Page 9 - Chytrý zpravodaj - Jesenice 03 2022
P. 9

Jesenický kurýr                                   INFORMACE Z RADNICE







































       cestu veřejnou dopravou ve  směru na  pražské   stavu, vytipování chybějících tras nebo chybně
       stanice metra.                            řešených míst.
       V  rámci studie bylo provedeno křižovatkové   V  návaznosti na  analytickou část je zpracována
       a  směrové sčítání intenzity dopravy na  předem   část návrhová, která předkládá opatření k nápra-
       vybraných křižovatkách a  jejich ramenech. Ná-  vě zjištěných problémů a  nedostatků, případně
       sledně byl proveden podrobný rozbor zjištěných   navrhuje další zlepšování současné situace. Navr-
       údajů. Nejvyšší intenzity tranzitujících vozidel   hovaná opatření jsou rozdělena do čtyř kategorií:
       byly naměřeny na Budějovické. Ačkoliv je paralel-  změny organizace a regulace dopravy, moderni-
       ně s touto ulicí vybudována dálnice D0 (Pražský   zace  infrastruktury,  nová  infrastruktura  a  obec-
       okruh) s přivaděčem ústícím za Vestcem ve směru   ná opatření. Obecná opatření nemají konkrétní
       na Prahu, zatížení tranzitní dopravou skrz Jesenici   umístění v mapě, jedná se o principy nebo vize,
       je stále vysoké.                          jakým směrem dále rozvíjet dopravu ve  městě.
       Na základě provedených průzkumů a měření byl   Nejdůležitějším bodem je omezení tranzitní do-
       zpracován multimodální model dopravní poptáv-  pravy po ulici Budějovická. V návaznosti na do-
       ky. Dopravní model představuje vizuální zjedno-  stavbu obchvatu musí dojít k  zavedení omezení
       dušenou podobu reálného světa, díky které je   vjezdu do obce pro nerezidenty. Jsou také navr-
       možné ověřovat dopady plánovaných změn v in-  ženy úpravy vybraných křižovatek a dalších dnes
       frastruktuře na dopravu v řešené oblasti, posuzo-  problematických míst. Vhodná koncepce veške-
       vat vlivy na životní prostředí nebo hodnotit eko-  rých komunikací, jejich prvků, značení, budování
       nomické náklady či přínosy. Model řeší základní   pěších  tras,  zvyšování  atraktivity  veřejné  dopra-
       4 stupně modelace poptávky – potřebu cestovat,   vy, změny veřejných prostranství a podobně jsou
       kam cestovat, jakým způsobem a kudy cestovat.   dlouhodobý a nekončící proces.
       Pomocí jednotlivých částí dopravního modelu lze   Komplexní dopravní koncepce města Jesenice je
       modelovat dopravní poptávku v závislosti na de-  obsáhlým dokumentem, nelze stručně a  jedno-
       mografickém chování a  struktuře obyvatelstva,   duše popsat vše, co obsahuje. Dne 28. března
       pracovních příležitostech, kapacitách školních   v 18:00 jste všichni zváni na veřejnou prezen-
       zařízení, zájmových oblastech a kvalitě dopravní-  taci autory této studie za účasti vedení města
       ho spojení.                               v sále Společenského centra Jesenice v přízemí
       Součástí dokumentu je i rozbor dopravy v klidu,   budovy úřadu.
       kapacity parkovišť a měření obrátkovosti, rozbory            Ing. arch. Iva Řehulková,
       cyklistické a  pěší dopravy, analýza současného           místostarostka města (STAN)

        www.mujesenice.cz                                        Jesenický kurýr • březen 2022 • 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14