Page 7 - Chytrý zpravodaj - Čakovice 02 2022
P. 7
Aktuálně z radnice /// Aktuálně z radnice ///
ní špičce asi 2 minuty. Provoz trolejbusů „Je mnoho lidí, kteří zde žijí rádi a hle-
byl v Praze ukončen v roce 1972. „Již za dají nové bydlení. Chtějí zde zůstat, ne-
necelých 10 let poté však začaly vznikat chtějí odcházet jinam, ale potřebují vět-
studie a projekty na obnovení trolejbu- ší byt, rádi by si zlepšili komfort, a tak se
sového provozu. Málo se ví, že koncem poohlížejí po něčem novém. Díky nové-
Foto: ukázka stránky – veřejné prostory
80. let mělo být jednou z těchto obnove- mu webu budou mít možnost seznámit
ných tratí právě spojení Palmovka–Čako- se s projekty o trochu dříve, než budou
vice. Ostatně v roce 1991 bylo dokonce nemovitosti v rámci projektů nabízeny
zažádáno o stavební povolení, bohužel k prodeji. Mohou se tak případně spojit
finanční situace hl. m. Prahy po trans- s investorem v předstihu, požádat o pří-
formaci ekonomiky neumožňovala řešit slušnou dokumentaci a podle toho ná-
zároveň dostavbu metra, Strahovského sledně plánovat i svůj budoucí život. Naší
tunelu a ještě výstavbu nových trolejbu- prioritou je udržet si naše občany v naší
sových tratí,“ doplňuje k celé věci staros- městské části, aby nám neutíkali do okra-
ta Jiří Vintiška. Elektrifikace autobuso- jových míst za hranice Prahy,“ podotýká
vé linky 140 z Palmovky do Miškovic je Alexander Lochman. Poznámka redakce: Nové webové stránky o územním rozvoji můžete také najít na www.cakovice.cz, záložka Čakovice zítra.
prvním projektem navrácení trolejbuso- Zajímají vás plánované Nedílnou součástí těchto webových
vé dopravy do pražských ulic v techno- stránek je samozřejmě poskytování in-
Foto: Ropid logické podobě odpovídající 21. století, projekty ve vašem okolí? formací o investicích městské části Pra-
ha‑Čakovice, jedná se zejména o veš-
který začal projektovat Dopravní podnik
hl. m. Prahy v roce 2018. „Jsem moc rád, kerou občanskou vybavenost, jako je
že se projekt podařilo takto připravit, již například rozšíření školského kampusu,
Palmovka–Kundratka, mezi zastávkami lejbusové dopravy do Prahy se nám po- v roce 2010 jsem v primárních volbách Městská část Praha‑Čakovice spustila nové výstavba nové školky, pošty nebo zřízení
webové stránky o územním rozvoji
Kelerka a Prosecká a mezi autobusovým dařilo dotáhnout k samotné realizaci. do hl. m. Prahy kandidoval s programem, nového lékařského domu.
terminálem Letňany a obchodním cent- Tímto bych chtěl poděkovat všem, kdo se jehož cílem bylo provést studii provedi- „Vysvětlíme koncepty, ukážeme plá-
rem Čakovice. Po dokončení stavby bude na něm podíleli, kolegům z DPP, našemu telnosti k případnému znovuzavedení ny, vše hodláme podrobně sdílet a zá-
trolejové vedení linky 58 mít necelých 14 akcionáři HMP, za vstřícný přístup do- trolejbusů. Jsem rád, že se poté pozdě- Hlavním cílem nových webových stránek, které jsou zaměřené roveň chceme podávat našim občanům
kilometrů (počítáno za oba směry). tčeným městským částem a OC Letňany ji podařilo prosadit pilotní projekt tro- na územní rozvoj, je poskytnout přehledný informační servis seriozní informace,“ říká místostaros-
„Pro autobusovou dopravu DPP bude a za mimořádně aktivní postoj Praze‑Ča- lejbusu právě v trase linky 140,“ dodává ta a dodává: „Bohužel dnešní radniční
občanům naší městské části. Nové webové stránky byly spuštěny
letošní rok přelomový. Bude to rok za- kovicím. Nicméně jsme teprve na začát- starosta. V loňském roce získal doprav- web to neumožňuje v takovém rozsa-
v lednu 2022.
