Page 6 - Chytrý zpravodaj - Čakovice 02 2022
P. 6

Aktuálně z radnice ///                                                                                                                                                                                Aktuálně z radnice ///


                                                                                  ní špičce asi 2 minuty. Provoz trolejbusů                                                                             „Je mnoho lidí, kteří zde žijí rádi a hle-
                                                                                  byl v Praze ukončen v roce 1972. „Již za                                                                            dají nové bydlení. Chtějí zde zůstat, ne-
                                                                                  necelých 10 let poté však začaly vznikat                                                                            chtějí odcházet jinam, ale potřebují vět-
                                                                                  studie a projekty na obnovení trolejbu-                                                                             ší byt, rádi by si zlepšili komfort, a tak se
                                                                                  sového provozu. Málo se ví, že koncem                                                                               poohlížejí po něčem novém. Díky nové-
                                                                                                                             Foto: ukázka stránky – veřejné prostory
                                                                                  80. let mělo být jednou z těchto obnove-                                                                            mu webu budou mít možnost seznámit
                                                                                  ných tratí právě spojení Palmovka–Čako-                                                                             se s projekty o trochu dříve, než budou
                                                                                  vice. Ostatně v roce 1991 bylo dokonce                                                                              nemovitosti v rámci projektů nabízeny
                                                                                  zažádáno o stavební povolení, bohužel                                                                               k prodeji. Mohou se tak případně spojit
                                                                                  finanční situace hl. m. Prahy po trans-                                                                             s investorem v předstihu, požádat o pří-
                                                                                  formaci ekonomiky neumožňovala řešit                                                                                slušnou dokumentaci a podle toho ná-
                                                                                  zároveň dostavbu metra, Strahovského                                                                                sledně plánovat i svůj budoucí život. Naší
                                                                                  tunelu a ještě výstavbu nových trolejbu-                                                                            prioritou je udržet si naše občany v naší
                                                                                  sových tratí,“ doplňuje k celé věci staros-                                                                         městské části, aby nám neutíkali do okra-
                                                                                  ta Jiří Vintiška. Elektrifikace autobuso-                                                                           jových míst za hranice Prahy,“ podotýká
                                                                                  vé linky 140 z Palmovky do Miškovic je                                                                              Alexander Lochman.                 Poznámka redakce: Nové webové stránky o územním rozvoji můžete také najít na www.cakovice.cz, záložka Čakovice zítra.
                                                                                  prvním projektem navrácení trolejbuso-      Zajímají vás plánované                                                    Nedílnou  součástí  těchto  webových
                                                                                  vé dopravy do pražských ulic v techno-                                                                              stránek je samozřejmě poskytování in-
        Foto: Ropid                                                               logické podobě odpovídající 21. století,    projekty ve vašem okolí?                                                formací o investicích městské části Pra-
                                                                                                                                                                                                      ha‑Čakovice,  jedná  se  zejména  o  veš-
                                                                                  který začal projektovat Dopravní podnik
                                                                                  hl. m. Prahy v roce 2018. „Jsem moc rád,                                                                            kerou  občanskou  vybavenost,  jako  je
                                                                                  že se projekt podařilo takto připravit, již                                                                         například rozšíření školského kampusu,
          Palmovka–Kundratka, mezi zastávkami   lejbusové dopravy do Prahy se nám po-  v roce 2010 jsem v primárních volbách   Městská část Praha‑Čakovice spustila nové                              výstavba nové školky, pošty nebo zřízení
