadovalo  kvůli dodržení
       s panem starostou názor, že v té době bylo příliš   bezpečnosti práce a také ochraně obyvatel zajiš-
       brzy na to tvrdit, že je nutné termín prodloužit.   tění přístupu i ze strany sousedního pozemku. To
       Byli jsme ochotni o termínu jednat v létě, kdyby-  nám ale jeho vlastníci bohužel neumožnili. Doce-
       chom viděli, že se přes všechnu snahu zpoždění   la mě to překvapilo, protože setkání na toto téma
       nedaří dohnat. Uznávali jsme složitost situace,   se účastnili lidé s  malými dětmi, které budou
       ale přesto jsme se snažili pracovat s tím, co jsme   školu určitě využívat. Nikdo z nás, kdo jsme školu
       měli k dispozici – například nahradit některé ne-  za město realizovali, nebyl přítomen při přípravě
       dostupné materiály jinými, dostupnějšími. Na za-  a projednávání projektu, takže nevím, jak a jestli
       čátku září se potvrdilo, že se to úsilí vyplatilo.    vůbec s těmito lidmi někdo předtím jednal nebo
                                                 ne. Výsledkem bylo, že jsme byli postaveni před
       Jak jste řešili vybavení a zařízení školní bu-  hotovou věc a přišla první perná chvilka. Oploce-
       dovy?                                     ní jsme byli nuceni posunout směrem do areálu
       Zajištění veškerých souvisejících zakázek bylo   školy, řešení se našlo. Pokud jde o další spolu-
       na nás, a nebylo to opět jednoduché. Například   občany – snažila jsem se sledovat diskuse na so-
       výběrové řízení na  gastro vybavení pro školní   ciálních sítích, ale snad můžu říct, že kromě ně-
       kuchyň a  jídelnu se v  důsledku konkurenčního   kolika stížností na hlučnost prací o víkendu jsem
       boje mezi dodavateli táhlo ¾ roku. Věčně jsme   žádné  velké  negativní  reakce  nezaznamenala.
       stáli před těžkými rozhodnutími, zda ustoupit či   Ke  konci jsme přes komunikační kanály měs-
       si trvat na svých požadavcích. Byli jsme vysta-  ta prosili občany o  shovívavost, finišovali jsme
       veni tlaku účastníků soutěže, to vše s myšlenkou   a před kolaudací šlo o každou hodinu.
       na to, že děti potřebují školní jídelnu včas. Nebylo
       nám tehdy veselo, ale teď už se při vzpomínce   Jak se vám spolupracovalo se všemi dotče-
       na „gastro“ jen usmíváme, protože známe s pa-  nými orgány, které se vyjadřovaly ke kolau-
       nem starostou technické parametry multifunkč-  daci?
       ních pánví tak dobře, že to asi do smrti nezapo-  Fyzickou stavbu jsme museli dokončit v určitém
       meneme.                                   předstihu, abychom stihli kolaudaci a  veškeré
                                                 administrativní kroky nutné pro zapsání školy
       A jaká chvíle byla naopak nejlepší?       do  rejstříku škol. Tento proces byl nepředsta-
       Dlouho to při mých častých návštěvách staveni-  vitelně náročný, museli jsme získat stanoviska
       ště vypadalo, že se stavba nijak rychle neposou-  od všech dotčených orgánů, školu zkolaudovat,
       vá. Dokud stálo lešení, nebyla odvedená práce   zapsat do katastru nemovitostí a konečně veške-
       tolik vidět. Jakmile lešení zmizelo, byla najed-  rou dokumentaci předložit ministerstvu školství,
       nou škola vidět v celé své kráse. To pro mě byl   aby školu uznalo jako subjekt, zapsalo ji a děti ji
       úžasný okamžik. Dalším optimistickým momen-  mohly začít užívat. Musím zdůraznit, že pracov-
       tem bylo například dokončení venkovních ploch   níci všech orgánů, od kterých jsme potřebovali
       a  vybudování hřiště a  běžecké dráhy v  zajíma-  vyjádření nebo součinnost, se nám snažili vyjít
       vém modrozeleném provedení.               maximálně vstříc a udělat vše, aby se vše poda-
                                                 řilo. Z naší strany jsme jim samozřejmě poskyto-
       Jak se ke stavbě stavěli lidé, kterých se bez-  vali průběžné informace, aby mohli pracovat po-
       prostředně dotýkala?                      stupně a vše trvalo co nejkratší dobu. Skutečně
       Největší problém byl hned na  začátku stavby,   velice oceňuji jejich snahu a pochopení.

        www.mujesenice.cz                                        Jesenický kurýr • říjen 2021 • 11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16