Page 14 - JK_1020
P. 14

ROZHOVOR                                                             Jesenický kurýr


       Chci budovat centrum akademického


       i společenského života


                                                 uky, pracovala jsem na propojení českých a me-
                                                 zinárodních vzdělávacích koncepcí pro základní
                                                 vzdělávání i  gymnázium. Hodně mě  obohacuje
                                                 i můj aktuální pedagogický přestup od gymnazi-
                                                 stů v SCIS k prvňáčkům v Těptíně.
                                                 Tvorba školy „na zelené louce“ je pro mě výzvou,
                                                 na kterou se nesmírně těším, a ráda bych v ní re-
                                                 alizovala své zkušenosti a představy. Dle mého
                                                 názoru je nově vznikající zdiměřická škola vypro-
                                                 jektována skutečně velkoryse a vytváří podmín-
                                                 ky pro progresivní vzdělávání.
                                                 Máte nějakou vazbu na Jesenici, znáte míst-
                                                 ní podmínky a potíže, se kterými se potýká
                                                 zdejší školství?
                                                 Do  Jesenice jsme se přistěhovali s  manželem
                                                 a dětmi přibližně před  třinácti lety. Díky  svému
                                                 dlouholetému  působení  ve  škole,  která  síd-
                                                 lí v Jesenici, výborným  přátelským  i pracovním
                                                 vztahům s pedagogy, členy vedení okolních škol
                                                 a MAS Dolnobřežansko mám dost jasnou před-
                                                 stavu o stavu a specifi kách školství ve zdejší ob-
                                                 lasti. Jsem na místní specifi ka připravená a zo-
       Nová  škola  ve  Zdiměřicích  roste  před  oči-  hlednila jsem je i při tvorbě koncepce školy.
       ma  a  nedávno byla  ředitelkou  jmenována
       PaedDr. Jana Zbirovská. Zeptali jsme se na její  Co mohou noví žáci, jejich rodiče i pedago-
       plány a představy.                        gové v nové škole čekat – jaká je vaše základ-
                                                 ní vize?
       Jakou větou byste ráda zahájila začátek škol-  Asi bych citovala vizi, kterou jsem uvedla
       ního roku v nové základní škole?          ve své koncepci: Mým cílem je vybudovat pro-
       Přesnou formulaci vám asi nyní nepovím, ale ur-  gresivní školu, která vzdělává  a vychovává děti
       čitě bych ráda ve svém sdělení mimo jiné uvedla,   v atmosféře vzájemného respektu, pomáhá dě-
       že  škola  bude  centrem  akademického  i  spole-  tem najít a rozvíjet jejich silné stránky, pozitivně
       čenského života ve Zdiměřicích a v celé spádo-  je  motivuje  k  získání  kompetencí  dlouhodobě
       vé oblasti. Zároveň to beru i jako svůj slib dětem   využitelných pro jejich úspěšný a naplněný život
       a zdejší komunitě.                        ve 21.  století a která se  jako  přirozené centrum
       Proč jste se rozhodla kandidovat na místo ře-  společenského  dění  bude  významně  podílet
       ditelky, z jakých zkušeností budete čerpat?  na zkvalitnění života místní komunity.
       Ve  školství se pohybuji od  roku 1989. Posled-  Moje koncepce měla skoro deset stran, a  tak
       ních  deset  let  jsem  působila  v jesenické  Sunny  bych  si  nyní dovolila jen velmi stručně nastínit
       Canadian  International  School  jako  zástupkyně  některé konkrétnější plány.
       ředitele, předtím jsem  učila na  Gymnáziu Jana  Při tvorbě koncepce jsem se inspirovala mimo
       Keplera, na Základní škole Klíček, na Gymnáziu   jiné i vzhledem budov nové školy, které mají za-
       Opatov. Sbírala jsem tedy zkušenosti na  stát-  travněné  střechy.  Budu  usilovat  o to, aby škola
       ních, soukromých českých i mezinárodních, kla-  „pod zelenou střechou“ motivovala a vedla žáky
       sických i inovativních školách a vždy jsem tam,   k tomu, že člověk je nedílnou a aktivní součástí
       shodou  náhod  nebo  vlastním  přičiněním,  něco  přírodního systému. Považuji proto za důležitou
       nově  vytvářela.  Například  jsem  zaváděla  před-  výchovu dětí ke zdravému životnímu stylu přije-
       mět hudební výchovy do výuky gymnázia, včet-  tím fyzických aktivit jako  nedílné součásti živo-
       ně maturitní zkoušky, zakládala jsem a vedla pě-  ta člověka, dále vedení dětí k ochraně životního
       vecké sbory, před patnácti lety jsem také začala   prostředí a pochopení propojenosti a vlivu aktivit
       učit češtinu po skypu děti v zahraničí, řídila jsem   člověka na životní prostředí v místním i globálním
       různé projekty, které pomáhaly zlepšit kvalitu vý-  měřítku. V neposlední řadě bude škola vytvářet

       14 • Jesenický kurýr • říjen 2020                                  www.mujesenice.cz
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19