Page 28 - JK_1020
P. 28
MŠ Jesenický kurýr
Zahájení školního roku v MŠ Jesenice
apod., a to vše ve zcela správně zabezpečeném
prostředí (dle GDPR). Aplikaci může mít každý
rodič i pedagog pohodlně v mobilním telefonu
a má rychlý přístup k novinkám ze školky. K to-
muto kroku jsme se uchýlili i s ohledem na nově
uzákoněnou povinnost distančně vzdělávat děti
v povinném předškolním vzdělávání. Tato apli-
kace umožňuje jednoduše spustit online výuku.
Jsme tedy připraveni na mimořádné situace,
které s ohledem na epidemiologickou situaci
mohou nastat. Máme velké štěstí, jsme jednou
z prvních mateřských škol v ČR, která komu-
nikuje prostřednictvím MS Teams. Děkujeme
za technickou podporu fi rmě Soitron, zejména
Školní rok jsme ve všech budovách MŠ zaháji- pánům Větrovcovi a Chytilovi, kteří velmi rychle
li standardním způsobem, přesto jedna velká vyškolili všechny pedagogy a pomohli nám sys-
novinka na rodiče čekala. Od září komunikuje- tém spustit. A i přes to, že se stále učíme, my
me s rodiči prostřednictvím aplikace Microsoft i rodiče, troufám si říci, že po prvních týdnech
Teams, která nám přináší možnost efektivní ostrého provozu jsme v Teamsech „jako doma“.
a rychlé komunikace a přenos zpráv, fotografi í
ICT zařízení ve výuce v MŠ
a komunikační tech-
nologie ovládat,
na nás je, abychom
jim dali ten správný
vzdělávací obsah.
Těšíme se na další
období a na mnohá
překvapení a objevy,
která nám tato zaří-
zení ve výuce zpro-
středkují.
Pěkný a sluneč-
ný podzim přejeme
všem!
V rámci projekt ICT do škol, do kterého jsme se Za tým zaměstnanců Mgr. Šárka Krátká
zapojili, byla do MŠ pořízena zařízení Microsoft Wagenknechtová, ředitelka školy
Surface Go. Učitelé mohou zařízení využívat
pro svou práci na přípravách a pro komunikaci
s rodiči a děti jako dotykovou tabulku pro plně-
ní různých vzdělávacích úkolů. Děti si na zaříze-
ních procvičují grafomotoriku, koordinaci ruka-
-oko, pravolevou orientaci, barvy, tvary. Mohou
si prohlížet 3D modely zvířat, předmětů apod.
Zařízení se nám osvědčila také při práci s dětmi
integrovanými a s dětmi s odlišným mateřským
jazykem. Tato práce je pro všechny děti velikou
zábavou a motivací, ale nic se nesmí přehánět.
Samozřejmě, že osobní a lidský přístup peda-
gogů je prvořadý. V dnešní době technického
rozvoje je samozřejmostí, že děti umí informační
28 • Jesenický kurýr • říjen 2020 www.mujesenice.cz