Page 16 - Chytrý zpravodaj - Brandýsko leden 2022
P. 16
16 | MĚSTSKÉ LISTY Podnikání ve městě LedeN
continental slaví 150 let od svého vzniku
největší firma v našem městě, společnost Continental, oslavila příklad technologii OLED displej do entů jsme potřebovali reorganizovat
150 let od vzniku svého mateřského podniku. vzhledem k to- aut. výrobu, a původní budovu Brandýs 2
muto jubileu jsme poprosili o rozhovor ředitele brandýského jsme tedy měnili z čistě mechanické-
závodu, pana tomáše vondráka. O tom, jak Continental funguje kolik výrobních jednotek má ho závodu vyrábějícího palivové jed-
již více než jedno a půl století a jak se rozvíjí brandýská poboč- continental v současné době notky do nejmodernějšího elektronic-
ka, se dozvíte v následujícím rozhovoru. v Brandýse a okolí a kde se co vyrá- kého závodu, kde nyní vyrábíme vyso-
bí? ce výkonné palubní počítače (tzv.
1922, kdy byly v Praze založeny Continental Automotive ČR má High-performance computers) pro
Vojenské telegrafní dílny, které se ná- v Brandýse celkem čtyři výrobní závo- jednoho z našich německých klientů.
sledně začlenily do národního podni- dy. Původní a nejstarší budova Do areálu v Zápech jsme tedy do
ku PAL. Po privatizaci v roce 1994 se Brandýs 1 se nachází na známé budovy Brandýs 3 přestěhovali výrob-
část PALu odštěpila a tím vznikl dneš- Průmyslové ulici. Po výstavbě areálu ní linky pro náhradní díly z původních
ní závod, který se na brandýskou „ze- Brandýs 2 v roce 2008 se výroba opět hal Brandýs 2 a tím vznikl prostor pro
lenou louku“ přemístil o čtyři roky rozšířila. Nová budova poskytla nejen nové projekty. V letošním roce přibyl
později, po výstavbě nových výrob- výrobní plochu, ale také skladovací v Zápech také závod Brandýs 4. Kromě
ních hal. V roce 1998 byly hlavní pro- prostory a kanceláře. Tento závod se nové lakovny a skladových prostor se
dukcí palubní přístroje, palivové do- v té době stal domovem pro divizi v budově nachází také nová lisovna
pravní jednotky a bowdeny (lanka pro Powertrain, která se specializovala na plastů se sedmnácti vstřikolisy a nej-
přenášení síly v automobilu), kterou palivové jednotky. novější technologií tzv. „klavírního la-
odebírala zejména mladoboleslavská Mezi lety 2014 a 2016 začal ku“. Navíc díky dvoukomorovému
Škoda Auto. Continental v Brandýse s procesem vstřikování je možné lisování z dvou
V roce 2001 poničil část závodu vertikální integrace. To znamená, že různých granulátů najednou, což je
požár, který hasiči likvidovali čtyři si společnost začala sama vyrábět v brandýském závodu novinkou.
dny. Oheň se tehdy rozhořel ve skla- komponenty, které dříve nakupovala
du, do výrobní haly se díky protipo- od dodavatelů. Vše začalo lisovnou vaše výroba je hodně automatizova-
Můžete stručně shrnout stopadesá- žární stěně nedostal. I tak byly celkové plastů, která funguje od roku 2014. ná, můžete čtenářům přiblížit jak?
