Page 19 - JK0620
P. 19
Jesenický kurýr INFORMACE Z RADNICE
li zástupci IDSK tzv. parciální trolejbusy (v části V návrhu ÚP zobrazený koridor pro kolejovou
své trasy mají troleje, v části ne), které jsou tiché dopravu se tedy zásadně změní, respektive
a ekologické a v budoucnu budou krajem před- bude vypuštěn a namísto něj bude ve stávajícím
nostně podporovány jako vhodný typ hromadné prostoru ulice Budějovická vyznačena trasa par-
dopravy. Parciální trolejbusy (elektrobusy) by ciálních trolejbusů.
měly v budoucnu nahradit stávající linky autobu-
sů plus by přibylo propojení do Písnice na metro Vzhledem k tomu, že se jedná o změnu zasahu-
D. Tato nová trasa by měla vést pokud možno jící do celkové koncepce návrhu, zvažuje nyní
v samostatném pruhu vozovky tak, aby pro- město možnosti, jak dále v pořizování nového
středky hromadné dopravy nestály v kolonách územního plánu postupovat. Vymezení kori-
s automobily. Na území Jesenice by měla vést doru pro kolejovou dopravu je totiž uloženo
trasa pro hromadnou dopravu po silnici II/603 i v zadání ÚP, je tedy možné, že budeme muset
(ulici Budějovická) jako nyní, s tím rozdílem, že upravit a znovu projednat i zadání.
veškerá tranzitní automobilová doprava bude V případě, že by i přes vše výše uvedené Stře-
převedena na obchvat Jesenice. (Výstavba třetí dočeský kraj pokračoval v přípravě a projednání
části obchvatu je podmíněnou investicí pro ta- aktualizace svého ÚP tím, že by do něj chtěl za-
kové vedení hromadné dopravy po Budějovické). kreslit koridor pro kolejovou dopravu do Jeseni-
Výhodou tohoto řešení je jednak možné značné ce (projednání bylo původně plánováno na kvě-
zklidnění nejrušnější ulice v Jesenici a jednak i to, ten tohoto roku, ale pandemie Covid vše zdržela),
že pro tento typ hromadné dopravy není nutné bude město Jesenice uplatňovat nesouhlasné
upravovat profil veřejného prostoru ulice Budě- připomínky a navrhne řešení jiné, prostřednic-
jovická, trolejbusy se vejdou do stávající šířky tvím parciálních trolejbusů nebo elektrobusů.
a podoby silnice. Navíc se jedná o řešení znač- Snad k tomu ale nebude muset dojít a kraj od to-
ně ekonomičtější, a tedy v dohledné době reál- hoto svého záměru ustoupí sám.
nější. Další nemalou výhodou tohoto druhu do-
pravy je to, že by Jesenice nebyla její koncovou V případě dotazů jsem vám k dispozici
a přestupní stanicí, trolejbusy by pokračovaly na emailu či telefonu.
dál směrem na Kamenici nebo do Jílového. Tím Iva Řehulková,
pádem by nemuselo být na území Jesenice ob- iva.rehulkova@mujesenice.cz
rovské záchytné parkoviště, jak bylo původním 607 088 246
záměrem kraje. určená zastupitelka pro územní plánování města
www.mujesenice.cz Jesenický kurýr • červen 2020 • 19