Page 18 - JK0620
P. 18

INFORMACE Z RADNICE                                                  Jesenický kurýr


       Návrh nového územního plánu Jesenice


        Návrh územního plánu zpracoval Atelier T-plan, s.r.o. v lednu 2020 podle projednaného a v září
        2018 schváleného Zadání Územního plánu Jesenice. V březnu 2020 bylo zahájeno projednání ná-
        vrhu s dotčenými orgány státní správy, správci sítí, okolními obcemi a veřejností. Vzhledem k nou-
        zovému stavu a znemožnění občanům osobní návštěvy městského úřadu v Černošicích, odboru
        územního plánování, i úřadu města Jesenice bylo společné jednání návrhu nového územního plánu
        Jesenice zrušeno a bude vypsáno znovu. Nový termín zatím není určen. Připomínky k návrhu bude
        znovu možné v novém termínu písemně podávat MÚ Černošice, odboru územního plánování.
        Autoři návrhu nového územního plánu zpracovali elektronickou prezentaci návrhu s hlasovým
        komentářem, kterou si můžete stáhnout na webu města. Prezentace musela být kvůli své velikos-
        ti rozdělena do více souborů. https://mujesenice.cz/prezentace-navrhu-noveho-uzemniho-planu/
        ms-6307/p1=6307
        Veřejné setkání s plnohodnotnou prezentací návrhu projektanty zatím neproběhne, protože
        město zvažuje zásadní úpravu návrhu, která bude pravděpodobně vyžadovat i úpravu jeho zadání.
        Po několika jednáních s organizátorem dopravy ve Středočeském kraji (IDSK) se totiž ukázalo, že
        se názor zástupců organizátorů dopravy liší od představy krajského úřadu.
       Jak je to s koridorem pro třetí část obchvatu   této stavby je koridor pro ni vymezen jako veřejně
       Jesenice a s plánovanou trasou pro kolejo-  prospěšná stavba s možností vyvlastnění. Záměr
       vou dopravu do Jesenice a vymezením kori-  této  stavby  se  nám  podařilo  dohodnout  se  zá-
       doru pro ni?                              stupci Středočeského kraje (neb se jedná o pře-
                                                 ložku krajské silnice), kteří již projekt na ni zařadili
       V dubnovém čísle Kurýra jsem se snažila vysvět-  do svého plánu na rok 2021. I tento koridor byl
       lit, jak je to se stavbami a pozemky navrženými   vymezen již dříve a je součástí stávajícího plat-
       v novém územním plánu Jesenice k vyvlastnění   ného územního plánu. Jeho trasa byla jen trochu
       (článek si můžete připomenout na internetových   upravena a v návrhu nového ÚP musela být zob-
       stránkách města v  adresáři „pořízení nového  razena dle aktuálně platných právních předpisů.
       územního  plánu/nejčastější  dotazy  k  návrhu
       ÚP“ https://mujesenice.cz/projednani-noveho-   Koridor  pro  kolejovou  dopravu  navazující
       uzemniho-planu-jesenice/d-5691).          na budoucí konečnou stanici metra D v Písnici
                                                 je záměrem Středočeského kraje. Respektová-
       V  článku jsem se snažila popsat základní typy  ní staveb vymezených v  nadřazených územně
       pozemků, které jsou v návrhu nového územního   plánovacích  dokumentacích  je  dáno  stavebním
       plánu zakresleny jako pozemky s  možností vy-  zákonem, vymezení koridorů pro tuto stavbu je
       vlastnění. Jsou to veřejně  prospěšné  stavby  navíc uloženo i zadáním územního plánu.
       a  veřejně  prospěšná  opatření,  tedy jednak
       veřejná  vybavenost  (školy,  zdravotnická  a soci-  Ovšem vzhledem k tomu, že koridor pro kolejo-
       ální zařízení), důležité dopravní stavby a  prvky  vou dopravu dosud do nadřazené dokumentace
       Územního systému ekologické stability. Většina  (Středočeského kraje) nebyl zanesen, jak bylo
       z nich je ve shodné podobě vymezena již v sou-  původně v plánu (v květnu 2020 mělo původně
       časném platném Územním plánu obce Jesenice,   proběhnout  projednání  aktualizace  ZUR  SK),
       a to v naprosté většině na stejných pozemcích  jednalo vedení města o  možnosti tento kori-
       a ve stejném rozsahu. Velký podíl na těchto plo-  dor ze své dokumentace vypustit. Jednání bylo
       chách mají navíc koridory a  plochy, které náš  více, ale to zásadní a  zatím poslední proběhlo
       územní  plán  přebírá  z  nadřazené  dokumenta-  v květnu za účasti zástupců IDSK (organizátora
       ce, krajského územního plánu (zásad územního   veřejné dopravy ve  Středočeském kraji) a  sta-
       rozvoje Středočeského kraje), což je ze zákona  rostů sousedních obcí. Všichni jsme se shodli
       povinností.                               na tom, že kolejová doprava do Jesenice není
                                                 z  důvodu obrovských investičních i  provoz-
       Takovou  staronovou  plochou  v  novém  ÚP,  re-                       Na její trase
       spektive koridorem, je přeložka části silnice  ních nákladů reálná ani vhodná.
                                                 by musely být dva tunely a navíc se ukázalo, že
       II/603, tedy úseku ulice Budějovická procháze-  není technicky možné realizovat původní plán,
       jící Jesenicí, mimo stávající zástavbu. Jedná se
       o tzv. západní část obchvatu Jesenice od silni-  aby navazovala na tramvajovou trať do Modřan.
                                                      reálnější
                                                             a  mnohem
                                                                        vhodnější
                                                                                doporuči-
                                                 Jako
       ce na Zlatníky po Šátalku. Pro možnost realizace
       18 • Jesenický kurýr • červen  2020                                www.mujesenice.cz
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23