Page 18 - JK0620
P. 18
INFORMACE Z RADNICE Jesenický kurýr
Návrh nového územního plánu Jesenice
Návrh územního plánu zpracoval Atelier T-plan, s.r.o. v lednu 2020 podle projednaného a v září
2018 schváleného Zadání Územního plánu Jesenice. V březnu 2020 bylo zahájeno projednání ná-
vrhu s dotčenými orgány státní správy, správci sítí, okolními obcemi a veřejností. Vzhledem k nou-
zovému stavu a znemožnění občanům osobní návštěvy městského úřadu v Černošicích, odboru
územního plánování, i úřadu města Jesenice bylo společné jednání návrhu nového územního plánu
Jesenice zrušeno a bude vypsáno znovu. Nový termín zatím není určen. Připomínky k návrhu bude
znovu možné v novém termínu písemně podávat MÚ Černošice, odboru územního plánování.
Autoři návrhu nového územního plánu zpracovali elektronickou prezentaci návrhu s hlasovým
komentářem, kterou si můžete stáhnout na webu města. Prezentace musela být kvůli své velikos-
ti rozdělena do více souborů. https://mujesenice.cz/prezentace-navrhu-noveho-uzemniho-planu/
ms-6307/p1=6307
Veřejné setkání s plnohodnotnou prezentací návrhu projektanty zatím neproběhne, protože
město zvažuje zásadní úpravu návrhu, která bude pravděpodobně vyžadovat i úpravu jeho zadání.
Po několika jednáních s organizátorem dopravy ve Středočeském kraji (IDSK) se totiž ukázalo, že
se názor zástupců organizátorů dopravy liší od představy krajského úřadu.
Jak je to s koridorem pro třetí část obchvatu této stavby je koridor pro ni vymezen jako veřejně
Jesenice a s plánovanou trasou pro kolejo- prospěšná stavba s možností vyvlastnění. Záměr
vou dopravu do Jesenice a vymezením kori- této stavby se nám podařilo dohodnout se zá-
doru pro ni? stupci Středočeského kraje (neb se jedná o pře-
ložku krajské silnice), kteří již projekt na ni zařadili
V dubnovém čísle Kurýra jsem se snažila vysvět- do svého plánu na rok 2021. I tento koridor byl
lit, jak je to se stavbami a pozemky navrženými vymezen již dříve a je součástí stávajícího plat-
v novém územním plánu Jesenice k vyvlastnění ného územního plánu. Jeho trasa byla jen trochu
(článek si můžete připomenout na internetových upravena a v návrhu nového ÚP musela být zob-
stránkách města v adresáři „pořízení nového razena dle aktuálně platných právních předpisů.
územního plánu/nejčastější dotazy k návrhu
ÚP“ https://mujesenice.cz/projednani-noveho- Koridor pro kolejovou dopravu navazující
uzemniho-planu-jesenice/d-5691). na budoucí konečnou stanici metra D v Písnici
je záměrem Středočeského kraje. Respektová-
V článku jsem se snažila popsat základní typy ní staveb vymezených v nadřazených územně
pozemků, které jsou v návrhu nového územního plánovacích dokumentacích je dáno stavebním
plánu zakresleny jako pozemky s možností vy- zákonem, vymezení koridorů pro tuto stavbu je
vlastnění. Jsou to veřejně prospěšné stavby navíc uloženo i zadáním územního plánu.
a veřejně prospěšná opatření, tedy jednak
veřejná vybavenost (školy, zdravotnická a soci- Ovšem vzhledem k tomu, že koridor pro kolejo-
ální zařízení), důležité dopravní stavby a prvky vou dopravu dosud do nadřazené dokumentace
Územního systému ekologické stability. Většina (Středočeského kraje) nebyl zanesen, jak bylo
z nich je ve shodné podobě vymezena již v sou- původně v plánu (v květnu 2020 mělo původně
časném platném Územním plánu obce Jesenice, proběhnout projednání aktualizace ZUR SK),
a to v naprosté většině na stejných pozemcích jednalo vedení města o možnosti tento kori-
a ve stejném rozsahu. Velký podíl na těchto plo- dor ze své dokumentace vypustit. Jednání bylo
chách mají navíc koridory a plochy, které náš více, ale to zásadní a zatím poslední proběhlo
územní plán přebírá z nadřazené dokumenta- v květnu za účasti zástupců IDSK (organizátora
ce, krajského územního plánu (zásad územního veřejné dopravy ve Středočeském kraji) a sta-
rozvoje Středočeského kraje), což je ze zákona rostů sousedních obcí. Všichni jsme se shodli
povinností. na tom, že kolejová doprava do Jesenice není
z důvodu obrovských investičních i provoz-
Takovou staronovou plochou v novém ÚP, re- Na její trase
spektive koridorem, je přeložka části silnice ních nákladů reálná ani vhodná.
by musely být dva tunely a navíc se ukázalo, že
II/603, tedy úseku ulice Budějovická procháze- není technicky možné realizovat původní plán,
jící Jesenicí, mimo stávající zástavbu. Jedná se
o tzv. západní část obchvatu Jesenice od silni- aby navazovala na tramvajovou trať do Modřan.
reálnější
a mnohem
vhodnější
doporuči-
Jako
ce na Zlatníky po Šátalku. Pro možnost realizace
18 • Jesenický kurýr • červen 2020 www.mujesenice.cz