tiletou historii firmy continental? škody vyčísleny na více než 220 milio- Díky vlastním vstřikolisům si Když jsme v roce 2017 pomalu začí-
co vyrábí a jaká je její organizační nů korun. Výrobu se podařilo obnovit Continental vyrábí plastové díly pro nali s naší Automatizací ve výrobě
struktura? v rekordním čase a dodávky zákazní- elektroniku, například přední masky, a zaváděli první coboty (kolaborativní
Continental si 8. října připomněl 150 kům tak téměř nebyly ohroženy. zadní kryty nebo světlovody. K tomu robot), sklidili jsme obavy nejen ze
let od založení původního podniku Po začlenění do koncernu Siemens přibyla v roce 2016 lakovna, kde se strany zaměstnanců, ale také ze stra-
v německém Hannoveru. Společnost došlo k přistavění nové výrobní haly lakují plastové díly tak, aby vhodně ny manažerů. V té době to byla pře-
začínala jako výrobce pneumatik pro a skladových prostor. I díky tomu se doplňovaly interiér vozu. V dalších le- vratná novinka. Dnes již máme ve vý-
jízdní kola a dnes je globálním lídrem o rok později rozšířilo portfolio vyrá- tech jsme do výroby začlenili techno- robě 125 průmyslových robotů a 54
v produkci různých klíčových kompo- běných součástek o autorádia. Od ro- logii Optical Bonding, díky níž se zvy- cobotů. Běžně pracujeme s modelací
nentů do automobilů a dělí se na dvě ku 2007 se firma stala součástí právě šuje kontrast a čitelnost displejů. linek ve virtuálním prostředí tak, aby-
hlavní větve: Automotive komponen- německého nadnárodního koncernu Dnes využíváme také modernější, chom byli schopni nejen modelovat
ty a Pneumatiky. V Česku má firma Continental a začala se psát nová his- i když podobnou technologii zvanou různé situace, ale zároveň ušetřit ná-
celkem sedm závodů, z nichž většina torie. Brandýs je velmi strategicky Hybrid Bonding. klady, protože pokud odhalíme chybu
se zaměřuje na elektroniku (tedy seg- umístěn nejen geograficky, ale s dlou- V roce 2017 se areál rozrostl o další ve virtuálním prostředí, tak je to mno-
ment automotive) a otrokovický zá- hou historií výroby součástek pro au- budovu, která slouží jako sklad. Díky hem efektivnější a úspornější, než
vod je leaderem ve výrobě pneumatik. tomobily je toto místo zkrátka spjaté. elektronickému skladovému systému když již máte linku postavenou v reálu
Závod v Brandýse nad Labem, kde a novým typům vysokozdvižných vo- a musíte ji celou předělat.
převažuje produkce palubních pří- přibližte výrobní program závodu. zíků došlo ke zrychlení a zefektivnění Růst a zavádění nových technologií
strojů a displejů, se v posledních le- co všechno vyrábíte a pro koho? interních logistických procesů. budou pokračovat i nadále – již v lis-
tech vypracoval až do pozice největší- V současné době je brandýský závod Ani covidový rok nezpomalil růst topadu tohoto roku se v prostorách
ho závodu Continental pro elektroni- předním dodavatelem elektroniky pro našich závodů, a tak byly v roce 2020 skladu Brandýs 2 dokončila instalace
ku na světě. výrobce automobilů po celém světě. a 2021 uvedeny do provozu dvě nové plně automatizovaného systému skla-
Je úžasné si uvědomit, na jak boha- Mezi naše hlavní odběratele patří zná- výrobní haly v areálu bývalé Prefy dování Autostore, který bude obslu-
tou tradici navazujeme, ale díváme se mé automobilky jako například BMW, Toušeň. S ohledem na neustále se vy- hovat 13 robotických vozíků. Díky to-
2
především do budoucna. Chceme dál AUDI, VW, Škoda Auto, Daimler víjející trendy a požadavky našich kli- muto systému se ušetří cca 2 000 m
rozvíjet naše unikátní výrobní techno- Renault, Fiat, Toyota, Kia a mnoho
logie a postupně realizovat vizi plně dalších. Dodáváme ale například pro-
digitálního výrobního závodu. Naše dukty i do ultraluxusních Bentley.
produkty musí reagovat na hlavní Ve výrobkovém portfoliu najdeme
trendy v autoprůmyslu, kterými jsou digitální palubní přístroje, multime-
konektivita, interaktivita, user experi- diální systémy, ovládací panely klima-
ence (uživatelská zkušenost), uhlíko- tizací, autorádia, displeje středových
vá neutralita a bezpečnost skrze asis- panelů i telematiku a connectivity bo-
tenční a autonomní systémy. xy s funkcí eCall. Čím dál více vidíme
také trend v digitalizaci přístrojů pa-
od kdy se continental usadil v na- lubní desky směrem k velkoformáto-
šem městě a proč si vybral zrovna vým digitálním displejům. Jsme velmi
Brandýs? hrdí že již nyní u nás máme produkci
Historie brandýského závodu, dnes displejů přes polovinu kokpitu a v dal-
pod názvem Continental Automotive ších dvou letech budeme vyrábět jako
Czech Republic, sahá až do roku první dodavatel automotive také na-