Page 26 - Chytrý zpravodaj - Choceň 01/2025
P. 26

INFORMACE Z RADNICE





        Celkové zhodnocení situace města                                                             Hlavní rozvojová témata


        Na základě provedených analýz a šetření   Slabé stránky                                      Realizací aktivit v rámci jednotlivých opat-  E. Mobilita
        byly zachyceny hlavní faktory rozvoje měs-                                                   ření se přibližujeme k dosažení vize města.
        ta,  a  to jak pozitivní faktory, tedy silné   →  Dlouhodobé snižování počtu obyvatel        V rámci 8 rozvojových oblastí a 25 opatře-  →  Zlepšení organizace dopravy
        stránky, tak negativní faktory, problémy   →  Stárnutí obyvatelstva                          ní (témat) je navrženo 159 aktivit. Většina   →  Zkvalitnění podmínek pro cyklodopravu
        jako slabé stránky.                      →  Vysoká dojížďka za prací                         aktivit má charakter konkrétního projektu.  →  Zkvalitňování veřejné dopravy
                                                 →  Odpadní vody v místních částech                                                            →  Rozvoj podmínek pro ostatní mobilitu
        Silné stránky                               nejsou čištěny                                   A. Vybavenost
                                                 →  Chybějící obchvat města                                                                    F. Životní prostředí
        →  Spokojenost obyvatel se životem       →  Nedostatek parkovacích ploch                     →  Podpora bydlení
          ve městě                                   v některých částech                             →  Zlepšení zázemí pro společenské        →  Zlepšování prostředí města
        →  Podmínky pro další bytovou výstavbu   →  Slabá infrastruktura pro cestovní ruch              činnosti                               →  Zlepšování stavu a péče o krajinu
        →  Dostatečné kapacity a kvalita MŠ a ZŠ  →  Nevyužitý potenciál atraktivit                  →  Modernizace budov a zázemí             →  Rozvoj odpadového hospodářství
        →  Rozsáhlá sportovní infrastruktura        lokálního významu                                   mateřských a základních škol
        →  Množství zájmových organizací                                                                a zkvalitňování vzdělávání             G. Správa města
          a sportovních klubů                                                                        →  Zajištění sociálních služeb
        →  Dobrá obslužnost veřejnou dopravou                                                        →  Rekonstrukce a modernizace             →  Řízení města
        →  Kvalitní životní prostředí                                                                   ostatních budov města                  →  Zajištění bezpečnosti

                                                                                                     B. Komunitní život                        H. Rozvoj místních částí
        Budoucí podoba města                                                                         →  Zlepšování podmínek pro                →  Hemže a Březenice

                                                                                                        volnočasové aktivity a spolkový život  →  Dvořisko a Podrážek
        Na silné a slabé stránky a také na příleži-  Dle vize 2025+                                  →  Udržení kvalitních podmínek pro sport  →  Plchůvky a Nová Ves
        tosti a ohrožení reaguje vize rozvoje města.   bude Choceň město                                                                       →  Realizace aktivit je prováděna pro-
        Představuje budoucí podobu města. Vize                                                       C. Hospodářství                             střednictvím akčního plánu. V akčním
        má dlouhodobý charakter. Vize navržená   →  vnímané jako dobré místo pro život,                                                          plánu jsou postupně zpřesňovány roky
        pro období 2025+ proto upravuje a dopl-  →  malé a klidné těžící z dobré                     →  Vytváření podmínek pro podnikání         realizace a doplňovány náklady. Akční
        ňuje dosavadní vizi.                        dostupnosti větších center,                         a pracovní příležitosti                  plán propojuje strategický plán s roz-
           Vize byla také doplněna o formulace   →  odpočinkové lákající k zastavení                 →  Rozvoj cestovního ruchu                  počtem města.
        z nové vizuální identity z roku 2022, která   po každodenním shonu,
        v podstatě konkretizuje či posouvá důrazy   →  vytvářející podmínky pro rozvoj               D. Infrastruktura
        stávající vize. Vizuální identita Chocně vy-  pracovních příležitostí,                                                                 Závěr
        užívá řady kvalit a dominant města a shr-  →  s obohacujícím a nezatěžujícím                 →  Rekonstrukce a modernizace
        nuje je pod téma PAUZA. Pauza pro rodinu,    cestovním ruchem,                                  dopravní infrastruktury                Nový strategický plán pokračuje v úspěš-
        pauza na přátele, na sport, na kávu, na své   →  využívající moderní digitální               →  Dobudování dopravní infrastruktury     ném procesu strategického řízení rozvoje
        myšlenky a na to, co je podstatné. Zkrátka   infrastrukturu a technologie,                   →  Rozvoj technické infrastruktury        města. Konkrétností aktivit je jasným pod-
        pauza na život.                          →  s aktivním přístupem                             →  Rozvoj hospodaření s energiemi         kladem pro zlepšování kvality života ve
                                                    k environmentálním tématům.                         a energetické infrastruktury           městě. Reaguje na potřeby obyvatel a re-
                                                                                                                                               flektuje globální trendy i lokální příležitosti.
                                                                                                                                                                             Jan Binek,

                                                                                                                                                                                GaREP



       24                                                                        LEDEN 2025         LEDEN 2025                                                                       25
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31