Page 26 - Zpravodaj Jesenice3.21
P. 26
ZŠ Jesenický kurýr
Prvňáčci se učí s radostí
tevníků, ve kterém se učí pracovat a respektovat
pravidla. První třída je pro ně stěžejní i v budo-
vání třídního kolektivu. Při výuce také potřebují
okamžitou zpětnou vazbu ze strany učitele, po-
chvalu, další motivaci a ocenění. Je pěkné sledo-
vat, jak mají radost z každého úspěchu, razítka,
usměváčka, samolepky nebo jen nahlas vyjádře-
né pochvaly.
Jelikož nemůžeme chodit do tělocvičny, zařa-
zujeme relaxační cvičení a pravidelné vycházky.
Letos jsme měli štěstí a mohli jsme se vyřádit
na sněhu. Do hudební výchovy vkládáme pohy-
Přestože většina školáků se už poměrně dlouhou
dobu vzdělává z domova, prvňáčci mají to štěstí, bová cvičení, rytmizaci, hru na tělo a poslechové
k radosti své i svých rodičů, že do školy mohou činnosti.
chodit. Oni do školy chodí dokonce rádi a s nad- Věříme, že se k nám co nevidět přidají i žáci dal-
šením, prezenční výuka je baví a je příjemné je ších ročníků.
pozorovat a poslouchat jejich štěbetání. Za 1. třídy
I my učitelky máme samozřejmě radost, že ne- Mgr. Ivana Loudová, Mgr. Jana Hesová
musíme tyto malé školáčky vzdělávat na dálku.
I když by s pomocí rodičů online výuku nakonec
určitě také zvládli, je pro ně důležitý kolektiv vrs-
Tandemová výuka v podobě zážitkového učení
V družině pak lektorky z jílovského muzea spolu
s vychovatelkami dětem ukázaly, jak se stát ře-
meslníkem na jedno odpoledne. Děti si při výro-
bě středověkých kahánků a užitkových předmětů
vyzkoušely práci s keramickou hlínou.
Díky současné situaci se mohli učitelé a učitelky
tělesné, hudební a výtvarné výchovy z druhého
stupně zapojit do tandemové výuky s pedagož-
kami ve druhých třídách. Vzájemně si tak předá-
vali své zkušenosti a propojovali jednotlivé před-
měty s hudbou, výtvarným uměním, pohybem
a sportem. Děti i učitelé si toto setkání opravdu
užili. A o to nám jde. I v obtížných situacích si
udržet dobrou náladu a radost z objevování, po-
znávání a učení.
Co se dělo u nás v ledově bílém únoru? V prvních Michaela Rejnová
a druhých třídách jsme se zaměřili na spoluprá-
ci pedagogů a odborníků z praxe. Paní učitelky
spolu s lektorkami z Toulcova dvora připravily
pro děti z prvních tříd zábavné objevování infor-
mací a zajímavostí o tom, co dělají zvířata v zimě.
Nechyběla ani venkovní výuka s kooperativními
hrami a stopováním.
26 • Jesenický kurýr • březen 2021 www.mujesenice.cz