Page 16 - Chytrý zpravodaj - Brandýsko leden 2022
P. 16

16  |  MĚSTSKÉ LISTY                          Podnikání ve městě                                             LedeN
      continental slaví 150 let od svého vzniku



      největší firma v našem městě, společnost Continental, oslavila   příklad technologii OLED displej do   entů  jsme  potřebovali  reorganizovat
      150 let od vzniku svého mateřského podniku. vzhledem k to-  aut.                        výrobu, a původní budovu Brandýs 2
      muto jubileu jsme poprosili o  rozhovor ředitele brandýského                            jsme tedy měnili z čistě mechanické-
      závodu, pana tomáše vondráka. O tom, jak Continental funguje   kolik výrobních jednotek má   ho  závodu  vyrábějícího  palivové  jed-
      již více než jedno a půl století a jak se rozvíjí brandýská poboč-  continental v  současné době   notky do nejmodernějšího elektronic-
      ka, se dozvíte v následujícím rozhovoru.                   v Brandýse a okolí a kde se co vyrá-  kého závodu, kde nyní vyrábíme vyso-
                                                                 bí?                          ce  výkonné  palubní  počítače  (tzv.
                                   1922,  kdy  byly  v  Praze  založeny   Continental  Automotive  ČR  má   High-performance  computers)  pro
                                   Vojenské telegrafní dílny, které se ná-  v Brandýse celkem čtyři výrobní závo-  jednoho z našich německých klientů.
                                   sledně začlenily do národního podni-  dy.  Původní  a  nejstarší  budova   Do  areálu  v  Zápech  jsme  tedy  do
                                   ku PAL. Po privatizaci v roce 1994 se   Brandýs  1  se  nachází  na  známé   budovy Brandýs 3 přestěhovali výrob-
                                   část PALu odštěpila a tím vznikl dneš-  Průmyslové  ulici.  Po  výstavbě  areálu   ní linky pro náhradní díly z původních
                                   ní závod, který se na brandýskou „ze-  Brandýs 2 v roce 2008 se výroba opět   hal Brandýs 2 a tím vznikl prostor pro
                                   lenou  louku“  přemístil  o  čtyři  roky   rozšířila. Nová budova poskytla nejen   nové  projekty.  V  letošním  roce  přibyl
                                   později,  po  výstavbě  nových  výrob-  výrobní  plochu,  ale  také  skladovací   v Zápech také závod Brandýs 4. Kromě
                                   ních hal. V roce 1998 byly hlavní pro-  prostory a kanceláře. Tento závod se   nové lakovny a skladových prostor se
                                   dukcí  palubní  přístroje,  palivové  do-  v  té  době  stal  domovem  pro  divizi   v  budově  nachází  také  nová  lisovna
                                   pravní jednotky a bowdeny (lanka pro   Powertrain, která se specializovala na   plastů  se  sedmnácti  vstřikolisy  a  nej-
                                   přenášení  síly  v  automobilu),  kterou   palivové jednotky.   novější technologií tzv. „klavírního la-
                                   odebírala  zejména  mladoboleslavská   Mezi  lety  2014  a  2016  začal   ku“.  Navíc  díky  dvoukomorovému
                                   Škoda Auto.                   Continental  v  Brandýse  s  procesem   vstřikování  je  možné  lisování  z  dvou
                                     V  roce  2001  poničil  část  závodu   vertikální  integrace.  To  znamená,  že   různých  granulátů  najednou,  což  je
                                   požár,  který  hasiči  likvidovali  čtyři   si  společnost  začala  sama  vyrábět   v brandýském závodu novinkou.
                                   dny. Oheň se tehdy rozhořel ve skla-  komponenty,  které  dříve  nakupovala
                                   du,  do  výrobní  haly  se  díky  protipo-  od  dodavatelů.  Vše  začalo  lisovnou   vaše výroba je hodně automatizova-
      Můžete stručně shrnout stopadesá-  žární stěně nedostal. I tak byly celkové   plastů,  která  funguje  od  roku  2014.   ná, můžete čtenářům přiblížit jak?
