Page 9 - Chytrý zpravodaj - Brandýsko 03 2022
P. 9
9 | MĚSTSKÉ LISTY Bezpečnost ve městě/Armáda BřEZEn
Na návštěvě u boleslavských profesionálů
Hasičský záchranný sbor má v našem dvojměstí opravdu dlouhou vence, kteří vydávají stanoviska ke technickou pomoc (otvírání bytů, vý-
tradici, nejprve byly založeny sbory dobrovolných hasičů, ve stavebním dokumentacím. Jednotka tahů, spolupráce s policií, zdravotnic-
Staré boleslavi v roce 1876, v brandýse nad Labem v roce 1880. dokáže zabezpečit tři výjezdy – tzn., kou záchrannou službou), odstraňují
v roce 1970 k nim přibyla profesionální jednotka – požární stani- že jsou na stanici připravena k výjez- následky vichřic, pomáhají vyprošťo-
ce Stará boleslav Hasičského záchranného sboru Středočeského du 3 požární vozidla s kompletní ak- vat zvířata a samozřejmě vyjíždí
kraje, která sídlí v ulici Svatopluka Čecha v čísle 960. ceschopnou posádkou. i k větším či menším požárům. Pokud
Pro fanoušky požární techniky zde je potřeba, vypomáhají u náročněj-
coviště stavební prevence, zázemí uvádíme výčet vozů a dalšího materiá- ších případů i v sousedních oblastech.
služeb, skladů a garáží JSDH Stará lu, které má boleslavská jednotka Poslední větší akcí, kde naše jednotka
Boleslav. k dispozici: CAS 20 4000/240 S2T zasahovala, byl požár haly v soused-
Hasební obvod staroboleslavských Scania, CAS 30 9000/540 S3VH ních Čelákovicích v září 2021.
hasičů zaujímá plochu 248 km², čítá 33 Tatra 815-7, AZ 37 S1Z Iveco Často u zásahů spolupracuje profe-
obcí a žije v něm více než 60 000 obyva- Magirus, RZA – L2R VW Transporter, sionální jednotka s jednotkami dobro-
tel. Na severu je území ohraničeno obcí ANK M2 MB Atego, ANK M3 MB volných hasičů. Nejvíce s jednotkami
Konětopy, na východě končí u Sojovic Atego 4x4, kontejner na ropné havá- SDH Brandýs nad Labem, SDH Stará
a Císařské Kuchyně, na jihu zasahuje rie, kontejner na olejové havárie, kon- Boleslav a SDH Čelákovice. Tato spo-
k Novým Jirnům a Šestajovicím a na zá- tejner týlový, kontejner odtahový, lupráce je dlouhodobě na velmi vyso-
padě tvoří hranici obce Mírovice a Veleň. kontejner tankovací, kontejner ná- ké úrovni a navazuje na historickou
V počátcích fungování profesionální Hasební obvod požární stanice kladní a člun Marine. spolupráci jednotek v našem kraji.
jednotky sloužili na stanici pouze 4 Stará Boleslav je území s dojezdem Na stanici se také nachází chemická Mnoho dobrovolných hasičů vykoná-
hasiči v jedné směně. Vzhledem k na- jednotky na místo události do 20 mi- služba, která plní tlakové lahve vzdu- vá službu v profesionální jednotce ja-
růstajícím nárokům na zázemí pro nut od vyhlášení poplachu. To zname- chem pro dýchací přístroje, kontroluje ko své hlavní povolání.
organizační činnost jednotky a po- ná, že do každého místa této oblasti a reviduje dýchací přístroje, dýchací Všichni členové HZS Stará Boleslav
stupnému nárůstu počtu zásahů, bylo hasiči zvládnou dojet nejdéle 20 mi- masky a přetlakové protichemické ob- jsou profesionálové na svém místě
nutno navýšit i personální zabezpeče- nut od zavolání. leky. Mimo to provádí kontroly a údrž- a svou práci dělají nejen dobře, ale
ní a začalo se uvažovat o rozšíření V současnosti slouží v jednotce bu materiálu nejen pro potřeby vlastní i velmi rádi. Přesto si všichni přejeme,
a přestavbě stanice. V roce 2000 byla Stará Boleslav 30 hasičů. Ti jsou po stanice a jejích hasičů, ale i pro okolní aby těch výjezdů, kde skutečně o něco
zkolaudována nová stanice v místě deseti rozděleni do tří směn, každá jednotky dobrovolných hasičů. jde, bylo co nejméně a pokud už jsou,
bývalých garáží a dílen a v této podobě drží službu 24 hodin a pravidelně se Ročně vyráží boleslavští hasiči k ví- tak aby byly s dobrým koncem.
