Page 15 - Chytrý zpravodaj - Čakovice 06/2022
P. 15
Otázky a odpovědi /// U nás Otázky a odpovědi /// U nás
Kateřina Arnotová, Martin Střelec, Daniel Kajpr, Jiří Vintiška, Tomáš Dubský,
V této pravidelné rubrice jsou
zástupkyně starosty radní zastupitel starosta zastupitel
uvedeny názory zástupců po-
MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice MČ Praha ‑Čakovice
litických stran, hnutí a klubů
ČMT Pro Prahu-Čakovice KDU-ČSL ODS + TOP 09 ANO
zvolených do Zastupitelstva
městské části Praha‑Čakovice.
Každý měsíc postupně jeden
zástupce politické strany,
hnutí nebo klubu zvolený
do Zastupitelstva městské
části Praha‑Čakovice vznese
otázku, na kterou odpovídají
i ostatní.
Kapacita naší základní školy pro místní Celospolečenská debata o roli základ- Nabídka základní školy tu je jen jedna, V naší městské části působí v oblasti V naší městské části je základní školství
děti je dostatečná. Vzhledem k rozvoji ního vzdělávání a opakované revize ku- tedy pokud mluvíme o státním neplace- základního školství dva školské subjek- na velmi dobré úrovni.
Tento měsíc pokládá otázku městské části, který k nám přilákal pře- rikula naznačují, že v tom, jaké jsou cíle ném školství. Její pověst je nevalná, a to ty, soukromá škola Livingston a veřej- Máme moderní a dobře vybavené ško-
ČMT. vážně mladé rodiny, se zvýšila nejprve základního školství, nemá stát jasno. zejména kvůli její velikosti, která už pře- ná škola nesoucí jméno po prezidentu ly i kvalitní zázemí pro sportovní aktivity
poptávka po místech v mateřských ško- Nad zadáním není bohužel ve společ- sahuje možnost dobrého vedení a ma- Benešovi. Každá škola má trochu jiný či vzdělávací kroužky s různým zaměře-
Jak vnímáte kvalitu lách a postupně se přesunula do školy nosti shoda. Kvalitu měříme podle toho, nažerského řízení. Je to spíše fabrika na přístup k výuce a vzdělávání, skutečný ním pro děti.
a nabídku základního základní. Podařilo se zajistit finance a vy- jak sami vnímáme její definici. V naší výuku než vzdělávací instituce. Myslím, hodnotitel kvality však budou vždy kon- Velkou zásluhu na stálém zlepšování
školství v naší městské budovat nové budovy, aby děti nemusely městské části mám za kvalitu veřejného že by bylo třeba začít přemýšlet o jejím krétní žák a jeho zákonní zástupci jako kvality školství v naší městské části má
klienti dané instituce. Pouze vzdělání
rozdělení na dvě instituce. Vzájemně by
základního školství odpovědnost. Hle-
určitě Mgr. Martin Střelec, který je skvělý
nikam dojíždět. To je určitě velká výhoda
části? na rozdíl od jiných městských částí, kde dat odpovědi na otázky týkající se kvali- si konkurovaly – v dobrém, a vzhledem žáků a jejich úspěchy při přijímacím ří- manažer i ředitel v jedné osobě.
se toto nepovedlo a kde děti musí navště- ty učení našich dětí je tedy každodenní k roztříštěnosti budov po Čakovicích by zení na střední školu pak budou určitým ///
vovat školy dál od svého bydliště. součástí mé práce. Učení a jeho dopad na to bylo jednoduché. vodítkem k posouzení výsledků vzdělá-
Kvantita ale nestačí, důležitá je i kva- naše žáky je pro náš tým hlavním téma- Také není dobré, že ředitel školy, aniž vacího systému.
lita školy. Rodiče chtějí víc než jen ráno tem a zároveň výzvou. Abychom mohli bych snižoval jeho schopnosti, je ve ve- Naše radnice, jako zřizovatel veřej-
dítě ve škole odevzdat a odpoledne vy- zvyšovat kvalitu učení a změny v kom- dení obce, dokonce v Radě MČ. Spoluroz- né školy, může vytvářet škole podmín-
zvednout, zajímá je, co děti ve škole dě- petencích našich žáků, hledáme důkazy hoduje o řízení, financování, směřování ky. Zastupitelé totiž rozhodují o provoz-
lají, jestli je tam příjemné, respektující o tom, že k tomu ve vyučování skutečně jako zřizovatel (obec) i jako vrchní ma- ním rozpočtu školy, s podporou hlavního
a bezpečné prostředí, a samozřejmě taky, dochází. Zavádíme badatelský přístup, nažer (ředitel, který vychází z obcí říze- města Prahy stavíme nové budovy a sna-
jestli se jejich děti ve škole něco zajíma- protože chceme učení cíleně zlepšovat. ného výběrového řízení). Také spoluroz- žíme se vytvářet technické podmínky
vého a důležitého dozví. V naší škole se Máme vizi, která je kotvou při posouvá- hoduje o svých odměnách. Byť se může pro fungování naší školy např. nákupem
tyto parametry těžko posuzují a zajišťu- ní učení, a známe směr, kterým na této při hlasování zdržet, jak by se asi díval některých nadstandardních technologií,
jí, je moc velká. Je tam hodně dětí, hod- cestě jít. na přísedící kolegy/kolegyně, kteří by jako je třeba aquaponická laboratoř. Již
ně učitelů, hodně zaměstnanců. A v ano- Otázka potřeby a míry nabídky je rov- hlasovali proti jeho odměně nebo její- před několika lety jsme rozhodli o rozší-
nymním prostředí se kvalita obtížně něž nejasná a velmi diskutovaná. Výzku- mu snížení. Obě situace jsou dosti bizar- ření školského areálu, jehož obrysy jsou
zavádí a ještě obtížněji kontroluje. Více my, které se zabývají rovností v přístupu ní, navíc se jedná o střet zájmů – a není dnes již zcela zřejmé a k jehož dokonče-
než stočlenný učitelský sbor je náročné ke vzdělání, jsou ve shodě, že každá dife- to kampaň. ní, věřím, chybí již jen několik málo let.
hodnotit, hospitovat, vzdělávat nebo je- renciace tuto rovnost ohrožuje. To jedno- /// Postupná dostavba budov umožňuje sou-
nom znát. Stejně tak se těžko vytvářejí duše znamená, že nabídka ve veřejném časně i zlepšovat kvalitu školních podmí-
osobní vztahy mezi dětmi a učiteli, zvlášť základním školství není tak úplně žádou- nek. Nejde jen o dostavbu nových tříd,
na druhém stupni. Kvalita nesmí zůstat cí. Naše společnost to nicméně vnímá od- ale i o zázemí pro pedagogy. To je dnes
na druhém místě. lišně. Ta spíše diferenciaci a exkluzivitu bohužel velkou slabinou, a s dalším do-
/// ve vzdělávání poptává. Tento rozpor je končováním nových prostor to nyní bude
pak pro nás velkou výzvou. Jako veřej- prioritou. Připraveno je také rozšíření
ná služba bychom nicméně měli usilovat školní jídelny nebo vznik nových prostor
o zvyšování kvality, která je, pokud mož- pro tělocvik.
no, pro všechny stejná. ///
///
12 U nás v Čakovicích /// www.cakovice.cz 06–2022 /// U nás v Čakovicích 13