Page 23 - Chytrý zpravodaj - Chýně č.2 2022
P. 23

22  ZPRÁVY Z CHÝŇSKÉ ŠKOLKY  ZPRÁVY Z CHÝŇSKÉ ŠKOLY                                                             23
      Mezinárodní život v chýňské škole





      Ve Výzvě 2020 jsme se rozhodli podat žádost o projekt zaměřený na rozvoj
      pedagogických a jazykových kompetencí učitelů prostřednictvím školení
      a kurzů v programu Erasmus+ a byli jsme úspěšní.

      Covid odsunul naše plány mírně v čase,
      a  tak  byl  projekt  zahájen  až  v  červnu
      2021 účastí paní učitelky Fundákové na
      IT kurzu v Itálii. Další výjezd byl realizo-
      ván v létě a jednalo se o kurz Project
      Based Learning na Islandu, kterého se
      zúčastnila  paní  učitelka  Ciarkowská.
      V září se vypravila na vzdělávací kurz
      Drama  paní  zástupkyně  Vodehnalová,
      která cestovala do Amsterdamu rozšířit
      své znalosti o nové způsoby dramatic-
      kých metod ve výuce. První skupinový
      výjezd se uskutečnil rovněž v září, kdy
      se podařilo vyslat tři kolegyně do Helsi-
      nek na kurz o finském modelu školství.
      Krásu Skandinávie tak poznávala paní
      učitelka  Řešátková,  Junová  a  školní
      psycholožka Jana Klucká. Poslední za-
      pojenou účastnicí kurzu byla paní uči-
                                            Zájem našich učitelů o zahraniční vý-
      telka  Bowdery,  která  si  zvolila  téma   jezdy, podpora vedení školy a navázání   tak inspirativní, nadšené a laskavé uči-
 Jarní pozdrav ze školky  zapojili naše pedagogy také do aktivity   vztahu s novými partnery v Rakousku   a jeho cíle, ale také demokratické hod-
      STEM  na  Tenerife.  Kromě  kurzů  jsme
                                                                               tele,  se  kterými  nás  pojí  nejen  projekt
      stínování. V září navštívily na jeden tý-
                                                                               noty a přátelství. Máme za sebou veselé
                                          nás povzbudily k tomu, podat žádost
      den  partnerskou  školu  v  Polsku  paní
                                                                               jemného poznávání se, proložené spo-
                                          vu úspěšní. První výjezd z tohoto pro-
      učitelky Boliková a Vodičková, do druhé   také v roce 2021, kde jsme byli zno-  momenty plné sdílení, myšlenek a vzá-
 Konečně přišlo jaro a s ním se také   partnerské školy v Chorvatsku odces-  jektu se uskutečnil letos v březnu, kdy   lečnou prací a plánováním dalších kro-
                                          paní  zástupkyně  Vyvialová  odjela  za
                                                                               ků. Během jejich pobytu jsme navštívili
      toval v říjnu pan učitel Kučera v dopro-
 rozběhly i akce ve školce.  vodu  asistentky  pedagoga  Johanky   novými zkušenostmi a zážitky na kurz   přípravku  a  druhé  třídy,  sledovali  dění
      Galčanové a paní učitelky Peckové. Ti   do estonského Tallinnu. Takto zhodno-  ve  školce.  Zvládli  jsme  prohlídku  bu-
 Vyrazily jsme s dětmi na masopustní   které  paní  učitel-  vzkazují svým kolegům toto: „Nebát se   tila svůj výjezd po návratu: „Obrovsky   dov školy i školky, podívat se na zápis do
 výlet  do  Čechovy  stodoly.  Tady  nám   ky a v neposlední   angličtiny – všichni mají snahu se do-  se mi otevřely oči, mám spoustu nápa-  prvních tříd, prohlédnout si zeď 100 let
 řezník  Krkovička  povyprávěl  o  tradi-  řadě  také  ukáza-  mluvit.“  Největší  obavy  měli  účastníci   dů, jak pracovat jinak. A dobrý pocit, že   národa, navštívit obecní úřad a setkat se
 cích a zvycích během masopustu, děti   ly,  co  se  ve  škol-  právě  z  jazykové  bariéry.  Každodenní   naše škola na tom je v porovnání s ji-  s paní starostkou. V květnu se budeme
 vyprávění moc bavilo a v dílničkách si   ce naučily. A mu-  používání angličtiny při mobilitě vedlo   nými zeměmi poměrně dobře. A děkuji   těšit na partnery z rakouské školy v Gra-
 společně vyrobily prasátko pro štěstí.  sím říct, že všichni   k  posílení  jazykového  sebevědomí   za příležitost, opravdu mě to velmi po-  zu a hned po nich přicestují stínovat naše
 (viz foto1)  předškoláčci si za-  i ztrátě ostychu z komunikace v cizí řeči.   postrčilo v myšlení a přemýšlení o pe-  učitele na týden kolegyně z Polska.
 Koncem února se naše školka pro-  slouží  velkou  po-  Cesta do zahraničí směřovala k osobní-  dagogice jako celku.“  Mezinárodní  vzdělávání  zkoušíme
 měnila v jeden obrovský karneval. Ve   chvalu, jak úžasně   mu rozvoji v samostatnosti, adaptabili-  Další  učitelé  z  naší  školy  již  oprašu-  dostat do naší školy i bez nutnosti fi-
 všech třídách probíhaly různé soutě-  to zvládli!!!  tě a flexibilitě.   jí  své  cestovní  pasy  a  pilují  angličtinu,   nanční dotace a cestování za hranice.
 že, hry a nemohla chybět tradiční pro-  Hned  po  škol-  Chceme zdůraznit, že realizace projek-  ještě dvanáct jich v nadcházejícím roce   Rozjednáváme  možnost  vzájemné
