Page 27 - Zpravodaj Jesenice3.21
P. 27
Jesenický kurýr ZŠ
Výuka v čase koronaviru
Rozzářené oči a úsměv pod rouškou? To jsou děti zvuky k určitým obrázkům. Poznávaly a učily se
a paní učitelky druhých tříd ze ZŠ a ZUŠ Jeseni- rozeznat slavná divadla, koncertní sály, opery,
ce. Mají to veliké štěstí, že i v této složité a ná- ale třeba i muzea a jiné slavné budovy České
ročné době mohou navštěvovat školu prezenčně republiky. Klima třídy 2. C se pro změnu neslo
a vídat se tak tváří v tvář. Náležitě si všichni toto v duchu projektu Lidské tělo, kde děti při práci
privilegium užívají a paní učitelky se snaží zpest- v centrech aktivit mohly zkoumat encyklopedie
řit a obohatit výuku, jak jen dovolí situace a škol- nebo se seznamovaly a učily popisovat svo-
ní prostředí v rámci hygienických opatření. je emoce za pomoci krásné knihy Ferda a jeho
mouchy. Třída 2. A v rámci mezipředmětových
vztahů spojila během výuky český jazyk a vý-
tvarnou výchovu. Děti si do školy přinesly vlastní
fotografie svých domácích mazlíčků nebo ply-
šáků a s nadšením se vrhly do popisu. Napsaly
velice krásné slohové práce i s obrázky, které si
vystavily na nástěnku.
Ve škole podporujeme také čtenářskou gramot-
nost. Do 2. B přinesl Ježíšek každému žákovi
knihu, kterou nyní třída pravidelně čte. Na líbi-
vém a poutavém textu tak děti procvičují ústní
projev, porozumění a zápis z přečteného, který
A co vše s dětmi dělají? Jak pracují s dětmi při pravidelně píší do krásného čtenářského deníku
tělesné a hudební výchově? Děti ani paní učitel- s obrázkem moudré sovy. Nezapomínají však ani
ky se nebojí žádné výzvy. Tělesnou výchovu se na ilustrace, a tak na školní zahradě tvořily za-
snaží nahradit pobytem na školní zahradě či pro- jímavé obrázky potravinářskými barvami přímo
cházkami. Děti však milují prostředí tělocvičny, do sněhu a při této zábavě neopomněly samo-
která jim nyní chybí, a tak – aby hodiny nebyly zřejmě ozdobit i sněhuláka.
jednotvárné – děti s paní učitelkou z 2. D při výu- A jak to celé shrnout? Není nic jednoduššího.
ce tvořivých činností vyrobily vlastní lojové koule Teplo, nebo zima? Ve škole u druháčků je přece
se semínky pro ptáčky, které právě při vycházce stále prima! Jen je všude kolem prázdno a smut-
v rámci TV rozvěšovaly po Jesenici. no, a proto děti vzkazují: „Prosím, otevřete školu
Co však s hudební výukou, pokud se nemůže i pro naše kamarády a sourozence, moc se nám
zpívat? Tohoto úkolu se nebála zhostit paní uči- po nich stýská!“
telka 2. E, která dětem připravila projekt Inter- Denisa Horká
aktivní město. Děti se snažily přiřadit a propojit
www.mujesenice.cz Jesenický kurýr • březen 2021 • 27