Page 19 - JK0620
P. 19

Jesenický kurýr                                   INFORMACE Z RADNICE





































       li zástupci IDSK tzv. parciální trolejbusy (v části   V návrhu ÚP zobrazený koridor pro kolejovou
       své trasy mají troleje, v části ne), které jsou tiché   dopravu se tedy zásadně změní, respektive
       a ekologické a v budoucnu budou krajem před-  bude vypuštěn a namísto něj bude ve stávajícím
       nostně podporovány jako vhodný typ hromadné   prostoru ulice Budějovická vyznačena trasa par-
       dopravy.  Parciální  trolejbusy  (elektrobusy)  by  ciálních trolejbusů.
       měly v budoucnu nahradit stávající linky autobu-
       sů plus by přibylo propojení do Písnice na metro   Vzhledem k tomu, že se jedná o změnu zasahu-
       D. Tato nová trasa by měla vést pokud možno  jící do celkové koncepce návrhu, zvažuje nyní
       v  samostatném pruhu vozovky tak, aby pro-  město možnosti, jak dále v pořizování nového
       středky  hromadné  dopravy  nestály  v  kolonách  územního  plánu  postupovat.  Vymezení  kori-
       s  automobily. Na  území Jesenice by měla vést  doru pro kolejovou dopravu je totiž uloženo
       trasa pro hromadnou dopravu po  silnici II/603  i v zadání ÚP, je tedy možné, že budeme muset
       (ulici Budějovická) jako nyní, s  tím rozdílem, že  upravit a znovu projednat i zadání.
       veškerá tranzitní automobilová doprava bude  V případě, že by i přes vše výše uvedené Stře-
       převedena na obchvat Jesenice. (Výstavba třetí   dočeský kraj pokračoval v přípravě a projednání
       části obchvatu je podmíněnou investicí pro ta-  aktualizace svého ÚP tím, že by do něj chtěl za-
       kové vedení hromadné dopravy po Budějovické).   kreslit koridor pro kolejovou dopravu do Jeseni-
       Výhodou tohoto řešení je jednak možné značné   ce (projednání bylo původně plánováno na kvě-
       zklidnění nejrušnější ulice v Jesenici a jednak i to,   ten tohoto roku, ale pandemie Covid vše zdržela),
       že pro tento typ hromadné dopravy není nutné  bude  město  Jesenice  uplatňovat  nesouhlasné
       upravovat profil veřejného prostoru ulice Budě-  připomínky a  navrhne řešení jiné, prostřednic-
       jovická,  trolejbusy  se  vejdou  do  stávající  šířky  tvím  parciálních  trolejbusů  nebo  elektrobusů.
       a podoby silnice. Navíc se jedná o řešení znač-  Snad k tomu ale nebude muset dojít a kraj od to-
       ně ekonomičtější, a tedy v dohledné době reál-  hoto svého záměru ustoupí sám.
       nější. Další nemalou výhodou tohoto druhu do-
       pravy je to, že by Jesenice nebyla její koncovou   V  případě dotazů jsem vám k  dispozici
       a  přestupní stanicí, trolejbusy by pokračovaly  na emailu či telefonu.
       dál směrem na Kamenici nebo do Jílového. Tím                          Iva Řehulková,
       pádem by nemuselo být na území Jesenice ob-               iva.rehulkova@mujesenice.cz
       rovské záchytné parkoviště, jak bylo původním                          607 088 246
       záměrem kraje.                            určená zastupitelka pro územní plánování města


        www.mujesenice.cz                                       Jesenický kurýr • červen 2020 • 19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24