Page 19 - Chytrý zpravodaj - Brandýs nad Labem - Stará Boleslav 05/2022
P. 19

19 | MĚSTSKÉ LISTY                                   Školství                                               KVĚTEN

      První vybojovaná zlatá                                     Evropský den hudební

      medaile v tomto roce                                       výchovy Na Výsluní


                                                                 Úterý 15. března bylo na naší škole výjimečné. V tento den jsme
      Již popáté jsme se zúčastnili republikové soutěže Štafetový po-
      hár. Okresní kole se konalo 7. 4. tradičně v Čelákovicích na atletic-  si připomněli důležitost hudební výchovy a její místo ve vzdělá-
      kém městském stadionu.                                     vacím procesu. Evropský den hudební výchovy EuDaMuS vyhlá-
                                                                 sila v České republice Společnost pro hudební výchovu ve spo-
      Za naši školu závodil výběr nejrych-  ce s jiným závodníkem upadl štafeto-  lupráci se zahraničními hudebními společnostmi. Celá akce zís-
      lejších sportovců ze 3., 4. a 5. tříd.   vý kolík, ale i tak po bojovném finiši   kala záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
      V prvním štafetovém závodu na 8x   Kamila Kupčíka skončila na druhém
      100 m třetích tříd naše děti zvítězily   místě. Pořadí škol určil součet časů
      nad dalšími osmi školami. Další zla-  štafet. Čas 8:59,6 s nám zajistil cel-
      tou medaili získali chlapci a dívky ze   kové vítězství v okresním kole a po-
      4. a 5. tříd opět ve štafetě 8x 100 m.   stup  do krajského kola. Na  druhém
      Druhým závodem byly kombinované   místě skončila ZŠ Líbeznice, třetí ZŠ
      štafety 8x 200 m složené ze 4 dětí   Nehvizdy.
      třetích tříd a 4 dětí čtvrtých a pátých   Děkujeme za úspěšnou reprezenta-
      tříd (vždy 2 chlapci a 2 dívky). Naší   ci naší školy žákům Kamilu Kupčíkovi
      A štafetě na druhé předávce po sráž-  z 5. D, Matyáši Maryskovi a Adamu
                                    Uhlířovi z 5. C, Denise Urminské
                                    z 5. A, Antonii Malé z 5. B, Luboši
                                    Kitnerovi ze 4. C, Nele Ujváriové ze
                                    4. A, Elišce Jordánové ze 4. B, Tobiáši
                                    Pokornému ze 3. B, Jakubu Vargovi
                                    a Anetě Švejdové ze 3. C a Kryštofu
                                    Leckovi, Albertu Horkému, Kateřině
                                    Přibylové, Barboře Procházkové
                                    a Vandě Kovaříkové ze 3. D.
                                                    Hana Hatková
                                    Projekt Jan Amos Komenský    Užili jsme si společné zpívání a hraní   nechyběl ani v hodinách tělesné vý-
                                    Pondělí 28. 3. se neslo v 5. B a 5. D   v hale školy. Zapojili se všichni žáci   chovy. V hodině fyziky si některé třídy
                                    v duchu oslav  430.  výročí narození   za doprovodu školní kapely a krouž-  také zkusily měřit barvu tónu a měřily
                                    J.  A.  Komenského.  Rozhodli  jsme   ku  ukulelistů.  Společně  si  zazpívali   frekvenci ladičky. Hudební nástroje
                                    se proniknout do tajů některých myš-  píseň Together, která se stala hym-  předvedly svým mladším spolužákům
                                    lenek tohoto významného  českého   nou letošního ročníku. Píseň   děti z druhého stupně. Spolužáci za-
                                    pedagoga, filozofa i spisovatele. Žáci   „Společně” tak symbolicky propojila   hráli v jejich třídách jen pro ně. Děti si
                                    si vyzkoušeli školu hrou. Díky krátké-  všechny zapojené školy (z celé   mohly  nástroj  prohlédnout,  některé
                                    mu motivačnímu videu se dozvěděli   Evropy; mateřské, základní, střední   také  vyzkoušet,  ale hlavně  jej slyšely
                                    základní informace ze života J. A. K.   i umělecké).  Žáci z hudebních tříd   a viděly, jak se na něj hraje.
                                    Následně rozebírali mistrovy myšlen-  (3., 4. a 5. ročník) se také zúčastnili   Myslím, že po tak dlouhé době, kdy
                                    ky,  srovnávali  texty  psané  „starou“   mezinárodního ZOOM přenosu   jsme s hudbou ve škole mohli praco-
                                    a moderní češtinou. Zopakovali si   včetně zpěvu společné písně.   vat jen omezeně, to bylo příjemné hu-
                                    i zeměpis, když měli do mapy zakreslit   V průběhu celého týdne jsme v ho-  dební osvěžení. Děkujeme organizá-
                                    všechna místa pobytu J. A. K. Bavily   dinách  hudební výchovy „hudebně”   torům za možnost se akce zúčast-
                                    je také komiksy. Úžasná byla násled-  navštívili řadu zemí Evropy a připo-  nit. Těším se na další takové muzicíro-
                                    ná diskuse nad poselstvím J. A.   mněli  si některé  skladby  a hudební   vání, protože to opravdu stálo za to.
                                    Komenského.                  skladatele. Ve výuce se tančilo, zpíva-  za hudebnice z Výsluní
                                                  Dagmar Lednická  lo i hrálo na hudební nástroje. Tanec       Lenka Jandová

      Jarní čas v ZŠ Palachova                                   I voda má svátek             a plavební komoru. Nejvíce je za-

                                                                                              ujala prohlídka remorkeru a rybí
                                                                 V rámci akce Povodí Labe
                                                                 k Mezinárodnímu dni vody děti na-  přechod.
      Žáci druhých a třetích ročníků opět   Eduarda  Petišky a  oblastním  muze-  vštívily brandýskou elektrárnu, jez   Olga Medová
      plavou                       em. Žáci byli na prohlídce brandýské-
      Náplní deseti jarních lekcí je bezpeč-  ho zámku, v knihovně procvičovali
      ný pobyt ve vodním prostředí, nácvik   čtení s porozuměním a prezentovali
      plaveckých způsobů, skoky do vody,   získané poznatky. V Arnoldinovském
      hry a soutěže. Starší žáci, kterých se   domě  absolvovali  interaktivní  dílnu
      již netýká základní kurz, se v plavání   k aktuální výstavě Doby a nádoby.
      zdokonalují a seznamují se s jednodu-
      chými prvky první pomoci.    Malujeme jaro
                                   Před Velikonocemi byla vyhlášena již
      Kultura a historie ve městě  druhá školní výtvarná soutěž. Autoři
      Po pauze, zaviněné karanténními   porotou vybraných prací byli opět od-
      opatřeními, jsme obnovili spolupráci   měněni drobnými cenami. Obrázky
      se zámeckým kastelánem, Knihovnou   na nástěnkách zůstanou až do léta.
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24