Page 16 - na prokliky
P. 16
SPOLEČNOST SPOLEČNOST
16 17
MŠ Berušky MŠ Úsměv
3,2,1... START! Hurá, do školky po prázdninách!
Letošní zářijové slunečné dny vyloženě lákaly k vycházkám. Prázdniny nám všem utekly jako voda a je tady opět září. Poznáme to i podle
toho, že potkáváme slavnostně oblečené děti s rodiči, některé i s kytičkou. To
Počasí nahrává i nám dětem a učitel- Po návratu z prázdnin se děti připravo- je znamení, že začíná nový školní rok.
kám z mateřské školy. My v Beruškách valy na tradiční závody na koloběžkách.
máme velkou výhodu, protože naše pěk- Poctivě trénovaly a radily si s technikou I nám se do třídy „zelený úsměv“ vrátily všechny naše děti. diči navštívily. Hned
ná zahrada přímo vybízí ke sportování. jízdy. Samotným závodům předcházely Většina jich přišla s úsměvem, natěšená, že opět uvidí své ka- první den jsme si spo-
zajímavé, někdy až úsměv- marády. Ukáplo i pár slziček, na které však děti mezi kamarády lečně zaslané pohled-
né diskuse o bezpečnosti při brzy zapomněly. Udělalo nám radost, že si děti i o prázdninách nice prohlíželi a děti
jízdě na kole a koloběžce. na školku vzpomněly a zasílaly pohlednice z míst, která s ro- nám vyprávěly, co vše
Napětí před závody by o prázdninách prožily.
se mohlo vyrovnat olympij- Těšíme se na nové
ským hrám. Někdo předvedl nebaví lenošit, již chystáme další spor- zážitky v tomto škol-
suverénní jízdu s úsměvem tovní závody, ale zatím neprozradíme ním roce a všichni si
do publika, někdo měl plné jaké, nebylo by to překvapení. přejeme, aby byl lep-
ruce práce, aby dojel do cíle. P. S: Zorinka i přes drobnou nehodu na ší než ten loňský, kdy
Ale styl a čas nebyl důležitý. trati našla odvahu, nastoupila na závodní musela být školka
Důležitá byla radost všech, že stroj a DOJELA DO CÍLE. Tímto jí dává- z důvodu pandemie co-
to dneska zvládli a že se jim me velkou pochvalu. vid-19 uzavřena. Věří-
zaslouženě na krku houpá me, že se zase budeme
ta zlatá medaile. Protože nás Mirka Kheková moci všichni ve školce
denně setkávat a užívat si společné chvíle.
Abeceda slušného chování Ivana Nohová, Jana Brožová, třídní učitelky
Znáte kouzelná slovíčka? Prosím, děkuji, dobrý den…
A ještě spoustu dalších by jich jistě vyjmenovaly děti z mateřské Nový školní rok v naší mateřské škole
školy Berušky. V pátek 3. září si je totiž zopakovaly společně s Krejčí- V září mateřská škola „Úsměv“ přivítala do oranžové třídy nové děti. Začátek docházky do MŠ není pro děti nic
kem Honzou na školní zahradě. V programu „Abeceda slušného cho- snadného, jelikož je to pro ně přelomová událost v životě doprovázená značnou změnou v jejich denním režimu.
vání“ plném veselých písniček – Zdravení, Kouzelná slůvka, Uklízení,
Stolování, Ruka ruku myje a dalších, si děti zábavnou formou připo- Část z nich už naší krásnou školku se učíme respektovat odlišnosti a potře- nadále mezi námi líbit. Máme pro ně při-
mněly základy slušného chování a dodržování hygienických návyků. částečně znala prostřednictvím svých by ostatních kolem nás v oranžové třídě. pravené úsměvy, velkou náruč a mnoho
A tak jsme všichni společně zpívali, tančili, smáli se, radovali ze starších sourozenců, kteří do školky stále Upevňujeme si elementární poznatky, krásných společných zážitků. Čekají nás
slunečného dne a prima zábavy a současně se učili tak důležité věci. dochází nebo ji v předchozích letech na- schopnosti a dovednosti pro navazování během školního roku veselá divadélka,
vštěvovali. Ostatní se s námi a s naší škol- a rozvíjení vztahů. Postupem času si děti zajímavé výlety a dobrodružství. Týden
Iva Mudrová kou teprve museli seznámit, přičemž vět- začaly osvojovat pravidla třídy i celé škol- nám rychle utíká a už se všichni těší-
MŠ U kohoutka Sedmipírka šině z nich se to podařilo ve velmi krátké ky, na kterých se všichni vzájemně do- me, co nám přinesou další dny. Na závěr
době, i když to pro ně bez přítomnosti hodly. Všichni jsme se seznámili se svou všem rodičům děkujeme za spolupráci
maminky a tatínka jistě nebylo lehké. krásnou třídou, prohlédli si nové hrač- při adaptačním procesu, kterou zvládli
Všichni byli plni očekávání a těšili se na ky i edukační hry pro všestranný rozvoj. všichni na jedničku s hvězdičkou.
