Page 15 - JK_1020
P. 15

Jesenický kurýr                                                     ROZHOVOR



       podmínky  pro  tvorbu dalších  zdravých návyků,  2)  otevřenost bez předpojatosti;
       například nabízet dětem pestré způsoby relaxa-  3)  smysluplné  zkušenosti  s dlouhodobým  užit-
       ce, ve stravování dbát  na zásady zdravé  výživy  kem;
       a pitného režimu.                         4) zodpovědnost za  sebe, svou práci, za  pří-
       Vždy jsem hodně přemýšlela o obsahu vzdělává-  tomnost  a  budoucnost  místa  a  komunity,
       ní a o jeho využitelnosti v dalším životě člověka.   ve které žiji, a v konečném důsledku i za naši
       Jsem přesvědčena o  tom, že zdiměřická škola  planetu;
       musí odborně i  pojetím vzdělávání zareagovat  5) odvahu  jít do  nových věcí  a  brát  poučení
       na současný rychlý rozvoj technologií a překot-  z chyb jako cestu ke kvalitě.
       né společenské změny, které tento vývoj přináší.   A nezapomínat na pozitivní přístup a optimismus.
       Velkou pozornost jsem v koncepci proto věnova-  Co očekáváte v nové škole od svých žáků?
       la rozvoji komunikace, jednak v přímém osobním   Budu  šťastná,  pokud  budou  prožívat  radost
       kontaktu, jednak prostřednictvím technologií,  z objevování svých osobních možností a talen-
       a dále podpoře výuky cizích jazyků. Škola bude   tů, zaujetí pro vzdělání a pokrok, chuť a odvahu
       kvalitně vybavena i pro práci s moderními tech-  pro zkoumání nového, pokud se naučí respektu
       nologiemi.                                a zodpovědnosti vůči sobě i ostatním. Podmínky
       Na druhou stranu nám aktuální zkušenosti uka-  jim na to vytvoříme.
       zují, že bychom měli připravit naše děti i na to,
       aby se v krizových situacích a omezených pod-  Pro novou práci budete potřebovat silný tým
       mínkách dokázaly  postarat  o  své zdraví  a  zá-  pedagogů i ostatních pracovníků. Co očeká-
       kladní potřeby. Proto velmi oceňuji, že ve škole  váte v nové škole od nich?
       budou například vytvořeny podmínky i pro ma-  Pevně doufám, že se mi podaří sestavit tým, je-
       nuální činnosti v  různých dílnách nebo  na  za-  hož členové budou ochotni vzájemně s otevře-
       hradě. Za  určitý vyrovnávající prvek v  přetech-  ností a respektem komunikovat a spolupracovat,
       nizovaném světě také považuji i nabídku aktivit  budou fl exibilní a aktivní. Budu hledat pedagogy,
       rozvíjejících kreativitu, emoční inteligenci a spo-  kteří chtějí používat  moderní motivující  metody,
       lupráci.                                  například matematiku podle profesora Hejného,
       Pokud se vyjádřím obrazně, pro mě je škola  kritické myšlení, badatelský přístup k poznávání,
       tlukoucím srdcem obce. Jako instituce má výji-  smysluplně využívat moderní technologie a pra-
       mečné postavení i možnosti. Pod svou střechou   covat s moderními médii. Byla by žádoucí aspoň
       shromažďuje, vzdělává a  vychovává velký po-  základní znalost anglického jazyka, protože po-
       čet dětí z blízkého okolí a jejich prostřednictvím   čítám i se zapojením rodilých mluvčích. Ti mimo
       může propojovat nezanedbatelné množství míst-  jiné obohacují život školy o nové pohledy na dění
       ních občanů, i napříč generacemi, a zpětně na ně   okolo nás a přicházejí s pedagogickými metoda-
       působit.  Tímto  způsobem  se  může  významně  mi z jiných vzdělávacích systémů. Je toho dost,
       podílet na kvalitě života obce.           ale naopak za sebe jsem připravena pro zaměst-
       V koncepci jsem se tedy zaměřila také na akti-  nance budovat kvalitní materiální a  pracovní
       vity, díky kterým se děti učí podílet se na životě   podmínky,  podporovat  pozitivní  klima  a  vytvá-
       školy a  obce, ve  které  žijí. Škola by  měla  kvůli  řet příležitosti pro jejich profesní rozvoj a osobní
       tomu  být  co  nejvíce  propojená  prostřednictvím  spokojenost.
       různých tradičních i jednorázových akcí a projek-  Můžete prozradit něco o sobě? Čemu se ráda
       tů s místními institucemi, zájmovými organizace-  věnujete ve volném čase?
       mi, odborníky a rodičovskou veřejností.   Mám radost, že se  mi  v  životě  podařilo sloučit
       V objektu by neměl ustávat život ani po vyučo-  svou profesi s celoživotními zájmy. Jsem učitel-
       vání, škola bude poskytovat prostory také pro  ka českého jazyka a hudební výchovy pro druhý
       aktivity  místních  občanů, vzdělávání, sportovní,  stupeň a střední školy a od raného dětství moc
       kulturní a společenské akce. Doufám, že se ča-  ráda čtu, poslouchám hudbu a  hraji na  klavír.
       sem vykrystalizují i společenské události, které  Občas mě potkáte na  kole nebo na  procház-
       se dostanou do kalendáře tradičních akcí obce.
                                                 ce se psem. Chodím tančit mezi báječné ženy
       Kdybyste měla popsat svůj přístup k  učení  do studia  Hannah  a docela  dobře  se  odreaguji
       a do budoucna i řízení školy v pěti slovech,  při výrobě domácích džemů. Jsem vděčná za to,
       která by to byla?                         že mohu žít spokojený rodinný život se zdravými
       Spíše než jednotlivá slova nosím v  mysli kom-  a hodnými dětmi a manželem. Snažím se nazírat
       plexní  oblasti,  které  se  různou  intenzitou  proje-  na všechny události okolo sebe pozitivně a řídím
       vují ve výuce, výchově i v mém stylu řízení.  se krédem „Co mě nezabije, to mě posílí“.
       1)  respektující  a  partnerská  spolupráce  lidská
          i odborná mezi žáky, školou a rodiči;                                     -MB-

        www.mujesenice.cz                                        Jesenický kurýr • říjen 2020 • 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20