vádění plně bezemisních a tichých vozi- ku. Čeká nás i naše následovníky spousta ní podnik stavební povolení, vyhlásil ve- hu, v jakém bychom si to představovali.
del do provozu. Po téměř 70 letech dnes práce na projektech elektrifikace dalších řejnou zakázku na nákup 15 bateriových
začínáme v Praze stavět první regulérní autobusových linek, již zmiňované 119, kloubových trolejbusů pro tuto linku, „Mám obrovskou radost, že občanům mů-
trolejbusovou linku Palmovka–Miško- 131, 137, 176, 191 nebo 201.“ která již zná svého vítěze, a vyhlásil ten- žeme představit nový projekt, internetové
vice. Její zprovoznění, které ve zkušeb- Zhotovitel kromě stavby trakčních sto- der na zhotovitele samotné stavby. Elekt- stránky koncipované pro 21. století. Pre-
ním režimu předpokládáme letos v říjnu, žárů a trolejového vedení položí i kabelo- rifikace linky 140 v Praze není ojedinělá, zentujeme zde a budeme i nadále prezen-
bude znamenat skutečný návrat trolejbu- vou trasu a postaví novou kontejnerovou postupně se přidalo několik dalších pro- tovat veškeré investice – veřejné i soukro-
sů do Prahy. Za pár dnů zahájíme provoz měnírnu, 18 nabíjecích stání v garážích jektů na elektrifikaci dalších šesti linek. mé, které se budou nacházet na území naší
našeho prvního elektrobusu na linkách DPP Klíčov, novou kontejnerovou bate- „Díky tomu, že nové technologie umož- městské části,“ říká první místostarosta
154, resp. 213. Pevně věřím, že do konce riovou stanici v Čakovicích, která bude ňují provoz tzv. parciálních trolejbusů Alexander Lochman, který má v gesci ne-
ledna budeme moci vyhlásit také vítěze sloužit k nabíjení trakčních baterií tro- bez nutnosti stavět všude trolejové vede- jen územní rozvoj, ale také je hlavním ini-
veřejných zakázek na nákup kloubových lejbusů na konečné zastávce. Zhotovitel ní, umožní nově vybudovaná infrastruk- ciátorem projektu založení nových webo-
trolejbusů právě pro linku 58 a tříčlán- dále upraví a vybaví novou technologií tura, a to bez trolejí v dalších ulicích, vých stránek o územním rozvoji.
kových trolejbusů určených pro linku stávající měnírnu v Prosecké ulici a bý- elektrizaci i dalších linek v naší oblasti,“ Na nových webových stránkách máte
119 (v budoucnu 59) na Letiště Václava valou trolejbusovou měnírnu v Příbor- vysvětluje čakovický starosta. V druhé možnost seznámit se nejen se stavební-
Praha Praha. Kromě toho bychom letos ské ulici v Letňanech, která bude po více polovině letošního roku tedy bude zahá- mi záměry, které jsou hrazeny z veřej-
v Praze rádi otestovali první vodíkový než 55 letech opět sloužit svému účelu. jen zkušební provoz a za zhruba 14 měsí- ných financí, ale i s projekty soukromých
autobus,“ řekl Petr Witowski, předseda První trolejbus linky 58 přijel do Ča- ců pak budou pro linku 58 dodány i nové, developerů, a to prostřednictvím pře- Foto: ukázka stránky – bydlení
představenstva a generální ředitel DPP kovic 24. srpna před 70 lety. A nejednalo plně klimatizované trolejbusy. /// hledné mapy, kde si jednoduše vyberete
a dodal: „Jsem rád, že jeden z nejstarších se o žádnou nevýznamnou linku, již teh- Michaela Šimůnková konkrétní projekt, ke kterému následně
projektů znovuzavedení pravidelné tro- dy byly její nejkratší intervaly v přeprav- Zdroj informací: Tisková zpráva DPP naleznete podrobné informace.
4 U nás v Čakovicích /// www.cakovice.cz 02–2022 /// U nás v Čakovicích 5