Nový školní rok nové prostředí a kamarády. Mnohé děti se Zároveň jsme se naučili novou písničku
Ve školním roce 2021/2022 bude naši mateřskou školu navštěvovat více než těšily na krásnou zahradu, kterou do této „Uklízíme“, která nám pomáhá při úklidu učitelky z oranžové třídy
300 dětí. Při zápisu v květnu 2021 bylo přijato 115 dětí. doby poznaly jen z vnějšího okolí. Zahra- hraček a didaktických pomůcek. Děti se
da svou rozlehlostí skýtá velkou škálu učily poznávat své značky prostřednic-
Některé jejich rodiče je ještě před ná- vyžití a my se ji proto snažíme využívat tvím zábavných her, aby si každý svou
stupem odhlásili z důvodu přijetí do jiné nejen k pohybovým aktivitám. značku, která mu byla přidělena, zapa-
školky blíže k bydlišti. Ve všech našich Z počátku se děti sbližovaly s novými matoval. Během adaptačního procesu
budovách máme nově 4 třídy malých tří- kamarády i s paní učitelkami. Navzájem jsme si zahráli spoustu pohybových her,
letých, dětí. V těchto třídách probíhala které nám pomohly se na-
v září postupná adaptace dětí na mateř- vzájem blíže poznat.
skou školu. Adaptační proces máme ve a bouchá ostatní děti. Jedno takové dítě Děti do mateřské školy
svém ŠVP PV a máme s ním dobrou zku- ve třídě velice narušuje průběh adaptace přicházejí se stravovacími
šenost. Ne všechny děti jsou na nástup do ostatních dětí, protože atmosféra ve tří- návyky z domova a objevují
školky připravené. Každoročně se s tímto dě není příjemná. Abych svůj příspěvek zde další svět pokrmů, spo-
problémem setkáváme u několika jedin- zakončila optimisticky, tak v úzké spolu- lečenských pravidel a kul-
ců. Proto jsme na téma nástupu dítěte do práci učitelek a rodiny, někdy i s pomo- tury stolování vůbec. Pro
školky pořádali informační schůzky s ro- cí poradenských zařízení, se nám daří děti je velice důležité, aby
diči nově přijatých dětí za účasti pracov- benevolentní v tom směru, že např. celá všechny problémy postupně překonat. věděly, kdo jim jídlo připra-
nice PPP Radmily Pikorové. Ta rodičům rodina „poslouchá“ dítě a plní mu veškeré Těšíme se na tento školní rok a doufáme, vuje. Doma připravuje jídlo
přiblížila možná úskalí tohoto pro děti požadavky. Takové dítě mívá samozřejmě že bude klidnější než ten minulý. maminka a ve školce jim
i rodiče důležitého kroku k osamostat- ve školce problém s adaptací, neboť jsou Fotografie z ranního cvičení předško- domácí stravu chystá paní
nění. Rodiče měli dva měsíce na to, aby na něj kladeny požadavky jako např. po- láků na zahradě a her na písku našich kuchařka, proto se s ní děti
své děti připravovali na několikahodino- slechnout učitelku a dodržovat nastave- nejmenších. seznámily při průzkumu
vé odloučení a možná i změnili přístup ná pravidla ve třídě a dítě se jim neumí areálem celé školky.
k výchově, pokud až dosud byla hodně přizpůsobit, vzteká se, křičí, strká, kouše Taťána Mastná, ředitelka MŠ Věříme, že se dětem bude