Page 15 - JK_1020
P. 15
Jesenický kurýr ROZHOVOR
podmínky pro tvorbu dalších zdravých návyků, 2) otevřenost bez předpojatosti;
například nabízet dětem pestré způsoby relaxa- 3) smysluplné zkušenosti s dlouhodobým užit-
ce, ve stravování dbát na zásady zdravé výživy kem;
a pitného režimu. 4) zodpovědnost za sebe, svou práci, za pří-
Vždy jsem hodně přemýšlela o obsahu vzdělává- tomnost a budoucnost místa a komunity,
ní a o jeho využitelnosti v dalším životě člověka. ve které žiji, a v konečném důsledku i za naši
Jsem přesvědčena o tom, že zdiměřická škola planetu;
musí odborně i pojetím vzdělávání zareagovat 5) odvahu jít do nových věcí a brát poučení
na současný rychlý rozvoj technologií a překot- z chyb jako cestu ke kvalitě.
né společenské změny, které tento vývoj přináší. A nezapomínat na pozitivní přístup a optimismus.
Velkou pozornost jsem v koncepci proto věnova- Co očekáváte v nové škole od svých žáků?
la rozvoji komunikace, jednak v přímém osobním Budu šťastná, pokud budou prožívat radost
kontaktu, jednak prostřednictvím technologií, z objevování svých osobních možností a talen-
a dále podpoře výuky cizích jazyků. Škola bude tů, zaujetí pro vzdělání a pokrok, chuť a odvahu
kvalitně vybavena i pro práci s moderními tech- pro zkoumání nového, pokud se naučí respektu
nologiemi. a zodpovědnosti vůči sobě i ostatním. Podmínky
Na druhou stranu nám aktuální zkušenosti uka- jim na to vytvoříme.
zují, že bychom měli připravit naše děti i na to,
aby se v krizových situacích a omezených pod- Pro novou práci budete potřebovat silný tým
mínkách dokázaly postarat o své zdraví a zá- pedagogů i ostatních pracovníků. Co očeká-
kladní potřeby. Proto velmi oceňuji, že ve škole váte v nové škole od nich?
budou například vytvořeny podmínky i pro ma- Pevně doufám, že se mi podaří sestavit tým, je-
nuální činnosti v různých dílnách nebo na za- hož členové budou ochotni vzájemně s otevře-
hradě. Za určitý vyrovnávající prvek v přetech- ností a respektem komunikovat a spolupracovat,
nizovaném světě také považuji i nabídku aktivit budou fl exibilní a aktivní. Budu hledat pedagogy,
rozvíjejících kreativitu, emoční inteligenci a spo- kteří chtějí používat moderní motivující metody,
lupráci. například matematiku podle profesora Hejného,
Pokud se vyjádřím obrazně, pro mě je škola kritické myšlení, badatelský přístup k poznávání,
tlukoucím srdcem obce. Jako instituce má výji- smysluplně využívat moderní technologie a pra-
mečné postavení i možnosti. Pod svou střechou covat s moderními médii. Byla by žádoucí aspoň
shromažďuje, vzdělává a vychovává velký po- základní znalost anglického jazyka, protože po-
čet dětí z blízkého okolí a jejich prostřednictvím čítám i se zapojením rodilých mluvčích. Ti mimo
může propojovat nezanedbatelné množství míst- jiné obohacují život školy o nové pohledy na dění
ních občanů, i napříč generacemi, a zpětně na ně okolo nás a přicházejí s pedagogickými metoda-
působit. Tímto způsobem se může významně mi z jiných vzdělávacích systémů. Je toho dost,
podílet na kvalitě života obce. ale naopak za sebe jsem připravena pro zaměst-
V koncepci jsem se tedy zaměřila také na akti- nance budovat kvalitní materiální a pracovní
vity, díky kterým se děti učí podílet se na životě podmínky, podporovat pozitivní klima a vytvá-
školy a obce, ve které žijí. Škola by měla kvůli řet příležitosti pro jejich profesní rozvoj a osobní
tomu být co nejvíce propojená prostřednictvím spokojenost.
různých tradičních i jednorázových akcí a projek- Můžete prozradit něco o sobě? Čemu se ráda
tů s místními institucemi, zájmovými organizace- věnujete ve volném čase?
mi, odborníky a rodičovskou veřejností. Mám radost, že se mi v životě podařilo sloučit
V objektu by neměl ustávat život ani po vyučo- svou profesi s celoživotními zájmy. Jsem učitel-
vání, škola bude poskytovat prostory také pro ka českého jazyka a hudební výchovy pro druhý
aktivity místních občanů, vzdělávání, sportovní, stupeň a střední školy a od raného dětství moc
kulturní a společenské akce. Doufám, že se ča- ráda čtu, poslouchám hudbu a hraji na klavír.
sem vykrystalizují i společenské události, které Občas mě potkáte na kole nebo na procház-
se dostanou do kalendáře tradičních akcí obce.
ce se psem. Chodím tančit mezi báječné ženy
Kdybyste měla popsat svůj přístup k učení do studia Hannah a docela dobře se odreaguji
a do budoucna i řízení školy v pěti slovech, při výrobě domácích džemů. Jsem vděčná za to,
která by to byla? že mohu žít spokojený rodinný život se zdravými
Spíše než jednotlivá slova nosím v mysli kom- a hodnými dětmi a manželem. Snažím se nazírat
plexní oblasti, které se různou intenzitou proje- na všechny události okolo sebe pozitivně a řídím
vují ve výuce, výchově i v mém stylu řízení. se krédem „Co mě nezabije, to mě posílí“.
1) respektující a partnerská spolupráce lidská
i odborná mezi žáky, školou a rodiči; -MB-
www.mujesenice.cz Jesenický kurýr • říjen 2020 • 15