Page 9 - Chytrý zpravodaj - Čakovice červenec-srpen 2021
P. 9
Otázky a odpovědi /// U nás Otázky a odpovědi /// U nás
Petr Novák, Alexander Lochman, Daniel Kajpr, Jiří Vintiška, Tomáš Dubský,
V této pravidelné rubrice jsou
radní 1. zástupce starosty zastupitel starosta zastupitel
uvedeny názory zástupců po-
MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice
litických stran, hnutí a klubů
ČMT Pro Prahu-Čakovice KDU-ČSL ODS + TOP 09 ANO
zvolených do Zastupitelstva
městské části Praha‑Čakovice.
Každý měsíc postupně jeden
zástupce politické strany,
hnutí nebo klubu zvolený
do Zastupitelstva městské
části Praha‑Čakovice vznese
otázku, na kterou odpovídají
i ostatní.
Současná obsluha autobusy (a brzy i tro- Naše městská část má dlouhodobě nad- Ano, jsme. Autobusů jezdí dostatek, bo- Linkové vedení je u nás dlouhodobě sta- Linek MHD vedených v naší městské
lejbusy „bez drátů“) myslím odpovídá standardní síť veřejné dopravy, ale lepší hužel často čekají v koloně; vlak je velmi bilizované a obsluha naší městské části části je dostatečný počet, také intervaly
Tento měsíc pokládá otázku potřebám naší městské části. S jednou můžeme být vždy. Dlouhodobě se sou- rychlý, ale nejezdí tak často. Řešením jsou jako celku je velmi kvalitní. Kontinuálně mezi jednotlivými spoji jsou přiměřené.
ČMT. výjimkou, a tou je oblast Třeboradic a ča- středíme, abychom dosáhli na vybudo- v případě autobusové dopravy pruhy pro se soustředíme zejména na zlepšení ob- Na vylepšování dopravních spojů ve-
kovického sídliště. vání metra do Čakovic. Z těchto důvodů autobusy po rozšíření Kostelecké vedou- sluhy Třeboradic a Miškovic, kde vidíme dení obce pracuje průběžně, ale každý
Jste spokojení s aktuálním Jako ČMT dlouhodobě usilujeme o zru- vyjednáváme s Avií, aby ve svých rozvo- cí od závor ke Globusu; vlakové dopravě určité rezervy. Také plánujeme novou občan má jiné potřeby na využití MHD.
vedením linek MHD v naší šení autobusové konečné na Slavibor- jových projektech uchovala územní re- napomůže dokončení rekonstrukce trati přepravní vazbu ze sídliště do východní Pro zjištění možného vylepšení by
městské části? Jak byste ho ském náměstí, a to nejpozději současně zervu pro budoucí stanici metra. Přiblí- z Vysočan směrem na Lysou a dále zdvoj- části starých Čakovic. To neošidí Tře- bylo vhodné udělat například anketu pro
občany. ///
s jeho plánovanou revitalizací. Na zastáv-
kolejnění tratě až do Neratovic. Perspek-
žení metra k nám považuji za naši vůbec
boradice a současně zlepší podmínky
případně vylepšili? ce u kostela chybí zázemí pro řidiče a od- nejdůležitější dlouhodobou prioritu pro tivní bude plánovaná tramvaj z konečné u kostela v Třeboradicích, které je dlou-
stavené autobusy komplikují už tak dost veřejnou dopravu. Bude to náročná ces- v Ďáblicích k nádraží Čakovice. Jen kdyby hodobě problematickým místem pro od-
složitou dopravní situaci okolo přechodu ta do cíle, ale věřím, že se tak brzy stane, se MHD používala více než dosud, zejmé- stavování autobusů. Klíčové pro naši ob-
pro chodce od kostela ke školce. neboť na to pilně pracujeme. Na naše na při „dojíždění“ do školy. Kolony před sluhu jsou metrobusové linky 136 a 140,
Navrhujeme zrušení dosavadní po- apely ohledně dopravní situace Praha osmou u školy a v jejím okolí jsou zcela přičemž příští rok bude linka 140 nahra-
lookružní trasy linek 158 a 166, zřízení zareagovala plánováním prodloužení zbytečné. zena trolejbusovou linkou 58. Pro ob-
nové zastávky u zdi školky a vedení ide- linky tramvaje, která k nám povede přes /// sluhu našeho území je výhodou, že naše
álně obou linek až na obratiště u čakovic- Veselskou ulici až do areálu Avie. Tram- metrobusy patří mezi ty celopražsky
kého sídliště. vaje vidím jako trochu romantický krok, nejvýznamnější a díky tomu mají drobně
Nejhustěji obydlená část naší měst- nemyslím, že nás tramvajová linka spasí, posílené intervaly oproti běžným inter-
ské části tím konečně získá přímé spo- ale určitě v nějaké míře pomůže. Nové valům jiných celoměstských páteřních li-
jení s centrálními Čakovicemi, ordinace- elektrické trolejbusy budou brzy jezdit nek. Jen tyto hlavní linky mají díky tomu
mi lékařů, nádražím a zejména základní až do Miškovic, existuje i plán na pro- v ranní špičce kapacitu cca 2 160 osob za
školou. A také, hlavně v odpolední špičce, dloužení této linky 58 do Středočeského hodinu. Dopravu u nás dále doplňují lin-
alternativu k často nepravidelně jezdící kraje, ale je to zatím hudba budoucnos- ky v radiálních i tangenciálních směrech,
páteřní lince 136. ti. Myslím, že MHD rozvíjíme správným plně integrované jsou regionální linky.
Možností je samozřejmě více, cíl pro směrem a zároveň se paralelně snažíme Jako rychlý doplněk pro cestu do centra
Třeboradice by ale měl být v každém pří- také o zlepšení osobní dopravy včetně u nás slouží i železnice, kterou se neu-
padě stejný. Už žádné odstavené autobu- dokončení zatunelovaného okruhu, kte- stále snažíme posilovat a podporovat.
sy na Slaviborském náměstí. rý je klíčovou stavbou pro zlepšení celé Naším cílem je do budoucna dovést do
/// situace. Čeká nás ještě spousta tvrdé Čakovic metro a tramvaj, zdvojkolejnit
práce, ale věřím v budoucí úlevu naší do- a elektrizovat železnici. Ve všech těchto
pravy. záměrech aktivně vystupujeme a koná-
/// me jak ve vztahu k městu, tak ve vztahu
ke Správě železnic.
///
6
6 U nás v Čakovicích /// www.cakovice.cz z 07 /0 8– 2021 / / / U ná s v Čak ovicích 7 7
.
ovice
07/08–2021 /// U nás v Čakovicích
c
ovicích /
/
U ná
s v Čak
/
c
ak
www
.