 menáda v kostýmech.  ních zápisech jsme   tu předčila očekávání jak v oblasti profes-  odcestuje  na  kurz  nebo  stínování.  Ale   spolupráce  s  International  School  of
 V půlce března jsme společně s dět-  v naší škole a škol-  ního rozvoje našich učitelů, tak i v oblasti   ani ti, kteří zůstávají zde, v Chýni, o zá-  Prague, která by umožnila dalším pe-
 mi vyráběli Moranu ze suchého peči-  ce  přivítaly  velice   samotného projektového řízení. Proaktiv-  žitek a zkušenost z mezinárodního pro-  dagogům sdílení a výměnu zkušeností.
 va,abychom  jí  následně  vypustili  do   milou návštěvu ko-  ní přístup učitelů, vedení školy i projekto-  jektu nepřichází. A dokonce ani naši žáci   Napjatě  čekáme  na  výsledek  nové
 rybníka  Bašta.  Tím  jsme  udělali  ra-  legyň z Islandu. Paní učitelky se přiletěly   na  tradiční  velikonoční  trhy,  které  se   vého týmu pomohl dostát všem plánům.   nebo  děti  v  mateřské  škole.  Díky  pro-  žádosti  v  programu  Erasmus+,  ten-
 dost nejen kachnám a rybám žijících   podívat, jak se nám daří aplikovat jejich   konaly na nádvoří školy.  Díky otevřené komunikaci a administra-  jektům v programech Erasmus+ a EHP   tokrát  jsou  naši  partneři  na  stínování
 Teď už se všechny naše síly ubírají
 v  našem  rybníku,  ale  také  dětem-   demokratickou  metodu  vzdělávání  do   k další velké akci a to bude, po dlouhé   tivní  podpoře  se  daří  zvyšovat  motivaci   jsme měli příležitost přivítat zde zahra-  z  Islandu,  Španělska  a  Řecka.  Zájem
 CHÝŇSKÝ ZPRAVODAJ  a děti si mohou naplno užívat pískovi-  Islandu, byly jsme za naší dosavadní práci   budeme opět pořádat i s rodiči na pa-  ní účast vedla ke zvýšení prestiže školy,   mu, které stínovaly práci našich učitelů   budoucna  je  pro  nás  získání  finanční  CHÝŇSKÝ ZPRAVODAJ
                                          niční návštěvy. Na podzim nás navštívily
                                                                               o výjezd v příštím roce projevily téměř
      pedagogů k zapojení do další spoluprá-
 naší praxe. A i když pracujeme v úplně ji-
 protože  s  tímto  zvykem  bývá  vždy
                                                                               dvě desítky našich učitelů. Výzvou do
 ných podmínkách, než mají kolegyně na
 spojeno odemykání školkové zahrady
                                          dvě kolegyně z rakouské školy v Althei-
      ce  v  této  oblasti.  Samotná  mezinárod-
 době, společný čarodějnický rej, který
      zlepšení jejího image i vytvoření pozitiv-
 loučku a zahradě školky.
 ště a všech zahradních atrakcí, které
                                          po dobu jednoho týdne napříč různými
                                                                               podpory  na  zahraniční  skupinový  vý-
 pochváleny. Jejich návštěva byla pro nás
                                          ročníky. V prvním dubnovém týdnu při-
      ního obrazu a zvýšení konkurenceschop-
 jsou přes zimu “zavřené”.
 všechny opět velmi inspirativní a přínos-
                                                                               jezd žáků a projekt spolupráce žákov-
 A abychom nezapomněly, 2. 5. 2022
                                                                               ských  parlamentů  v  zahraničí.  Těmito
 ná. Paní učitelky byly z naší školy i školky
 První dubnový týden byl nejdůležitěj-
 bude  spuštěn  elektronický  předzá-
      nosti  v  regionu.  Získaná  zkušenost  se
                                          cestovala do naší školy Hrönn, ředitelka
                                                                               aktivitami bychom chtěli dosáhnout na
                                          mateřské školy z Rjúpnahæð na Islan-
      promítá při úpravách školního vzděláva-
 ší pro naše předškoláčky... po dvou le-
 nadšené a také je velmi okouzlila Praha,
 pis do Mateřské školy, oficiální zápis
                                                                               další metu v našich mezinárodních po-
 tech  se  vrátil  “klasický”zápis  do  školy.
 kterou jsme společně s nimi navštívily.
 pak proběhne 11. 5. 2022.
                                          du,  v  doprovodu  své  asistentky  Mar-
      cího programu i tematických plánů, kam
 Přejeme Vám krásné jarní dny,
 Děti a paní učitelky ze všech tříd se
      učitelé  implementují  nabyté  teoretické
                                          grét a paní učitelky Valgerður. Byla pro
                                                                               činech. Držme si společně palce!
 A tak měly děti možnost si vyzkoušet,
                                                                                                   Tereza Čápová
 my všechny ze školky
                                          nás opravdová radost přivítat mezi námi
      a praktické poznatky ze zahraničí.
 rovněž zapojily do výroby drobnůstek
 jak to ve velké škole chodí, poznaly ně-
   18   19   20   21   22   23   24