Page 27 - Zpravodaj Jesenice3.21
P. 27

Jesenický kurýr                                                                 ZŠ


       Výuka v čase koronaviru














       Rozzářené oči a úsměv pod rouškou? To jsou děti   zvuky k určitým obrázkům. Poznávaly a učily se
       a paní učitelky druhých tříd ze ZŠ a ZUŠ Jeseni-  rozeznat slavná divadla, koncertní sály, opery,
       ce. Mají to veliké štěstí, že i v této složité a ná-  ale třeba i  muzea a  jiné slavné budovy České
       ročné době mohou navštěvovat školu prezenčně   republiky. Klima třídy 2. C se pro změnu neslo
       a vídat se tak tváří v tvář. Náležitě si všichni toto   v duchu projektu Lidské tělo, kde děti při práci
       privilegium užívají a paní učitelky se snaží zpest-  v centrech aktivit mohly zkoumat encyklopedie
       řit a obohatit výuku, jak jen dovolí situace a škol-  nebo se seznamovaly a  učily popisovat svo-
       ní prostředí v rámci hygienických opatření.   je emoce za pomoci krásné knihy Ferda a jeho
                                                 mouchy. Třída 2. A  v  rámci mezipředmětových
                                                 vztahů spojila během výuky český jazyk a  vý-
                                                 tvarnou výchovu. Děti si do školy přinesly vlastní
                                                 fotografie svých domácích mazlíčků nebo ply-
                                                 šáků a s nadšením se vrhly do popisu. Napsaly
                                                 velice krásné slohové práce i s obrázky, které si
                                                 vystavily na nástěnku.
                                                 Ve škole podporujeme také čtenářskou gramot-
                                                 nost.  Do  2.  B  přinesl  Ježíšek  každému  žákovi
                                                 knihu, kterou nyní třída pravidelně čte. Na  líbi-
                                                 vém a  poutavém textu tak děti procvičují ústní
                                                 projev, porozumění a zápis z přečteného, který
       A co vše s dětmi dělají? Jak pracují s dětmi při   pravidelně píší do krásného čtenářského deníku
       tělesné a hudební výchově? Děti ani paní učitel-  s obrázkem moudré sovy. Nezapomínají však ani
       ky se nebojí žádné výzvy. Tělesnou výchovu se   na ilustrace, a tak na školní zahradě tvořily za-
       snaží nahradit pobytem na školní zahradě či pro-  jímavé obrázky potravinářskými barvami přímo
       cházkami. Děti však milují prostředí tělocvičny,   do sněhu a při této zábavě neopomněly samo-
       která jim nyní chybí, a tak – aby hodiny nebyly   zřejmě ozdobit i sněhuláka.
       jednotvárné – děti s paní učitelkou z 2. D při výu-  A  jak to celé shrnout? Není nic jednoduššího.
       ce tvořivých činností vyrobily vlastní lojové koule   Teplo, nebo zima? Ve škole u druháčků je přece
       se semínky pro ptáčky, které právě při vycházce   stále prima! Jen je všude kolem prázdno a smut-
       v rámci TV rozvěšovaly po Jesenici.       no, a proto děti vzkazují: „Prosím, otevřete školu
       Co však s  hudební výukou, pokud se nemůže   i pro naše kamarády a sourozence, moc se nám
       zpívat? Tohoto úkolu se nebála zhostit paní uči-  po nich stýská!“
       telka 2. E,  která dětem připravila  projekt  Inter-                  Denisa Horká
       aktivní město. Děti se snažily přiřadit a propojit

















        www.mujesenice.cz                                      Jesenický kurýr • březen 2021 • 27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32