Page 9 - Chytrý zpravodaj - Jesenice 03 2022
P. 9
Jesenický kurýr INFORMACE Z RADNICE
cestu veřejnou dopravou ve směru na pražské stavu, vytipování chybějících tras nebo chybně
stanice metra. řešených míst.
V rámci studie bylo provedeno křižovatkové V návaznosti na analytickou část je zpracována
a směrové sčítání intenzity dopravy na předem část návrhová, která předkládá opatření k nápra-
vybraných křižovatkách a jejich ramenech. Ná- vě zjištěných problémů a nedostatků, případně
sledně byl proveden podrobný rozbor zjištěných navrhuje další zlepšování současné situace. Navr-
údajů. Nejvyšší intenzity tranzitujících vozidel hovaná opatření jsou rozdělena do čtyř kategorií:
byly naměřeny na Budějovické. Ačkoliv je paralel- změny organizace a regulace dopravy, moderni-
ně s touto ulicí vybudována dálnice D0 (Pražský zace infrastruktury, nová infrastruktura a obec-
okruh) s přivaděčem ústícím za Vestcem ve směru ná opatření. Obecná opatření nemají konkrétní
na Prahu, zatížení tranzitní dopravou skrz Jesenici umístění v mapě, jedná se o principy nebo vize,
je stále vysoké. jakým směrem dále rozvíjet dopravu ve městě.
Na základě provedených průzkumů a měření byl Nejdůležitějším bodem je omezení tranzitní do-
zpracován multimodální model dopravní poptáv- pravy po ulici Budějovická. V návaznosti na do-
ky. Dopravní model představuje vizuální zjedno- stavbu obchvatu musí dojít k zavedení omezení
dušenou podobu reálného světa, díky které je vjezdu do obce pro nerezidenty. Jsou také navr-
možné ověřovat dopady plánovaných změn v in- ženy úpravy vybraných křižovatek a dalších dnes
frastruktuře na dopravu v řešené oblasti, posuzo- problematických míst. Vhodná koncepce veške-
vat vlivy na životní prostředí nebo hodnotit eko- rých komunikací, jejich prvků, značení, budování
nomické náklady či přínosy. Model řeší základní pěších tras, zvyšování atraktivity veřejné dopra-
4 stupně modelace poptávky – potřebu cestovat, vy, změny veřejných prostranství a podobně jsou
kam cestovat, jakým způsobem a kudy cestovat. dlouhodobý a nekončící proces.
Pomocí jednotlivých částí dopravního modelu lze Komplexní dopravní koncepce města Jesenice je
modelovat dopravní poptávku v závislosti na de- obsáhlým dokumentem, nelze stručně a jedno-
mografickém chování a struktuře obyvatelstva, duše popsat vše, co obsahuje. Dne 28. března
pracovních příležitostech, kapacitách školních v 18:00 jste všichni zváni na veřejnou prezen-
zařízení, zájmových oblastech a kvalitě dopravní- taci autory této studie za účasti vedení města
ho spojení. v sále Společenského centra Jesenice v přízemí
Součástí dokumentu je i rozbor dopravy v klidu, budovy úřadu.
kapacity parkovišť a měření obrátkovosti, rozbory Ing. arch. Iva Řehulková,
cyklistické a pěší dopravy, analýza současného místostarostka města (STAN)
www.mujesenice.cz Jesenický kurýr • březen 2022 • 9