ji můžeme vidět dodnes. Původní pro- střídají. Dále je zde velitel stanice ce než 600 případům, nejčastěji jezdí npor. Mgr. Pavel Vojtík
story jsou upraveny pro potřeby pra- a pracovníci oddělení stavební pre- řešit dopravní nehody, zabezpečují velitel stanice Stará Boleslav
Roztomilý koníček vojenského dispečera
Praporčík Radek bystroń pracuje jako dispečer na Odboru vo-
jenské dopravy Agentury logistiky, kde se stará o veškeré po-
zemní a letecké přesuny Ozbrojených sil České republiky, člen-
ských států nAtO a eU, popřípadě ozbrojených sil dalších zemí.
dispeČink v akci centra v Pardubicích (později Centrum
Dispečink u naší agentury je v poho- pro zabezpečení zahraničních operací
tovosti 24 hodin denně, sedm dní a mimořádných stavů) funkcemi od
v týdnu, 365 dní v roce a v momentě, jeřábníka, řidiče nadměrných přeprav,
když se stane nějaká nečekaná udá- náčelníka pracoviště oprav až po ná-
lost, jsou to právě naši pracovníci, čelníka přeprav, kde zabezpečoval vni-
kteří uvedou do pohybu služební apa- trostátní i mezinárodní přepravy, které
rát a poskytnou základní pomoc svým v současné době zúročuje na dispečin-
armádním kolegům nebo tranzitují- ku Agentury logistiky, kde je od roku motorce vám to ujede mezi rukama. „Je to pro nás výzva, protože není
cím ozbrojeným silám. „Když se stane 2019. A víte, co dělá ve volném čase? Chceme vnímat cestu, kterou razí- moc obvyklé jezdit takové vzdálenosti
nějaká nehoda, kontaktujeme nejbliž- Cestuje s babettou a kamarády napříč me, a vytvořit si z ní nezapomenutel- s mopedem, se kterým naši rodiče
ší útvar a díky tomu jsme připraveni Českou republikou. né zážitky,“ hodnotí praporčík a prarodiče jezdili po vesnici. Důležité
zajistit odtah, přeložení nákladu, po- Bystroń. je pro nás také to, že to naše manželky
případě navážeme součinnost Říkají si hroŠáci Může se zdát, že svým stylem cesto- tolerují, jistě s nějakou tou kompen-
s Vojenskou policií. Podobně je tomu Začalo to hecem. Kamarádi z jedné vání daleko nedojedou, ale opak je zací,“ usmívá se praporčík Bystroń.
i v zahraničí, kdy jsme schopni zajistit ulice se před několika lety vydali na pravdou. „Myslím, že máme rekord Sám se kromě babett také věnuje au-
náhradní vozidla a spolupracujeme babettách do hor a od té chvíle vyrá- kolem 270 km, kdy jsme ujeli vzdále- tomobilovým veteránům. Se svou ro-
s národními autoritami dotčených žejí na výlety pravidelně. „No a za nost z Chrudimi do Pece pod Sněžkou dinou a Volhou 21 z roku 1966 se
států, abychom zabezpečili komplex- chvíli jsme si dali jméno, oblékli jsme a zpět. I když se čas od času stane, že účastní každoročně závodu „300 mil
ní pomoc příslušníkům naší armády,“ si stejný trička a začali jsme jezdit máme nějakou tu poruchu, tak nás to českou zemí“ a ostatních veterán-
podotýká praporčík Bystroń. přes celou Českou republiku. Náš cíl neodradí. Z našich zkušeností vychá- ských akcí.
není trhat rekordy v počtu ujetých zíme, že ideální počet kilometrů, které Pokud byste se chtěli k „Hrošákům"
zkuŠený loGistik kilometrů, ale vnímat okolí, které babetta zvládne, je kolem 120 až 150 připojit, tak letos mají v plánu vyrazit
Jako voják z povolání začínal v roce projíždíme, a užívat si ho jinak, pro- kilometrů za den,“ doporučuje pra- do severních a jižních Čech a na jižní
2001 v Jincích na vojenské autoškole. tože je to zcela jiný styl cestování. Na porčík Bystroń cestovatelům na ma- Moravu.
Od roku 2006 si prošel u Distribučního kole toho tolik neujedete a na rychlé lých babettách. kpt. Jakub Moravec