Page 8 - Chytrý zpravodaj - Čakovice červenec-srpen 2021
P. 8

Otázky a odpovědi /// U nás                                                                                                                                                                     Otázky a odpovědi /// U nás


                                              Petr Novák,                         Alexander Lochman,                          Daniel Kajpr,                       Jiří Vintiška,                      Tomáš Dubský,
          V této pravidelné rubrice jsou
                                              radní                               1. zástupce starosty                        zastupitel                          starosta                            zastupitel
          uvedeny názory zástupců po-
                                              MČ Praha ‑Čakovice                  MČ Praha ‑Čakovice                          MČ Praha ‑Čakovice                  MČ Praha ‑Čakovice                  MČ Praha ‑Čakovice
          litických stran, hnutí a klubů
                                              ČMT                                 Pro Prahu-Čakovice                          KDU-ČSL                             ODS + TOP 09                        ANO
          zvolených do Zastupitelstva
          městské části Praha‑Čakovice.
          Každý měsíc postupně jeden
          zástupce politické strany,
          hnutí nebo klubu zvolený
          do Zastupitelstva městské
          části Praha‑Čakovice vznese
          otázku, na kterou odpovídají
          i ostatní.
                                              Současná obsluha autobusy (a brzy i tro-  Naše městská část má dlouhodobě nad-  Ano, jsme. Autobusů jezdí dostatek, bo-  Linkové vedení je u nás dlouhodobě sta-  Linek  MHD  vedených  v  naší  městské
                                              lejbusy  „bez  drátů“)  myslím  odpovídá   standardní síť veřejné dopravy, ale lepší   hužel často čekají v koloně; vlak je velmi   bilizované a obsluha naší městské části   části je dostatečný počet, také intervaly
          Tento měsíc pokládá otázku          potřebám  naší  městské  části.  S  jednou   můžeme  být  vždy.  Dlouhodobě  se  sou-  rychlý, ale nejezdí tak často. Řešením jsou   jako celku je velmi kvalitní. Kontinuálně   mezi jednotlivými spoji jsou přiměřené.
          ČMT.                                výjimkou, a tou je oblast Třeboradic a ča-  středíme,  abychom  dosáhli  na  vybudo-  v případě autobusové dopravy pruhy pro   se soustředíme zejména na zlepšení ob-  Na vylepšování dopravních spojů ve-
                                              kovického sídliště.                 vání metra do Čakovic. Z těchto důvodů      autobusy po rozšíření Kostelecké vedou-  sluhy Třeboradic a Miškovic, kde vidíme   dení obce pracuje průběžně, ale každý
          Jste spokojení s aktuálním           Jako ČMT dlouhodobě usilujeme o zru-  vyjednáváme s Avií, aby ve svých rozvo-  cí od závor ke Globusu; vlakové dopravě   určité  rezervy.  Také  plánujeme  novou   občan má jiné potřeby na využití MHD.
          vedením linek MHD v naší            šení  autobusové  konečné  na  Slavibor-  jových  projektech  uchovala  územní  re-  napomůže dokončení rekonstrukce trati   přepravní vazbu ze sídliště do východní   Pro  zjištění  možného  vylepšení  by
          městské části? Jak byste ho         ském náměstí, a to nejpozději současně   zervu pro budoucí stanici metra. Přiblí-  z Vysočan směrem na Lysou a dále zdvoj-  části  starých  Čakovic.  To  neošidí  Tře-  bylo vhodné udělat například anketu pro
                                                                                                                                                                                                      občany. ///
                                              s jeho plánovanou revitalizací. Na zastáv-
                                                                                                                              kolejnění tratě až do Neratovic. Perspek-
                                                                                  žení metra k nám považuji za naši vůbec
                                                                                                                                                                  boradice  a  současně  zlepší  podmínky
          případně vylepšili?                 ce u kostela chybí zázemí pro řidiče a od-  nejdůležitější dlouhodobou prioritu pro   tivní bude plánovaná tramvaj z konečné   u kostela v Třeboradicích, které je dlou-
                                              stavené autobusy komplikují už tak dost   veřejnou dopravu. Bude to náročná ces-  v Ďáblicích k nádraží Čakovice. Jen kdyby   hodobě problematickým místem pro od-
                                              složitou dopravní situaci okolo přechodu   ta do cíle, ale věřím, že se tak brzy stane,   se MHD používala více než dosud, zejmé-  stavování autobusů. Klíčové pro naši ob-
                                              pro chodce od kostela ke školce.    neboť  na  to  pilně  pracujeme.  Na  naše   na při „dojíždění“ do školy. Kolony před   sluhu jsou metrobusové linky 136 a 140,
                                                Navrhujeme  zrušení  dosavadní  po-  apely  ohledně  dopravní  situace  Praha   osmou u školy a v jejím okolí jsou zcela   přičemž příští rok bude linka 140 nahra-
                                              lookružní trasy linek 158 a 166, zřízení   zareagovala  plánováním  prodloužení   zbytečné.                         zena  trolejbusovou  linkou  58.  Pro  ob-