                                                                                                                              webové stránky o územním rozvoji
          Kelerka a Prosecká a mezi autobusovým   dařilo  dotáhnout  k  samotné  realizaci.   do hl. m. Prahy kandidoval s programem,                                                                 nového lékařského domu.
          terminálem Letňany a obchodním cent-  Tímto bych chtěl poděkovat všem, kdo se   jehož cílem bylo provést studii provedi-                                                                      „Vysvětlíme  koncepty,  ukážeme  plá-
          rem Čakovice. Po dokončení stavby bude   na něm podíleli, kolegům z DPP, našemu   telnosti  k  případnému  znovuzavedení                                                                    ny, vše hodláme podrobně sdílet a zá-
          trolejové vedení linky 58 mít necelých 14   akcionáři HMP, za vstřícný přístup do-  trolejbusů. Jsem rád, že se poté pozdě-  Hlavním cílem nových webových stránek, které jsou zaměřené     roveň chceme podávat našim občanům
          kilometrů (počítáno za oba směry).  tčeným městským částem a OC Letňany   ji podařilo prosadit pilotní projekt tro-  na územní rozvoj, je poskytnout přehledný informační servis            seriozní  informace,“  říká  místostaros-
           „Pro autobusovou dopravu DPP bude   a za mimořádně aktivní postoj Praze‑Ča-  lejbusu právě v trase linky 140,“ dodává                                                                      ta  a  dodává:  „Bohužel  dnešní  radniční
                                                                                                                              občanům naší městské části. Nové webové stránky byly spuštěny
          letošní rok přelomový. Bude to rok za-  kovicím. Nicméně jsme teprve na začát-  starosta. V loňském roce získal doprav-                                                                     web  to  neumožňuje  v  takovém  rozsa-
                                                                                                                              v lednu 2022.
          vádění plně bezemisních a tichých vozi-  ku. Čeká nás i naše následovníky spousta   ní podnik stavební povolení, vyhlásil ve-                                                               hu, v jakém bychom si to představovali.
          del do provozu. Po téměř 70 letech dnes   práce na projektech elektrifikace dalších   řejnou zakázku na nákup 15 bateriových
          začínáme v Praze stavět první regulérní   autobusových linek, již zmiňované 119,   kloubových  trolejbusů  pro  tuto  linku,   „Mám obrovskou radost, že občanům mů-
          trolejbusovou  linku  Palmovka–Miško-  131, 137, 176, 191 nebo 201.“    která již zná svého vítěze, a vyhlásil ten-  žeme představit nový projekt, internetové
          vice. Její zprovoznění, které ve zkušeb-  Zhotovitel kromě stavby trakčních sto-  der na zhotovitele samotné stavby. Elekt-  stránky koncipované pro 21. století. Pre-
          ním režimu předpokládáme letos v říjnu,   žárů a trolejového vedení položí i kabelo-  rifikace linky 140 v Praze není ojedinělá,   zentujeme zde a budeme i nadále prezen-
          bude znamenat skutečný návrat trolejbu-  vou trasu a postaví novou kontejnerovou   postupně se přidalo několik dalších pro-  tovat veškeré investice – veřejné i soukro-
          sů do Prahy. Za pár dnů zahájíme provoz   měnírnu, 18 nabíjecích stání v garážích   jektů na elektrifikaci dalších šesti linek.   mé, které se budou nacházet na území naší
          našeho prvního elektrobusu na linkách   DPP Klíčov, novou kontejnerovou bate-  „Díky tomu, že nové technologie umož-  městské  části,“  říká  první  místostarosta
          154, resp. 213. Pevně věřím, že do konce   riovou stanici v Čakovicích, která bude   ňují  provoz  tzv. parciálních  trolejbusů   Alexander Lochman, který má v gesci ne-
          ledna budeme moci vyhlásit také vítěze   sloužit k nabíjení trakčních baterií tro-  bez nutnosti stavět všude trolejové vede-  jen územní rozvoj, ale také je hlavním ini-
          veřejných zakázek na nákup kloubových   lejbusů na konečné zastávce. Zhotovitel   ní, umožní nově vybudovaná infrastruk-  ciátorem projektu založení nových webo-
          trolejbusů právě pro linku 58 a tříčlán-  dále upraví a vybaví novou technologií   tura,  a  to  bez  trolejí  v  dalších  ulicích,   vých stránek o územním rozvoji.
          kových  trolejbusů  určených  pro  linku   stávající měnírnu v Prosecké ulici a bý-  elektrizaci i dalších linek v naší oblasti,“   Na nových webových stránkách máte
          119 (v budoucnu 59) na Letiště Václava   valou trolejbusovou měnírnu v Příbor-  vysvětluje čakovický starosta. V druhé   možnost seznámit se nejen se stavební-
          Praha Praha. Kromě toho bychom letos   ské ulici v Letňanech, která bude po více   polovině letošního roku tedy bude zahá-  mi záměry, které jsou hrazeny z veřej-
          v Praze rádi otestovali první vodíkový   než 55 letech opět sloužit svému účelu.  jen zkušební provoz a za zhruba 14 měsí-  ných financí, ale i s projekty soukromých
          autobus,“ řekl Petr Witowski, předseda   První trolejbus linky 58 přijel do Ča-  ců pak budou pro linku 58 dodány i nové,   developerů,  a  to  prostřednictvím  pře-                                                          Foto: ukázka stránky – bydlení
          představenstva a generální ředitel DPP   kovic 24. srpna před 70 lety. A nejednalo   plně klimatizované trolejbusy. ///  hledné mapy, kde si jednoduše vyberete
          a dodal: „Jsem rád, že jeden z nejstarších   se o žádnou nevýznamnou linku, již teh-    Michaela Šimůnková          konkrétní projekt, ke kterému následně
          projektů znovuzavedení pravidelné tro-  dy byly její nejkratší intervaly v přeprav-  Zdroj informací: Tisková zpráva DPP  naleznete podrobné informace.

          4                                                                          U nás v Čakovicích /// www.cakovice.cz   02–2022 /// U nás v Čakovicích                                                                         5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11