      tiletou historii firmy  continental?   škody vyčísleny na více než 220 milio-  Díky  vlastním  vstřikolisům  si   Když jsme v roce 2017 pomalu začí-
      co vyrábí a jaká je její organizační   nů korun. Výrobu se podařilo obnovit   Continental  vyrábí  plastové  díly  pro   nali  s  naší  Automatizací  ve  výrobě
      struktura?                    v rekordním čase a dodávky zákazní-  elektroniku, například přední masky,   a zaváděli první coboty (kolaborativní
      Continental si 8. října připomněl 150   kům tak téměř nebyly ohroženy.   zadní kryty nebo světlovody. K tomu   robot),  sklidili  jsme  obavy  nejen  ze
      let  od  založení  původního  podniku   Po začlenění do koncernu Siemens   přibyla  v  roce  2016  lakovna,  kde  se   strany zaměstnanců, ale také ze stra-
      v německém Hannoveru. Společnost   došlo  k  přistavění  nové  výrobní  haly   lakují  plastové  díly  tak,  aby  vhodně   ny  manažerů.  V  té  době  to  byla  pře-
      začínala jako výrobce pneumatik pro   a skladových prostor. I díky tomu se   doplňovaly interiér vozu. V dalších le-  vratná novinka. Dnes již máme ve vý-
      jízdní kola a dnes je globálním lídrem   o rok později rozšířilo portfolio vyrá-  tech jsme do výroby začlenili techno-  robě  125  průmyslových  robotů  a  54
      v produkci různých klíčových kompo-  běných součástek o autorádia. Od ro-  logii Optical Bonding, díky níž se zvy-  cobotů. Běžně pracujeme s modelací
      nentů do automobilů a dělí se na dvě   ku 2007 se firma stala součástí právě   šuje  kontrast  a  čitelnost  displejů.   linek ve virtuálním prostředí tak, aby-
      hlavní větve: Automotive komponen-  německého  nadnárodního  koncernu   Dnes  využíváme  také  modernější,   chom  byli  schopni  nejen  modelovat
      ty  a  Pneumatiky.  V  Česku  má  firma   Continental a začala se psát nová his-  i  když  podobnou  technologii  zvanou   různé situace, ale zároveň ušetřit ná-
      celkem sedm závodů, z nichž většina   torie.  Brandýs  je  velmi  strategicky   Hybrid Bonding.   klady, protože pokud odhalíme chybu
      se zaměřuje na elektroniku (tedy seg-  umístěn nejen geograficky, ale s dlou-  V roce 2017 se areál rozrostl o další   ve virtuálním prostředí, tak je to mno-
      ment  automotive)  a  otrokovický  zá-  hou historií výroby součástek pro au-  budovu, která slouží jako sklad. Díky   hem  efektivnější  a  úspornější,  než
      vod je leaderem ve výrobě pneumatik.   tomobily je toto místo zkrátka spjaté.   elektronickému skladovému systému   když již máte linku postavenou v reálu
      Závod  v  Brandýse  nad  Labem,  kde                       a novým typům vysokozdvižných vo-  a musíte ji celou předělat.
      převažuje  produkce  palubních  pří-  přibližte výrobní program závodu.   zíků došlo ke zrychlení a zefektivnění   Růst a zavádění nových technologií
      strojů  a  displejů,  se  v  posledních  le-  co všechno vyrábíte a pro koho?   interních logistických procesů.   budou pokračovat i nadále – již v lis-
      tech vypracoval až do pozice největší-  V současné době je brandýský závod   Ani  covidový  rok  nezpomalil  růst   topadu  tohoto  roku  se  v  prostorách
      ho závodu Continental pro elektroni-  předním dodavatelem elektroniky pro   našich závodů, a tak byly v roce 2020   skladu Brandýs 2 dokončila instalace
      ku na světě.                 výrobce  automobilů  po  celém  světě.   a 2021 uvedeny do provozu dvě nové   plně automatizovaného systému skla-
        Je úžasné si uvědomit, na jak boha-  Mezi naše hlavní odběratele patří zná-  výrobní  haly  v  areálu  bývalé  Prefy   dování  Autostore,  který  bude  obslu-
      tou tradici navazujeme, ale díváme se   mé automobilky jako například BMW,   Toušeň. S ohledem na neustále se vy-  hovat 13 robotických vozíků. Díky to-
                                                                                                                         2
      především do budoucna. Chceme dál   AUDI,  VW,  Škoda  Auto,  Daimler   víjející trendy a požadavky našich kli-  muto systému se ušetří cca 2 000 m
      rozvíjet naše unikátní výrobní techno-  Renault,  Fiat,  Toyota,  Kia  a  mnoho
      logie  a  postupně  realizovat  vizi  plně   dalších. Dodáváme ale například pro-
      digitálního  výrobního  závodu.  Naše   dukty i do ultraluxusních Bentley.
      produkty  musí  reagovat  na  hlavní   Ve  výrobkovém  portfoliu  najdeme
      trendy v autoprůmyslu, kterými jsou   digitální  palubní  přístroje,  multime-
      konektivita, interaktivita, user experi-  diální systémy, ovládací panely klima-
      ence (uživatelská zkušenost), uhlíko-  tizací,  autorádia,  displeje  středových
      vá neutralita a bezpečnost skrze asis-  panelů i telematiku a connectivity bo-
      tenční a autonomní systémy.   xy s funkcí eCall. Čím dál více vidíme
                                    také trend v digitalizaci přístrojů pa-
      od kdy se continental usadil v na-  lubní desky směrem k velkoformáto-
      šem městě a  proč si vybral zrovna   vým digitálním displejům. Jsme velmi
      Brandýs?                      hrdí že již nyní u nás máme produkci
      Historie  brandýského  závodu,  dnes   displejů přes polovinu kokpitu a v dal-
      pod názvem Continental Automotive   ších dvou letech budeme vyrábět jako
      Czech  Republic,  sahá  až  do  roku   první  dodavatel  automotive  také  na-
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21