                                              nové zastávky u zdi školky a vedení ide-  linky tramvaje, která k nám povede přes   ///                             sluhu našeho území je výhodou, že naše
                                              álně obou linek až na obratiště u čakovic-  Veselskou ulici až do areálu Avie. Tram-                                metrobusy  patří  mezi  ty  celopražsky
                                              kého sídliště.                      vaje vidím jako trochu romantický krok,                                         nejvýznamnější a díky tomu mají drobně
                                               Nejhustěji  obydlená  část  naší  měst-  nemyslím, že nás tramvajová linka spasí,                                  posílené intervaly oproti běžným inter-
                                              ské části tím konečně získá přímé spo-  ale  určitě  v  nějaké  míře  pomůže.  Nové                                 valům jiných celoměstských páteřních li-
                                              jení s centrálními Čakovicemi, ordinace-  elektrické  trolejbusy  budou  brzy  jezdit                               nek. Jen tyto hlavní linky mají díky tomu
                                              mi lékařů, nádražím a zejména základní   až  do  Miškovic,  existuje  i  plán  na  pro-                             v ranní špičce kapacitu cca 2 160 osob za
                                              školou. A také, hlavně v odpolední špičce,   dloužení této linky 58 do Středočeského                                hodinu. Dopravu u nás dále doplňují lin-
                                              alternativu k často nepravidelně jezdící   kraje, ale je to zatím hudba budoucnos-                                  ky v radiálních i tangenciálních směrech,
                                              páteřní lince 136.                  ti. Myslím, že MHD rozvíjíme správným                                           plně  integrované  jsou  regionální  linky.
                                               Možností je samozřejmě více, cíl pro   směrem a zároveň se paralelně snažíme                                       Jako rychlý doplněk pro cestu do centra
                                              Třeboradice by ale měl být v každém pří-  také  o  zlepšení  osobní  dopravy  včetně                                u nás slouží i železnice, kterou se neu-
                                              padě stejný. Už žádné odstavené autobu-  dokončení zatunelovaného okruhu, kte-                                      stále  snažíme  posilovat  a  podporovat.
                                              sy na Slaviborském náměstí.         rý je klíčovou stavbou pro zlepšení celé                                        Naším  cílem  je  do  budoucna  dovést  do
                                              ///                                 situace.  Čeká  nás  ještě  spousta  tvrdé                                      Čakovic  metro  a  tramvaj,  zdvojkolejnit
                                                                                  práce, ale věřím v budoucí úlevu naší do-                                       a elektrizovat železnici. Ve všech těchto
                                                                                  pravy.                                                                          záměrech  aktivně  vystupujeme  a  koná-
                                                                                  ///                                                                             me jak ve vztahu k městu, tak ve vztahu
                                                                                                                                                                  ke Správě železnic.
                                                                                                                                                                  ///





          6 
          6                                                                          U nás v Čakovicích /// www.cakovice.cz z  07 /0 8– 2021 / / / U ná s v Čak ovicích                                                               7 7
                                                                                                                .
                                                                                                             ovice
                                                                                                                              07/08–2021 /// U nás v Čakovicích
                                                                                                                 c
                                                                                              ovicích /
                                                                                                    /
                                                                                     U ná
                                                                                        s v Čak
                                                                                                     / 
                                                                                                          c
                                                                                                           ak
                                                                                                      www
                                                                                                          .
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13