Page 16 - Chytrý zpravodaj - Chomutov 11 2021
P. 16
školství
Babí léto, romantické místo, smíchem sledovali opravdu vytu-
malebný hrad, příjemná atmosféra. něné představení Romeo a Julie
Takový byl výlet tříd sedmého roč- a také jsme stříleli z kuše a luku,
níku ze základní školy Akademika vrhali jsme nože, setkali jsme se
Heyrovského. „Navštívili jsme hrad s hrázděním, hospodářskými bu-
Seeberg u Františkových Lázní, dovami s ukázkou zemědělského
který zde dnes stojí především díky náčiní či nádherných truhel, včetně
srdíčku a obětavosti těch, kteří za- čeledníku, kde jsme našli i místo na
rytě nechtěli hrad nechat v osm- oddech,“ popsala učitelka Blanka
desátých letech dvacátého století Housková.
zbourat. S kastelánkou jsme poznali Výlet nebyl jen vzdělávací akcí,
téměř všechna zákoutí hradu, jeho ale přinesl žákům mnohem víc.
Výlet na hrad nebyl historii, pokochali jsme se černou „Třeba poznání, že ve více
lidech se to lépe táhne a když se
kuchyní, rytířským sálem, mučír-
nou, která mučírnou vlastně nebyla,
třída umí domluvit, pobavit, užít si
jen o vzdělávání nádvořími a hradním příkopem, kde společně různé aktivity, je to výhra.
Výlet na Seeberg všem vřele dopo-
jsme tvořili erby, vymýšleli jsme
dramatizaci k českým dějinám, se
ručujeme,“ dodala učitelka.
Chomutovští učitelé převzali ocenění
V reprezentativních prostorách gogů. „Jan Amos Komenský věděl, zpěvu z chomutovské ZUŠ T. G. žákyně studující na téže škole zpěv.
gotického kostela svaté Kateřiny se že vzdělávání nikdy nekončí a je Masaryka, která z kostelní ora- Sofie Hertelová píseň Don‘t know
při příležitosti Mezinárodního dne neustálé. Tato pravda se v posled- toře zazpívala Ave Maria Franze why od Norah Jones a Arianna
učitelů uskutečnily dva slavnostní ních měsících projevila více než Schuberta v moderním aranžmá od Salvequartová píseň O šípkových
akty pro pedagogy působící v cho- kdy jindy. Rodiče byli postaveni do Céline Dion. Na závěr zazpívaly růžích od Heleny Vondráčkové.
mutovských mateřských, základ- role učitelů a díky domácí výuce si
ních i středních školách. uvědomili náročnost učitelské pro-
Nejdříve náměstek primátora fese a byli překvapeni, co vše musí
Milan Märc uvítal do jejich funkcí učitel zvládat,“ ocenil práci kantorů
začínající učitele a zároveň se Milan Märc, náměstek primátora
rozloučil s těmi, kteří po letech obě- pro školství.
tavé pedagogické práce odcházejí Květinu, dárek, pamětní list
do důchodu. Následně v odpoled- a plaketu obdrželi ocenění peda-
ních hodinách proběhl slavnostní gogové od primátora města Marka
akt udělování plaket Jana Amose Hrabáče a jeho náměstků Davida
Komenského za mimořádnou pe- Dindy a Milana Märce. O dopro-
dagogickou činnost. Při něm bylo vodný kulturní program se posta-
oceněno 21 chomutovských peda- rala Zuzana Sochrová, učitelka
Světlo Kadaň podporuje žáky se znevýhodněním
jsme s osmnácti rodiči, čtyřem žá- školní docházky, ve studiu, ale také
kům jsme pomohli s výběrem vhod- potřebnou techniku k distanční výuce
ného oboru a motivovali je k ná- a internetové připojení. Pravidelnou
stupu do prvního ročníku střední podporu v době distanční výuky
školy,“ uvedla koordinátorka pro- využívalo deset žáků. „Dále jsme
jektu Eva Richterová. zrealizovali workshopy pro žáky
Dalším dvaadvaceti žákům ze i rodiče, letní aktivitu Škola hrou
střední školy bylo poskytováno a exkurze k zaměstnavatelům a na
poradenství zaměřené na udržení odborná pracoviště, jako například
se na škole a splnění kvalifikačních do barber shopu, na Policii ČR, do
požadavků, se čtyřmi žáky členové prádelny, šicí dílny, Pracovní agen-
Světla pracovali v rámci přípravy tury CoreCenter a také na úřad práce.
na závěrečné zkoušky. „Za největší Celkem se těchto aktivit zúčastnilo
Uplynul rok a půl od zahájení pomoci k navazujícímu středo- úspěch považujeme, že od začátku pětadvacet žáků a devět rodičů,“ sdě-
projektu Podpora žáků při studiu školskému studiu a v udržení se na projektu v lednu 2020 s naším při- lila koordinátorka projektu.
v Chomutově. Tímto projektem studiích a tím je po ukončení studia spěním šest klientů školu úspěšně Projekt je spolufinancován
se organizace Světlo Kadaň snaží začlenit do společnosti. Během do- dokončilo,“ dodala Eva Richterová. Evropským sociálním fondem
během tří let podpořit žáky se so- savadní realizace se nám podařilo V náročných obdobích letošního v rámci operačního programu
ciokulturním znevýhodněním, kteří zapojit do projektu šestapadesát i předchozího roku poskytoval spolek Výzkum, vývoj a vzdělávání a také
jsou ohroženi předčasným odcho- žáků. Se šestatřiceti žáky probíhaly Světlo Kadaň individuální pod- ze státních fondů Ministerstva škol-
dem ze vzdělávání. „Chceme jim individuální konzultace, pracovali poru a pomoc v úspěšném zvládnutí ství, mládeže a tělovýchovy.
16 | školství